کد خبر : 1692183 | 07 تیر 1399 ساعت 18:05 | 13.8K بازدید | 2 دیدگاه

می‌گفتند از سمت تیم ما الفاظی را شنیده‌اند؛

صمیمی: با مُشت و لگد به در رختکن ما می‌کوبیدند!

دروازه‌بان ملی‌پوش مس سونگون می‌گوید پس از بازی با گیتی‌پسند تعدادی از بازیکنان این تیم به سمت رختکن آنها رفتند و با لگد به در می‌زدند.

صمیمی: با مُشت و لگد به در رختکن ما می‌کوبیدند!

به گزارش "ورزش سه"، بازی برگشت فینال لیگ برتر فوتسال، دیروز جمعه در شهر تبریز برگزار شد و تیم مس سونگون توانست با برتری مقابل گیتی‌پسند، عنوان قهرمانی را برای سومین سال پیاپی به دست آورد که در این مسابقه، علیرضا صمیمی دروازه‌بان مس درخشش خیره کننده‌ای داشت و نقش مهمی در برتری تیمش ایفا کرد.

 

صمیمی که بازی رفت را بخاطر مصدومیت از دست داده بود، از دلایل آمادگی‌اش در دیدار دیروز و شرایطی که در قرنطینه داشته، صحبت کرد و اعلام نمود که اولویت اول، دوم و سوم او برای فصل آینده، تمدید قرارداد با مس سونگون است ولی این احتمال هم وجود دارد با دریافت پیشنهاد خارجی تصمیم خود را تغییر دهد.

 

* فینال بسیار جذابی را شاهد بودیم. بازی با گیتی‌پسند را چطور دیدید؟

ما در بازی رفت به برتری رسیده بودیم ولی به نظرم گیتی‌پسند در مسابقه برگشت بهتر از ما کار کرد. ما در دیدار رفت در اصفهان فوق‌العاده بودیم ولی در بازی برگشت شرایط یک مقدار فرق کرد. باید در نظر بگیریم که گیتی‌پسند بی‌محابا حمله می‌کرد چون برای پیروزی به تبریز آمده بود درحالی‌که ما «دست‌ بالا» بودیم. تیم مس در بازی برگشت منطقی‌تر بازی کرد. اگر بازی را دوباره تماشا کنید، متوجه می‌شوید که ما ۶-۵ موقعیت گل بیشتر نداشتیم ولی مفید و منطقی بازی کردیم. اگر اشتباه مسلم اولادقباد و اخراج این بازیکن هم نبود، فکر می‌کنم این مسابقه در همان جریان بازی و با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع ما تمام می‌شد و دیگر کار به وقت اضافه و پنالتی نمی‌کشید.

 

* فکر می‌کنید علت اصلی پیروزی تیم مس در این مسابقه چه بود؟

در فینال برای هر دو تیم استرس به وجود آمده و هیچ‌کس حق اشتباه نداشت. در این شرایط تیمی که کمتر اشتباه کند، برنده می‌شود. فکر می‌کنم یک مقدار هم تجربه بازیکنان ما به تیم حریف چربید ولی این چیزی از ارزش‌های تیم گیتی‌پسند با بازیکنان، کادر فنی و مدیریت قوی و توانمند کم نمی‌کند. در مواقعی از بازی، درگیری‌هایی هم ایجاد شد که این چالش‌ها در فوتسال طبیعی است. ما توانستیم نسبت به حریف موفق‌تر ظاهر شویم.

 

 

 

* یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت مس، حضور شما درون دروازه بود. چطور با وجود تعطیلی چند ماهه تمرینات و مسابقات، آمادگی خود را در این حد حفظ کرده بودید؟

در یکی، دو ماهی که همه چیز تعطیل بود، من در شهر خودمان (بوشهر) هر روز در خانه و قرنطینه با حفظ رعایت اصول بهداشتی تمرین می‌کنم. مربی بدنساز بسیار خوبی هم در کنارم بود. بعد از آن وقتی مجوز تمرین برای تیم‌ها صادر شد، سه هفته تمرین بسیار خوبی با مربیان و بدنساز تیم داشتم و همین مسئله باعث شد که آمادگی‌ام را حفظ کنم.

 

 

* آیا برای فصل آینده هم در تیم مس می‌مانید؟
هنوز رسماً صحبتی نشده است. جا دارد از آقای ضیغمی مشاور آقای سرمحمدی مدیر شرکت مس تشکر کنم که سه روز قبل از بازی برگشت در تبریز کنار ما بود و ایشان تأکید داشت که شاکله‌ی بازیکنان و کادر فنی برای فصل بعد حفظ شود. افتخار می‌کنم که در یک باشگاه حرفه‌ای مثل مس حضور دارم. دوست دارم با این تیم ادامه همکاری بدهم و ناکامی سال قبل در جام باشگاه‌های آسیا مقابل نماینده ژاپن را جبران کنم. باور کنید لحظه‌شماری می‌کنم که جام ملت‌های آسیا شروع شود تا از ژاپن به دلیل باخت مقابل نماینده‌اش در جام باشگاه‌های آسیا انتقام بگیریم. ان‌شاءالله این نفرات مس هم حفظ شوند و بتوانیم از سلطنت فوتسال ایران در آسیا حفاظت کنیم.

 

* با این حساب اولویت شما تمدید قرارداد با مس است؟ آیا اگر پیشنهاد خارجی داده شود، از مس جدا می‌شوید؟

اولویت اول، دوم و سوم من برای فصل بعد، تیم مس است؛ مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود. مثل اینکه یک پیشنهاد خوب خارجی داده شود. سال گذشته من از تیم تیومن روسیه پیشنهاد داشتم، اما باشگاه مس قبل از جام باشگاه‌های آسیا و جام باشگاه‌های جهان با من نامهربانی کرد و رضایت‌نامه نداد. اگر شرایط خوب باشد، دوست دارم در کشوری با لیگ درجه یک فوتسال بازی کنم.

 

* علاوه بر شما، فرهاد فخیم هم نقش بسیار پُر رنگ و ویژه‌ای در قهرمانی تیم مس داشت.

فرهاد یک بازیکن بسیار خوب و باتجربه است که به معنای واقعی کاپیتانی می‌کند. بعضی از کاپیتان‌ها فقط برای شیر و خط جلو می‌روند و روی نیمکت می‌نشینند ولی فخیم به معنای واقعی کاپیتان است. او شب قبل از بازی، همه بازیکنان را جمع و برایشان صحبت کرد. این اتفاق قبل از شروع بازی و بین دو نیمه هم رخ می‌دهد. او آنقدر با هیجان برای بچه‌ها صحبت می‌کند که همه برای ارائه بهترین عملکردشان تهییج می‌شوند. من خیلی چیزها از فرهاد یاد گرفته‌ام و حق او است که بهترین بازیکن لیگ شود. فخیم به جوانان درس فوتبال و فوتسال می‌دهد و اگر هم بتوان اسم ما را باتجربه گذاشت، از بازی کنار فخیم لذت می‌بریم. خدا را شکر سه سال است که کنار فرهاد هستم و توانسته‌ام با او قهرمان لیگ شوم.

 

 

 

* قبول دارید حواشی بازی مس و گیتی‌پسند در شأن فوتسال ایران نبود؟

حواشی و درگیری‌هایی که در خود بازی پیش آمد، طبیعی بود. هم ما و هم تیم گیتی‌پسند دودستی به جام چسبیده بودیم. کسی راحت به تیم مقابل جام نمی‌دهد. به شخصه با تمام بازیکنان گیتی‌پسند بیرون از زمین رفیق هستم ولی داخل زمین برای جام می‌جنگم. صادقانه بگویم بعد از پایان بازی، صحنه‌های درگیری را کامل ندیدم چون به سمت رختکن نرفته بودم. فقط به مدت ۱۰ ثانیه رفتم ببینم چه اتفاقی افتاده است که متوجه شدم بازیکنان گیتی‌پسند با مُشت و لگد به در رختکن ما می‌کوبند. آنها می‌گفتند از سمت اعضای تیم ما الفاظی را شنیده‌اند و برای همین این کار را می‌کنند ولی صادقانه می‌گویم که نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود. وقتی این صحنه‌ها را دیدم، آنجا را ترک کردم و دوباره به سالن رفتم. شأن فوتسال ما این نبود. تیم ما، تیم اول آسیاست و اگر چنین صحنه‌هایی را نبینیم، بهتر است. واقعاً حیف بود و به نظرم این حواشی کار فوتسال را خراب کرد. اگر این صحنه‌ها نباشد، شبکه‌های سه و ورزش به راحتی مسابقات لیگ فوتسال را پخش می‌کنند و دوباره این رشته رونق می‌گیرد.

 

* آیا هنوز ارتباط صمیمانه شما با بازیکنان گیتی‌پسند با وجود نتیجه بازی فینال برقرار است؟

تمام اعضای گیتی‌پسند حتی مدیرعامل و مالک باشگاه هم با من رفیق هستند و مشکلی با هیچ‌کس ندارم. همیشه بعد از بازی، به بازیکنان حریف خسته‌نباشید می‌گویم. با ۶-۵ نفر از بازیکنان گیتی‌پسند هم در تیم ملی هم‌بازی هستم. آن بازی دیگر تمام شد و حالا باید به فکر تیم ملی باشیم. در تیم ملی دیگر بحث باشگاه نیست و باید برای پرچم و کشورمان بجنگیم. ان‌شاءالله که مشکلی پیش نیاید و اگر هم اتفاقی بوده، از طرف خودم از بچه‌های گیتی‌پسند عذرخواهی می‌کنم.

 

 

* غیبت تماشاگران چقدر در کار شما تاثیر گذاشت؟

نبود تماشاگر در بازی فینال، نقطه تاریک این مسابقه بود. ای‌کاش تماشاگران اجازه حضور در سالن را داشتند و از تماشای بازی لذت می‌بردند. بازی فینال همه چیز داشت به جز تماشاگر.

 

عکس از: مهرداد نوع بشر

دیدگاه‌ها