کد خبر : 1692859 | 10 تیر 1399 ساعت 11:31 | 23.3K بازدید | 3 دیدگاه

جنجال‌های انتقال پر سر و صدای آرتور

فساد و رانت‌خواری؛ اتهامات سنگین به مدیریت بارسا

نقش مهمی که روبرت فرناندس، مدیر ورزشی سابق بارسلونا در انتقال آرتور ملو به باشگاه یوونتوس بازی کرده خبرساز شده و پای اتهاماتی مثل فساد مالی و رانت را به میان آورده.

فساد و رانت‌خواری؛ اتهامات سنگین به مدیریت بارسا

به گزارش "ورزش سه"، انتقال آرتور ملو ستاره برزیلی بارسلونا به یوونتوس که دیروز رسمی شد و البته بخشی از معاوضه‌ای بود که بین دو باشگاه برای انتقال آرتور ملو به یووه و در مقابل، میرالم پیانیچ به بارسا انجام شد به دلیل جزئیاتی که اخیرا به رسانه‌ها درز پیدا کرده خبرساز شده و باعث مطرح شدن اتهاماتی جدی به باشگاه بارسلونا شده است.

 

اولین جرقه مطرح شدن این اتهامات انتشار تصاویری بود که نشان می‌داد روبرت فرناندس، مدیر ورزشی سابق بارسلونا به همراه آرتور ملو به تورین سفر کرده و در واقع در همان هواپیمایی حضور داشته که آرتور را به تورین رسانده. این هواپیمای اختصاصی توسط باشگاه یوونتوس برای انتقال آرتور به تورین تدارک دیده شده بود.

 

1507413

 

حضور پدر آرتور که از ابتدا در مذاکرات حضور داشت و البته وکیل او توجه چندانی برنیگیخت چون قابل انتظار بود اما آنچه توجه‌ها را به این پرواز جلب کرد حضور روبرت فرناندس مدیر ورزشی سال گذشته بارسلونا در این پرواز بود. هر چند اعلام شد او به عنوان دوست آرتور او را همراهی می‌کرده ولی این توجیه نتوانست کسی را متقاعد کند.

 

اما روبرت فرناندس کیست؟ او تا سال گذشته مدیریت ورزشی باشگاه بارسلونا را در دست داشت. با وجود تلاش‌های تیم رسانه‌ای فرناندس برای اینکه نقش او در معامله انتقال آرتور به یوونتوس کمرنگ شود و او به عنوان دوست شخصی آرتور توصیف شده و حضورش در این انتقال کمرنگ جلوه داده شود، اما واقیعت این است که او مغز متفکر و عامل اصلی این انتقال بوده.

 

رسانه‌ها فاش کردند که روبرت فرناندس که حالا دیگر در باشگاه بارسا رسما هیچ سمتی ندارد، به استخدام شرکتی درآمده که ایجنت آرتور ملو است و مدیریت برنامه‌های او را به عهده دارد. این واقعیت نشان می‌دهد که ادعای تیم رسانه‌ای فرناندس مبنی بر حضور او در هواپیما به دلیل رفاقت شخصی با آرتور با واقعیت همخوانی ندارد.

 

1507414

 

ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که توجه داشته باشیم زمانی که آرتور ملوی برزیلی به بارسلونا پیوست، روبرت فرناندس مدیر ورزشی بارسا بود و مهم‌ترین نقش را در جذب این بازیکن برزیلی داشت. او حالا بار دیگر کنترل دارایی برزیلی‌اش را بدست گرفته و عملا نقش ایجنت در سایه او را بازی می‌کند.

 

این بهترین نمونه از شرایطی است که در ادبیات مالی از آن به عنوان تزاحم منافع و فساد یاد می‌شود. رسانه‌ها نام شرکتی که رسما ایجنت آرتور ملو است و فرناندس این روزها برای آن کار می‌کند را Interstar Deporte  اعلام کرده‌اند.

 

1507418

 

اما علت اصلی فروش آرتور ملو به یوونتوس توسط بارسا چه بود؟ واقعیت این است که باشگاه کاتالان به دلیل فشار سنگین مالی‌ای که در نتیجه بحران اپیدمی کرونا تحمل می‌کند در این روزها به 10میلیون یورو وجه نقد نیاز مبرم و فوری داشته. بارسا باید تا پیش از تاریخ 1 جولای یعنی چهارشنبه همین هفته این مبلغ را در حساب خود می‌دید. چرا که سال مالی باشگاه بارسلونا و لالیگا در این تاریخ بسته می‌شود.

 

نکته جالب‌تر اینجا است که بر اساس اساسنامه باشگاه بارسلونا اگر در پایان سال مالی در بودجه باشگاه تفاوتی بین مجموع هزینه‌ها و درآمدها وجود داشته باشد رئیس باشگاه باید این تفاوت را با برداشت از محل بودجه مالی شخصی خود جبران کند. یعنی در صورتی که بارسا آرتور را به یوونتوس نمی‌فروخت، بارتومئو باید مبلغ 10 میلیون یورو از حساب شخصی خود به حساب باشگاه واریز می‌کرد.

 

1490714

 

 

 

دیدگاه‌ها