کد خبر : 1693259 | 12 تیر 1399 ساعت 11:30 | 18.6K بازدید | 3 دیدگاه

زیدان به مانه نمی‌رسد؛ علت: مشکلات مالی رئال

زین‌‌الدین زیدان به شدت به دنبال جذب سادیو مانه ستاره سنگالی لیورپول است ولی ضرر مالی هنگفت باشگاه‌ رئال در نتیجه بحران کرونا رسیدن او به خواسته‌اش را عملا غیرممکن کرده.

زیدان به مانه نمی‌رسد؛ علت: مشکلات مالی رئال

به گزارش "ورزش سه"، زین‌الدین زیدان تابستان گذشته از مدیران رئال مادرید خواست که برای انتقال سادیو مانه ستاره سنگالی لیورپول به برنابئو اقام کنند. زیدان از هواداران سرسخت مهاجم سنگالی است. اما این انتقال پارسال به سرانجام نرسید و زیدان چاره‌ای نداشت که روی استعداد جوان برزیلی تیمش وینیسیوس جونیور حساب کند.

 

1507893

 

زیدان اما امسال هم خواهان جذب مانه شده و برای رسیدن به این هدفش مذاکرات زیادی با مدیریت رئال داشته. اما دو مساله باعث شده احتمال انجام این انتقال در سال جاری هم بسیار اندک باشد. یکی ضرر هنگفت باشگاه‌های اسپانیایی و به تبع آن رئال مادرید در نتیجه بحران کرونا است. و دیگری این ترس مدیریت رئال که پرداخت دستمزد بالا به مانه باعث ایجاد نارضایتی و دودستگی در رختکن تیم شود. تیمی که مجبور شده به دلیل بحران کرونا بخشی از دستمزدش را به باشگاه ببخشد.

 

1507892

 

از سوی دیگر مانه به سرمربی‌اش در  لیورپول، یورگن کلوپ، علاقه زیادی دارد و از دستمزد فعلی خود در این تیم که هفته‌ای 150هزار پوند است بسیار  راضی است. برای انتقال او به رئال، مادریدی‌ها باید مبلغی بیشتر از این به ستاره سنگالی پیشنهاد بدهند. این پیشنهاد در حالی که کاپیتان رئال، سرخیو راموس، هنوز منتظر امضای قراردادی جدید است و رختکن تیم اسپانیایی خود را برای یک کاهش دستمزد دیگر آماده می‌کند می‌تواند مشکل‌ساز شود.

 

1507894

 

خاویر تباس رئیس لالیگا اخیرا اعلام کرد که ضرر باشگاه‌های اسپانیایی ناشی از بحران کرونا به چیزی در حدود 800میلیون یورو بالغ خواهد شد. رئال که از طرفی با ضرر سنگین ناشی از این بحران دست و پنجه نرم می‌کند از این می‌ترسد که انتقال بازیکنان جدید با دستمزد بسیار بالا، و همزمان درخواست کاهش دستمزد از بازیکنان فعلی، باعث ایجاد شورش و نارضایتی در رختکن تیم شود.

 

1507889

 

این در حالی است که رئال حتی پیش از شروع بحران کرونا، به دلیل نوسازی استادیوم برنابئو، کمربندها را سفت بسته و سیاست‌های مالی انقباضی در پیش گرفته بود. باشگاه مادریدی سال گذشته برای انجام عملیات نوسازی برنابئو وامی به ارزش 575 میلیون یورو دریافت کرده بود که باید آن را در مدت‌زمان 30 ساله بازپرداخت کند. عملیات نوسازی برنابئو بر اساس تخمین‌ها چیزی حدود 800 میلیون یورو هزینه خواهد داشت.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها