کد خبر : 1693533 | 13 تیر 1399 ساعت 21:00 | 50K بازدید | 6 دیدگاه

استارت نیکلاس لطیفی در اتریش

آغاز به کار اولین ایرانی تاریخ فرمول یک (عکس)

با شرکت در تمرین اول و دوم گرندپری اتریش، نیکلاس لطیفی کار خود را در فرمول یک آغاز کرد.

آغاز به کار اولین ایرانی تاریخ فرمول یک (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، نیکلاس لطیفی راننده‌ی ایرانی کانادایی امروز اولین جلسات تمرین خود را به عنوان یک راننده‌ی فرمول یک در گرندپری اتریش و با تیم ویلیامز تجربه کرد.  


 
لطیفی سال گذشته در فرمول دو رانندگی می‌کرد و به عنوان راننده‌ی تست ویلیامز در بعضی از تمرینات پیش از مسابقه با ماشین این تیم به پیست می‌آمد. او در پایان فصل 2019 و پس از دوم شدن در رقابت‌های فرمول 2، از سوی تیم ویلیامز به عنوان جانشین رابرت کوبیتسا و هم‌تیمی جورج راسل در این تیم معرفی شد.

 

1508219


 
پیش از آن نیز لطیفی در سال 2017 با رانندگی در تمرینات برای تیم رنو و در 2018 برای تیم فورس ایندیا، گاه‌گداری طعم شرکت در یکی از جلسات تمرین فرمول یک را چشیده بود.


 
لطیفی پسر تاجر میلیاردر ایرانی کانادایی نیکلاس لطیفی است و در سال 1995 در تورنتو به دنیا آمده است. او از ۱۳ سالگی به رانندگی در کارتینگ پرداخت و خیلی زود به مسابقات فرمول ۳ و سپس GP2 راه یافت.

 

نیکلاس لطیفی راننده‌ی ایرانی کانادایی فرمول یک
 


ویلیامز یکی از قدیمی‌ترین و پرافتخار‌ترین تیم‌های فرمول یک است که از سال ۱۹۷۷ در این مسابقات شرکت دارد. این تیم ۹ بار عنوان قهرمانی جهان تیمی و ۷ بار عنوان قهرمانی جهان راننده‌ها را کسب کرده است. اما ویلیامز این روزها حال و روز خوبی ندارد. این تیم که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند سال گذشته بین ده تیم دهم شد و در ماه‌های اخیر اسپانسر اصلی خود را نیز از دست داده است و به دنبال فروش تیم و یا یافتن شریکی ثروتمند برای نجات این نام گره خورده با تاریخ فرمول یک است.


ویلیامز امیدوار است با دو راننده‌ی جوان و با استعداد خود به مرور بتواند بار دیگر به اوج بازگردد و در راه تکرار موفقیت‌های پیشین قدم بردارد.

 

1508217


 
هم‌تیمی لطیفی در ویلیامز جورج راسل بریتانیایی است که از با استعدادترین رانندگان حال حاضر فرمول یک، قهرمان GP3 و فرمول 2  و همچنین عضو برنامه‌ی رانندگان جوان مرسدس است و همواره از او به عنوان راننده‌ی آینده‌ی مرسدس و یکی از بخت‌های قهرمانی جهان در آینده نام می‌برند.


نیکلاس که به تازگی ۲۵ ساله شده، قبل از شروع فصل در مصاحبه‌ای گفته که تطبیق یافتنش با مسابقات فرمول یک به خاطر حضور بسیاری از رقبای سابقش از جمله چارلز لکلرک، مکس ورستپن، استبان اوکون، آنتونیو جیووناتزی، لاندو نوریس، الکس آلبون و جورج راسل در این مسابقات برایش آسان خواهد بود.

 

1508216


 
لطیفی همچنین گفته که هدفش آموختن و یادگیری هر چه بیشتر از همتیمی‌اش جورج راسل و هر چه سریع‌ترین رسیدن به اوست. نیکلاس گفته: "وقتی به عنوان یک تازه‌کار وارد این رقابت‌ها می‌شوید، چیزهای بسیار زیادی هست که مسابقه به مسابقه باید بیاموزید، حجم اطلاعات بسیار بالاست. برای من به شخصه این مهم است که احساس کنم دارم پیشرفت می‌کنم. اینکه در هر بخش از مسابقه بیشتر توان را از ماشین بیرون بکشم و به ماشین عادت کنم در عین اینکه همچنان مسابقه به مسابقه بیشترین توان را از ماشین بیرون می‌کشم."


 
لطیفی در مورد هم‌تیمی با استعدادش جورج راسل گفته: "در فرمول 1 من جورج را به عنوان یک رفرنس عالی دارم که بسیار بسیار راننده‌ی سطح بالا و سریعی است. البته او از من جلوتر خواهد بود اما من هم قصد دارم به سرعت به او برسم و هم او و هم تیم را وادار به تلاش بیشتری کنم و به جلو برانم."


 
لطیفی در این فصل باید نشان دهد که فصل چشمگیرش در فرمول 2  شانسی نبوده و او استعداد و توانایی لازم برای قرار گرفتن در بین 20 راننده‌ی برتر جهان را دارد.

 

1508218

 

 

دیدگاه‌ها