کد خبر : 1693545 | 13 تیر 1399 ساعت 21:59 | 294.4K بازدید | 2 دیدگاه

کریم انصاری‌فرد سکوتش را شکست؛

ماجرای پیشنهاد 10 میلیون دلاری و یک اشتباه بزرگ!

کریم انصاری فرد، ستاره تیم السیله قطر مصاحبه مفصلی در مورد روزهای پرفراز و نشیب سال های اخیر داشته است.

ماجرای پیشنهاد 10 میلیون دلاری و یک اشتباه بزرگ!

به گزارش "ورزش سه"، کریم انصاری فرد که در حال حاضر در لیگ ستارگان قطر بازی می کند، سال های درخشانی را در کشور یونان سپری کرد و در لیگ این کور تبدیل به بازیکن پرطرفداری شد. البته اتفاقاتی عجیب باعث جدایی او از المپیاکوس و در ادامه ناتینگهام شد و حالا کریم انصاری فرد در گفت و گو با نشریه گاتزتا به رفع بسیاری از ابهامات پرداخته است.

 

شرایط فعلی در قطر

 

من اینجا خیلی خوشحالم و قراردادی دو ساله امضا کردم. تا به حال یک سال در السیلیه بازی کردم. شرایط سرمربی خیلی خوب است و افراد اطراف تیم نیز همینطور هستند. همانطور که می دانید فوتبال قطر هر روز بهتر می شود، زیرا این کشور میزبان جام جهانی 2022 خواهد بود. آنها عملکرد خوبی دارند و در همه زمینه ها پیشرفت مداوم وجود دارد.

 

مردم اینجا می خواهند بهترین امکانات و ایده آل ترین شرایط را ایجاد کنند. بازیکنانی که برای بازی به قطر می آیند از لیگ های بزرگ دنیا انتخاب شده اند. قطری ها بازیکنان برجسته ای هستند، در هر باشگاه ترکیب مناسبی وجود دارد و بنابراین قهرمانی دشوارتر می شود. همه چیز خوب است و من از حضورم در تیم لذت می برم.

 

1505952

 

وقتی من در اوساسونا بودم این باشگاه با مشکلات مالی روبرو بود و همچنین با مشکلات مالیاتی مواجه شدم، در نتیجه من نتوانستم به طور دائم در این کشور زندگی کنم. به عنوان مثال برای تمدید ویزا مجبور بودم هر ماه به ایران سفر کنم و این برای من خیلی سخت بود.

 

جام ملت های آسیا نیز برگزار می شد و برای پیوستن به تیم ملی کشورم مجبور شدم دو ماه غیبت کنم، زیرا تاریخ جام ملت های آسیا فیفا دی نبود. همچنین کادر فنی اوساسونا چند بار تغییر کرد و من فرصت زیادی پیدا نکردم. بنابراین در پایان سال می خواستم تیمی پیدا کنم که بتوانم بهترین نتیجه را کسب کنم. از این گذشته، برای یک بازیکن بازی کردن از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

دوران درخشش در یونان

 

من با اوزونیدیس که من او را یکی از بهترین مربیان یونان می دانم صحبت کردم. من به یونان سفر کردم و حدودا سه روز در آنجا ماندم تا او را ملاقات کنم. من اوضاع را در تیم دیدم و بعد قراردادی دو ساله امضا کردم. من در پانیونیوس دوران خوبی داشتم. در این دو سال به موفقیتهای زیادی رسیدیم و از نظر شخصی نیز شرایطم خوب بود.

 

1508229

 

ما در مکان پنجم فصل را به پایان رساندیم و به یاد دارم که کار را برای همه تیم های بزرگ یونان کار را دشوار کردیم. ما سعی کردیم یا حریفان را مغلوب کرده یا به بهترین شکل ممکن با آنها بازی کنیم. تیم خیلی خوبی داشتیم و شرایط برای من مساعد بود. می دانستم که به تیمی می آیم که همه باشگاه های یونان بازی های آن را تماشا می کنند و به جذب بازیکنان پانیونیوس علاقه مند هستند. من تمام تلاش خود را کردم تا بتوانم به تیم بزرگتری بروم.

 

بازی در المپیاکوس و حواشی خط خوردن از فهرست لیگ قهرمانان

 

من در آن سال بهترین گلزن المپیاکوس بودم، اما نمی خواهم آنچه که پس از آن اتفاق افتاد را مرور. من می خواهم برای بسنیک هاسی آرزوی موفقیت در زندگی داشته باشم. او نمی خواست من عضو المپیاکوس شوم و او همیشه سعی می کرد که من را از این باشگاه جدا کند و به من گفت که باید به دنبال تیم باشم.

 

1508233

 

اما از آنجا که من پتانسیل خودم را می دانم، مطمئن به درخشیدن بودم. اگر از اولین مسابقه فصل مقابل لاریسا به یاد دارید، ما 1-4 پیروز شدیم و او از من استفاده کرد و من 1 گل به ثمر رساندم، 1 پاس گل دادم و یک پنالتی هم گرفتم. من مطمئن بودم که وقتی فرصت پیدا کنم، تمام تلاش خود را خواهم کرد. سپس او مرا در لیست بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا قرار نداد.

 

اولین دیدار من بعد از جدایی این سرمربی مقابل پانیونیوس بود که من دو گل به ثمر رساندم و همه چیز تغییر کرد. سپس سعی کردم با همان شرایط ادامه دهم و فصل خوبی داشتم و موفق شدم 18 گل بزنم. من نمی دانم چرا این سرمربی نام من را از لیست لیگ قهرمانان اروپا کنار گذاشت.

 

البته همه اینها مربوط به گذشته است. من در المپیاکوس روزهای خوبی داشتم و واقعا از هواداران تیم و باشگاه قدردانی می کنم. هواداران همیشه از من حمایت می کردند.

 

من فصول خوبی در ایران، پانیونیوس و المپیاکوس داشتم. هر سال سعی می کردم یاد بگیرم و از آنچه به دست آورده ام خوشحال هستم. به هر فصلی در دوران حرفه ایم فکر می کنم برای من بهترین بود، همیشه چیزهای جدیدی یاد می گرفتم و اتفاقات مثبتی رخ می داد که در سال های بعدی به من کمک می کردند.

 

1508230

 

داستان عجیب جدایی از المپیاکوس

 

جدایی از المپیاکوس اشتباه بزرگی بود که از سوی من انجام شد. آنچه می خواهم بگویم این است وقتی پدرو مارتینز سرمربی المپیاکوس شد، مدیر برنامه ام به تیم گفته بود که من جدا خواهم شد، زیرا پیشنهاد مالی خوبی دارم.

 

باشگاه نیز به مربی اطلاع داد که مهاجم جدید می خریم. می خواهم خاطرنشان کنم که تیم یا سرمربی اشتباه نکردند. این تقصیر مدیر برنامه ام بود و من هزینه آن را پرداخت کردم، اما اشکالی ندارد.

 

وقتی در جام جهانی در اردوی تیم ملی ایران بودم ، مدیر برنامه‌ام به باشگاه گفت که پیشنهادی 10 میلیون دلاری دارم. بنابراین هنگامی که از جام جهانی بازگشتم، مدیر باشگاه به من گفت که می دانیم قصد جدایی دارید و مدیر برنامه ات به ما اطلاع داد که شما می خواهید این دستمزد را بگیرید. حتی مارتینز همین حرف را به من گفت و یعنی او می دانست که من تیم را ترک می کنم، اما متاسفانه هیچ پیشنهادی نبود. این یک وضعیت پیچیده بود و در ادامه به ناتینگهام فارست رفتم.

 

همه فکر می کردند که من به این دلیل ناتینگهام فارست رفتم که مالک باشگاه انگلیسی است و المپیاکوس مرا به آنجا فرستاد. حقیقت این است که تنها پیشنهادی که مدیر برنامه ام در آخرین لحظه ارائه داد از ناتینگهام بود. با این حال این مورد به طور اتفاقی رخ داد زیرا سرمربی آن زمان ناتینگهام، آیتور کارانکا با مدیر برنامه ام صحبت کرده بود. همه چیز توسط او تنظیم شده بود، من این پیشنهاد را پذیرفتم، قراردادم را فسخ کردم و در آخرین روز نقل و انتقالات به ناتینگهام سفر کردم. وقتی رسیدم به من گفتند نمی توانی قرارداد امضا کنی، زیرا تاریخ ویزای کار مورد نیاز تمام شده و برای تأمین مجوز باید 4 الی 5 ماه صبر کنیم.

 

تصور کنید که من قراردادم را با المپیاکوس فسخ کردم، به ناتینگهام رفتم و نتوانستم بازی کنم. من با ناتینگهام تمرین کردم اما نمی توانستم به میدان بروم. سه یا چهار سال گذشته در پانیونیوس برای حرفه من خیلی خوب بوده است. من قدم به قدم پیش رفتم، اما در آن مرحله مدیر برنامه ام همه چیز را خراب کرد. بنابراین بعد از چهار ماه انتظار برای بازی مجوز، مجبور شدم مجددا برای حضور در مسابقات آسیایی در امارات متحده اردو را ترک کنم.

 

1506532

 

بنابراین دو هفته پس از دریافت مجوز، در جام ملت های آسیا شرکت کردم. وقتی برگشتم، تصور کنید شش ماه بدون شانس بازی کردن در ناتینگهام فارست گذشته بود. در این شرایط مربی هم عوض شد و اوضاع پیچیده تر شد. اما این اتفاق به این دلیل افتاد که مدیر برنامه من اشتباه بزرگی کرد.

 

یک روز با آقای ماریناکیس در مورد این وضعیت صحبت کردم و او به من گفت که به تو اعتقاد دارم. تو نمی توانی در ناتینگهام بازی کنید و من می خواهم تو را به المپیاکوس ببرم.

 

هواداران در المپیاکوس همیشه از من حمایت کرده اند و به همین دلیل من این باشگاه را دوست داشتم. من در المپیاکوس لحظه های بسیار خوبی را پشت سر گذاشتم و ارکان باشگاه رفتار خوبی داشتند. همچنین هواداران المپیاکوس با من بسیار خوب رفتار کردند و من برای این که عضو این تیم بودم به خودم افتخار می کنم. فکر می کنم که المپیاکوس یکی از برترین باشگاه های اروپا است. من از همه این ارکان المپیاکوس قدردانی می کنم.

 

اگر با همسرم صحبت کنید خواهید فهمید که او به اندازه من خوشحال است. فرقی نمی کند انگلیس باشم یا یونان، هر کجا که هستم، او خوشحال است و می خواهد که من از بازی خودم راضی باشم. مهمترین موضوع زندگی ما فوتبال و همسر من است. ما از تمام فرصت هایی که توانستم در زندگی ام استفاده کنم راضی هستیم. با این حال، من در یونان دوران بسیار خوبی را سپری کردم، لحظات زیبایی را پشت سر گذاشتم و معتقدم روزی زمان بازگشت من فرا خواهد رسید.

 

رابطه با علی دایی و مسعود شجاعی

 

مسعود شبیه برادر بزرگ من و بهترین دوست من است. ما در طول هفته زیاد صحبت می کنیم و انتقال او به پانیونیوس برای من بسیار مثبت بود، زیرا من پیش از این سال ها در تیم ملی ایران با مسعود بازی کرده بودم، بنابراین از حرکات او در میدان و چگونگی بازی مسعود خبر داشتم. زیرا او در پست شماره 10 بازی می کند و این برای یک مهاجم بسیار مفید است.

 

1508235

 

وقتی فوتبالم را شروع کردم، علی دایی مردی بود که مرا کشف کرد و به من فرصت داد تا یک فوتبالیست حرفه ای شوم. من در سن 16 سالگی در مسابقات قهرمانی ایران شرکت کردم.

 

تمجید ویژه کریم انصاری فرد از کارلوس کی روش

 

نیازی نیست که در مورد کارلوس کی ‌روش زیاد حرف بزنم. همه می دانند کار او چقدر خوب است و این واقعا به تیم ملی کشورم کمک کرد تا تکامل یابد و پیشرفت کند، اما تیم ملی همچنین به کی روش کمک کرد تا نامش بیشتر شنیده شود. من فکر می کنم ایران هرگز کی روش را فراموش نخواهد کرد و به خاطر آنچه در ایران به دست آورده و برای سطح بازی تیم ملی در آن مقطع، نام کی روش برای همیشه در تاریخ خواهد ماند.

 

1508234

 

شما یک بازیکن را در تیم ملی ایران پیدا نمی کنید که به دلایلی از او ناراضی باشد. کی روش مربی خوبی است، او همیشه بهترین را برای همه ما می خواست و چیزی شبیه پدر بود. او سعی کرد مشکلات شخصی هر بازیکنی را برطرف کرده و به هر کسی نیاز دارد کمک کند.

 

مقطع بسیار خوبی با کارلوس کی‌ روش در تیم ملی ایران داشتیم. شاید یک سال از رفتن او گذشته باشد، اما مردم ایران هنوز به نیکی از ابن سرمربی یاد می کنند و من بهترین ها را برای کی روش آرزو می کنم.

دیدگاه‌ها