کد خبر : 1693556 | 13 تیر 1399 ساعت 23:18 | 26.8K بازدید | 0 دیدگاه

در آستانه فصل جدید لیگ چین 

قطبی در انتظار بنیتس و چارتر 530هزارتایی اش!

انتظارهشت‌ماهه برای شروع سوپر لیگ جدید چین تقریباً به پایان رسیده است.

قطبی در انتظار بنیتس و چارتر 530هزارتایی اش!

به گزارش "ورزش سه"، این یک تاخیرطولانی برای بازیکنان و مربیانی است که قصد دارند فوتبال را هر چه سریعتر آغاز کنند و تاریخ شروع مجدد بازی ها 25 جولای (4 مرداد) به این سادگی‌ها هم در تقویم ورق نخورده است.
با مرکزیت شهر ووهان، مرکز اصلی کرونایروس که ورزش را در سرتاسر جهان متوقف کرده است، لیگ فوتبال 2020 چین به دلیل شیوع ویروس کرونا در تاریخ 22 فوریه ( 3 اسفند ) اولین لیگی بود که به حالت تعلیق درآمد. در حالی که همسایگان چین مانند کره جنوبی در ماه مه و ویتنام در ماه ژوئن مجدداً شروع به کارکردند، اما تیم های چینی باید همچنان منتظر بمانند.


 البته صحبت از آغاز بازی ها در ماه اردیبهشت و خرداد بود که نیز در چین بود، اما باوجود ستارگانی چون مروانه فلاینی که در سال 2019 از منچستریونایتد به شاندونگ لوننگ پیوست، و آلوده شدن وی به کرونا موارد جدیدی از بروز این ویروس در کشور به وجود آمد که حتی نگرانی‌هایی از لغو این فصل را ایجاد کرد.


افشین قطبی، سرمربی تیم برتر رده‌بندی شیجیاژوانگ ابرورایت، به آسوشیتدپرس گفت: «این برای بازیکنان خیلی سخت بود که در یک مدت طولانی در قرنطینه بمانند و از خانواده هایشان فاصله بگیرند. ما آخرین بازی خود را در ابتدای نوامبر گذشته (اواخر آبان) انجام دادیم و در شرایطی که خودمان را آماده می‌کردیم که در مرحله جدیدی حضور پیدا کنیم همه چیز به تاخیر افتاد.»

 


داستان آماده‌سازی تیم قطبی نیز جالب است. آن‌ها که برای اردوی آماده‌سازی به ابوظبی رفته بودند مجبور شدند به‌جای دو هفته به مدت دو ماه در پایتخت امارات بمانند.


قطبی عقیده دارد: «خیلی مهم است که فدراسیون فوتبال چین تاریخ دقیقی را برای شروع مسابقات سوپر لیگ چین تعیین کرده است. این موضوع به ما کمک می‌کند تا در راستای هدفمان برنامه‌ریزی کنیم. حالا وقتی در خصوص شروع بازی ها با بازیکنانم صحبت می‌کنم می توانم تمرکز و انرژی و انگیزه آن‌ها را برای پیشرفت را ببینم و این شروع مسابقات یک گام به جلو برای تیمم است.»


برگزاری لیگ چین با فرمول های خاصی همراه خواهد بود. در عین حال شیجیاژوانگ که مثل قدرت‌هایی مثل گوانجو و شانگهای اس ای پی جی از قدرت مالی کلانی برخوردار نبوده است به ادامه درخشش همراه با سرمربی سابق تیم ملی ایران امیدوار است.


 قطبی در ادامه گفت: «من در جام جهانی و در جام ملت های آسیا سابقه مربیگری دارم و فکر می‌کنم سوپر لیگ چین از نظر فرمول برگزاری شبیه به تورنمنت هایی است که یک در زمان کوتاه و با فشردگی به پایان برسد. ما این امتیاز را داریم که تمام بازیکن‌های خارجی در اختیارمان هستند و ما توانستیم در این مدت با هم تمرین کنیم.»


شروع رقابت‌های لیگ چین ابعاد دیگری هم داشت. به عنوان مثال بازیکنان خارجی برای حضور در این کشورمشکلات فراوانی را تحمل کردند تا آنجا که نبود پروازها کار را به‌جایی رساند که باشگاه دالیان با پرداخت 530 هزار دلار یک پرواز چارتر (اختصاصی) برای رافا بنیتز در نظر گرفت تا او از اسپانیا به چین بیاید. این مربی سابق تیم های رئال مادرید و لیورپول در نهایت به چین آمده و آماده شروع رقابت‌ها است. باید دید او و قطبی در طول رقابت‌ها باهم برخورد می‌کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها