کد خبر : 1693917 | 15 تیر 1399 ساعت 14:41 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

صالحی‌امیری: دغدغه مالی نداشته باشید، ما کنارتان هستیم

وعده رییس کمیته المپیک به ورزشکاران المپیکی

رییس کمیته ملی المپیک گفت: با وجود محدودیت های مالی،‌ ورزشکاران ما دغدغه مالی نداشته باشند.

وعده رییس کمیته المپیک به ورزشکاران المپیکی

به گزارش "ورزش سه"، سیدرضا صالحی‌امیری در برنامه صبحگاهی شبکه سوم سیما درباره رسیدگی به ورزشکاران در سال قبل از المپیک گفت: ما وظیفه داریم به قهرمانان توجه کنیم. سه اقدام همزمان را شروع کردیم و یکی از آن‌ها حقوقی است که فدراسیون‌ها خودشان به ورزشکاران دارای سهمیه و یا در معرض کسب سهمیه پرداخت می‌کنند. بودجه دوم را کمیته بین‌المللی المپیک برای 10 قهرمان ماهیانه 500 دلار پرداخت می‌کند. بودجه سوم هم به صورت مشترک بین ما و وزارت ورزش است که 5 میلیون تومان ماهیانه و در مجموع 60 میلیون خواهد بود. 6 ماه اول را وزارت ورزش به المپیکی‌ها پرداخت کرد و ما هم قرار است در 6 ماه دوم سال 99 بقیه این پول را پرداخت کنیم، اما اینکه درباره راجع به نیم سال اول 1400 چه تصمیمی بگیریم، هنوز مشخص نیست. باید این را در ستاد عالی مطرح کنیم،‌ اما قطعا سیاست ما کمک به ورزشکاران است.


وی افزود: ورزشکاران و فدراسیون ها تایید می کنند که ما همواره در کنار آن‌ها بودیم. همین 2 هفته قبل ما حدود 10 میلیارد تومان به حساب فدراسیون ها واریز کردیم. دیروز با سرپرست فدراسیون دوومیدانی صحبت می‌کردم که می‌گفت از همین محل به قهرمانان حقوق پرداخت می‌کنم.


رییس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: درست است که شرایط کشور سخت است و دولت در شرایط سختی بودجه تامین می‌کند، اما سازمان برنامه و بودجه و شخص دکتر نوبخت تا امروز ورزش را تنها نگذاشتند و حمایت می‌کنند. ما تعهد کردیم بودجه سال گذشته به علاوه 10 درصد افزایش را به فدراسیون‌ها پرداخت کنیم که تعهد فصل را انجام دادیم. در فصل دوم هم قطعا به زودی انجام می‌شود.


صالحی امیری در پایان گفت: اینجا رسما اعلام می کنم با وجود محدودیت های مالی،‌ ورزشکاران ما دغدغه مالی نداشته باشند چون هم ما، هم وزارت ورزش و هم فدراسیون ها در کنارشان خواهیم بود.

دیدگاه‌ها