کد خبر : 1694325 | 17 تیر 1399 ساعت 11:38 | 9.4K بازدید | 7 دیدگاه

باید به یکدیگر اعتماد کنیم

نوروزی:سفر استقلال به جم فاجعه درست می کرد

دکتر نوروزی اعلام کرد تست کرونای استقلالی ها در یکی از معتبرترین آزمایشگاه های کشور انجام گرفته است و نیازی به تست دوباره نبود.

نوروزی:سفر استقلال به جم فاجعه درست می کرد

به گزارش "ورزش سه"، دکتر امین نوروزی معاون پزشکی باشگاه استقلال در گفتگو با برنامه فوتبال برتر اعلام کرد نتایج تست های کرونای بازیکنان استقلال کاملا معتبر بوده و نیازی به راستی آزمایی نبوده است. دکتر نوروزی درخصوص راستی آزمایی و تست 61 نفره آبی پوشان گفت: بازیکنان استقلال در یکی از استاندارد ترین مراکز آزمایشگاهی ایران تست کرونا داده اند. من تعجب میکنم چرا زمانی که در یکی از استاندارترین آزمایشگاه های ایران تست داده شده، سازمان لیگ اصرار به راستی آزمایی و حساسیت تست دارند در حالیکه این مرکز زیر نظر وزارت بهداشت مشغول به کار است. کاش افرادی که در ستاد کرونا بودند در این برنامه حضور پیدا می کردند زیرا که آنها این پروتکل را تهیه کرده اند. 


نوروزی در ادامه گفت: تاکنون 5 بار از بازیکنان استقلال تست گیری انجام شده است که حتی قبل از دیدار با فولاد نیز فرآیند تست گیری کووید 19 صورت گرفت، که خوشبختانه در 4 مرحله قبلی همگی تست ها منفی بوده است. با توجه به اینکه دوران نهفته ی ویروس کرونا سه روز تا یک هفته است، 72 ساعت پس از بازگشت از اهواز و در تمرینات تیم متوجه مساعد نبود حال بازیکنان شدیم. وی افزود: با توجه به اینکه تعدادی از بازیکنان در شرایط سلامت کامل نبودند و علائم بالینی خوبی نداشتند درصدد تست گیری از این افراد بودیم. درحالیکه در روز جمعه و تعطیل قرار داشتیم، طبق مکاتباتی که با بیمارستان مسیح دانشوری انجام دادیم، دکتر ناجی رئیس مرکز ویروس شناسی این بیمارستان شخصا در محل تمرین تیم حضور پیدا کرد و از بازیکنان استقلال تست گیری انجام دادند که در تست گیری نوبت پنجم مشخص شد تعدادی از بازیکنان تیم به ویروس کرونا آلوده شده اند.


نوروزی خاطرنشان کرد: شنبه هیچ یک از بازیکنان استقلال تست ندادند و در روز شنبه و قبل از تمرین آخر تیم برای دیدار با پارس، نتایج تست های روز جمعه به دست ما رسید که متاسفانه مثبت بودن تست کرونای بازیکنان استقلال تأیید شد. 


معاون پزشکی استقلال در ادامه گفت: پروتکل قطعا دارای نواقصی است و نیاز به بازنگری دارد. باید پزشکان تمامی تیم ها ضمن رعایت اخلاق، با توجه به علائم بالینی و بدون نیاز به دوره زمانی 10 روزه، از بازیکنان تیم ها تست گیری کنند. چنانچه تیم استقلال به جم سفر میکرد، ناقل ویروس کرونا بود و باعث سرایت ویروس به افراد زیادی می شد. 


نوروزی در پایان مجددا تکرار کرد: زمانی که تست های بازیکنان استقلال در یکی از معتبرترین آزمایشگاههای ایران صورت گرفته است، نیازی به راستی آزمایی یا حساسیت تست نیست و در این زمینه باید بحث اعتماد سازی به وجود بیاید چرا که بیمارستان مسیح دانشوری یکی از معتبرترین آزمایشگاه های ایران در این زمینه است و حاشیه های این چند روز مانند تست گیری دوباره جهت راستی آزمایی، سبب بی اعتمادی به سایر مراکز پزشکی من جمله ایفمارک می شود.

دیدگاه‌ها