کد خبر : 1694409 | 17 تیر 1399 ساعت 16:27 | 18.5K بازدید | 1 دیدگاه

یک سرمایه دیگر به مخروبه تبدیل شد؛

میزبان فینال‌های حذفی؛ خوابگاه سگ‌های ولگرد!(عکس)

ورزشگاه 15 هزار نفری نفت و گاز اروندان خرمشهر، پیش از رسیدن پنجمین سال احداث خود و پس از میزبانی از سه فینال جام حذفی، رو به فرسایش می‌رود.

میزبان فینال‌های حذفی؛ خوابگاه سگ‌های ولگرد!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، استادیوم اروندان خرمشهر چند سالی میزبان فینال رقابت های جام حذفی بود و در همین مدت انتقادات زیادی نسبت به چمن این ورزشگاه و همینطور نور آن وجود داشت، تا سرانجام فدراسیون با فشارهایی که از سوی تیم ها و رسانه ها مواجه شد، مجبور به تغییر محل برگزاری مسابقات فینال جام حذفی شود و سال گذشته ورزشگاه فولاد آره نا میزبان مسابقه پرحاشیه فینال شد و البته زیبایی بصری ویژه ای به این مسابقه بخشید.


در واقع اگرچه سعید فتاحی مسئول وقت کمیته مسابقات سازمان لیگ گرمای هوا را دلیل اصلی انتقال ورزشگاه محل میزبانی فینال از خرمشهر به اهواز عنوان کرد ولی مشخص بود که تجربیات سالیان گذشته در فینال جام حذفی و رو به افول رفتن امکانات و زمین چمن این ورزشگاه، دلیل اصلی عدم تمایل به برگزاری فینال این جام در خرمشهر است.

 

1509368


عامل دیگری که باعث ویرانی ورزشگاه اروندان شد، انحلال تیم اروندان خرمشهر بود که با اکبر میثاقیان در زمره مدعیان لیگ برتری شدن قرار داشت ولی مشکلات مالی پس از مدتی این تیم را نیز از پا درآورد تا ورزشگاه اروندان نیز یکی از قربانیان این اتفاق در استان جنوبی کشور باشد.

 

حالا پس از این دو اتفاق مهم، ورزشگاه نفت و گاز اروندان مدتی است که به حال خود رها شده و تمام دستگاه‌هایی که به نوعی متولی و مؤسس آن بوده اند و مسئولیت نگهداری آن را برعهده دارند، از وظیفه خود شانه خالی کرده اند، تا در حال حاضر این ورزشگاه به سازه‌ای فرسوده تبدیل شود که دیوارهای آن نشست کرده؛ چمن آن به زمینی پر از خاشاک و گیاهان هرز بدل شده؛ محوطه آن جولانگاه سگ‌های ولگرد است و  سکوهای آن در حال از بین رفتن. همچنین دیواره‌های داخلی، رختکن‌ها، درب‌ و پنجره‌ها نیاز به تعمیر اساسی دارند و صندلی‌های محل استقرار تماشاگران، زیر آفتاب سوزان خرمشهر، فرسوده، سست و شکننده شده اند.

 

1509367

 

با این وصف و با توجه به هزینه ای که نگهداری این ورزشگاه به همراه خواهد داشت، علیرغم اینکه شرکت نفت و گاز اروندان برای احداثش بالغ بر 100 میلیارد تومان بوجه صرف کرده و آن را هدیه ای به مردم عنوان کرده بود، با کنار گذاشتن این سرمایه، نه تنها به بودجه صرف شده خود که به نوعی هدیه خود را نیز از مردن پس گرفته است.


البته این تنها اتفاق و خبر تلخی نیست که در این حوزه می شنویم. همین چند وقت پیش بود که در مورد ویرانی استادیوم غدیر اهواز نوشتیم و شرایط بد استادیوم تختی در مشهد؛ ولی نابودی اروندان خرمشهر که یکی از مهم ترین بازی های فوتبال ما را میزبانی می کرد، یکبار دیگر به ما یادآوری می کند تخصیص نادرست بودجه برای ساخت ورزشگاهی در منطقه جغرافیای نامناسب، چطور می تواند با فرصت سوزی و از دست رفتن سرمایه هایی همراه باشد که می توانست در صورت استفاده مناسب، مشکلات و دغدغه های زیادی از مردم ایران در این روزهای سخت از لحاظ اقتصادی را رفع کند.

 

 

1509369

 

1509370

 

1509371

دیدگاه‌ها