کد خبر : 1694439 | 17 تیر 1399 ساعت 18:32 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

من از میلاد محمدی در پرتاب اوت بهترم

نادر محمدی: اگر در جام جهانی بودم برابر اسپانیا با پشتک اوت می‌انداختم

سورپرایز این هفته فوتبال ایران، مدافع راست پیکان بود که روی پرتاب اوت‌های عجیب خود موقعیت‌های فوق العاده‌ای را شکل داد.

نادر محمدی: اگر در جام جهانی بودم برابر اسپانیا با پشتک اوت می‌انداختم

به گزارش "ورزش سه"، نادر محمدی که بعد از مدت‌ها نیمکت نشینی از سوی عبدالله ویسی در جدال با ذوب آهن فرصت بازی به دست آورده بود، در این بازی با پشتک‌ها و پرتاب اوت خود شانس‌های خوبی برای گلزنی تیمش ایجاد کرد که ماحصل آن یک گلسازی بود. او البته یک بار نیز با پرتاب اوت خود از میانه زمین، توپ را به تیرک دروازه ذوب آهن کوبید تا عجیب‌ترین اتفاقات هفته را به نام خود کند. نادر محمدی اکنون در گفتگو با ورزش سه به ماجرای این پرتاب اوت‌ها می‌پردازد.

 

ابتدا درباره بازی با ذوب آهن صحبت کن و اینکه به ترکیب اصلی رسیدی. تصور این برد را داشتید؟
بازی مسلما سختی برای ما بود. قعرنشینی و ترس از سقوط مسلما فشار مضاعفی به هر تیمی وارد می‌کند و ما باید با انرژی و تمرکز بالاتری برابر رقبا قرار گیریم. به نتیجه این بازی کاملا امیدوار بودیم. خوشحالم که بعد از دریافت گل خیلی زود به کمک بزرگترهای تیم به بازی مسلط شدیم. آقای موسوی، ستاری، ماهینی، کریمی و بقیه دوستان خیلی زود با تمرکز بالا تیم را منسجم کردند و توانستیم در نهایت با چهار گل به پیروزی برسیم. هرچند اگر خوش شانس بودیم تعداد گل‌های بیشتری هم می‌توانستیم به ثمر برسانیم. گل آنها واقعا روی موقعیتی بود که تصورش را نمی‌کردیم و بدشانسی بزرگی برای ما بود که خوشبختانه اینبار با جریمه شکست همراه نشد.

 

بازی برای تو هم فوق العاده بود و بعد از مدت‌ها حضور در ترکیب و البته جانشینی علی حمودی.
ابتدا باید بگویم که آقای حمودی از بزرگان فوتبال ایران است و در باشگاه‌های بزرگی بازی کرده. در لیگ قهرمانان سابقه دارد و باعث افتخارم است که در کنارش تمرین می کنم و سعی کردم از تجربیاتش استفاده کنم. من خودم را در حدی نمی دانم که بگویم جایش را بگیرم. آقای حمودی در این بازی خسته بود و مربی صلاح دید بازی کنم. پست اصلی من دفاع راست نیست و دفاع میانی و هافبک دفاعی هم می‌توانم بازی کنم و پست تخصصی من دفاع میانی است. 

 

در مورد پرتاب اوت حرف بزن. پرتاب اوت‌های عجیبی که البته یک پاس گل نیز به نام تو ثبت کرد. اما خیلی‌ها اعتقاد دارند این نوع پرتاب اوت بیشتر نمایشی است.
نمایشی نیست و یک سبک است. ما در شرایطی نیستیم که به دنبال این رفتارهای نمایشی باشیم و بازی‌های حساسی در پیش داریم و باید به دنبال کسب نتیجه باشیم. خوشبختانه اوت من هم نمایشی نبود و دیدید که باعث شد گل اول را بزنیم.  وقتی اوت موثر و تاثیرگذار می‌اندازم چرا باید دنبال حرکت نمایشی باشم و به نظرتان این شکلی بود؟ مغرور نیستم اما باید با اعتمادبنفس صحبت کنم. اولین پرتابم به این شیوه برای پیکان تبدیل به گل شد و به نظرتان نمایشی بود.

 

اما بعد از این اوت با میلاد محمدی و پرتاب اوت ناکام او در جام جهانی مقایسه شدی. بهتر از او پرتاب می‌کنی؟
به نظرم از میلاد بهتر اوت می‌اندازم. او بازیکن بزرگی است و در جام جهانی بازی کرده و تعداد بازی‌هایش در جام جهانی از بازی‌های لیگ من بیشتر اما من اوت انداز بهتری نسبت به او هستم. 

 

یعنی اگر در جام جهانی و در جدال با اسپانیا بودی اوت را به این شکل پرتاب می‌کردی؟
قطعا این کار را می‌کردم چرا که می‌دانستم می‌توانم آن را به درستی و در مسیر موفقیت تیم انجام دهم. 

 

 

1508744

 


اما پرتاب اوت به شکل پشتک باعث از دست رفتن انرژی بیشتری می‌شود.
درست است. باعث می‌شود انرژی بیشتری صرف شود اما شتاب و قدرت آن هم بالاتر می‌رود و اشتباه مدافعان و گلر حریف را در پی دارد. مشکلی با از دست دادن انرژی ندارم وقتی در نهایت این حرکت باعث موفقیت تیم شود.

 

یک پرتاب اوت هم از وسط زمین داشتی که به تیرک دروازه حریف خورد.
شانس با ما یار نبود و همانطور که گفتم می‌توانستیم حتی گل های بیشتری به ذوب آهن بزنیم. الان باید تمرکزمان را روی بازی بعدی قرار بدهیم. 

 

پرتاب اوت تو خیلی ها را یاد علی علیزاده هم انداخت.
من نمی‌توانم بدون پشتک به قدرت پرتاب اوت علی علیزاده توپ را ارسال کنم. او هم بازیکن بزرگی بوده است اما من این سبک را می‌توانم برای پرتاب اوت داشته باشم. قطعا پرتاب اوتم بالاتر از دیگر بازیکنان است و البته نمی‌خواهم تنها با این خصوصیت مرا بشناسند.من این شیوه را زمانی که زیر نظر مجید غفوری در تیم جوانان مقاومت یاد گرفتم و امیدوارم در نهایت پیکان در لیگ برتر بماند و در کنار هم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها