کد خبر : 1694554 | 18 تیر 1399 ساعت 12:33 | 11.4K بازدید | 0 دیدگاه

نامه صالحی امیری به رییس اتحادیه جهانی کشتی؛

طلای کمیل قاسمی را در اسرع وقت تحویل دهید

رییس کمیته ملی المپیک با ارسال نامه ای به رئیس اتحادیه جهانی کشتی، خواستار پیگیری جدی این نهاد جهت تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی در المپیک لندن شد.

طلای کمیل قاسمی را در اسرع وقت تحویل دهید

به گزارش "ورزش سه"، پس از محرز شدن دوپینگ دارندگان مدال طلا و نقره وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد بازی های المپیک 2012 لندن، رییس  کمیته ملی المپیک ایران مکاتباتی را با کمیته بین المللی المپیک (IOC)به عنوان نهاد بالادستی در این امر مبنی بر ارسال تائیدیه تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی انجام داد.


با وجود پیگیری های صورت گرفته از سوی فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک هنوز مدال طلای المپیک لندن به کمیل قاسمی تحویل داده نشده و حتی اتحادیه جهانی کشتی این موضوع را به صورت رسمی اعلام نکرده.


این اتفاقات طی روزهای اخیر باعث اعتراض کمیل قاسمی شده بود و حتی تنشی را بین او با فدراسیون کشتی ایجاد کرد.


در همین راستا صالحی امیری روز گذشته نشستی را با کمیل قاسمی برگزار کرد. رییس کمیته ملی المپیک پس از ملاقات حضوری با این قهرمان کشتی، با ارسال نامه ای به نناد لالوویچ  رئیس اتحادیه جهانی کشتی خواستار پیگیری های لازم این نهاد بین المللی جهت تسهیل در روند تغییر رنگ مدال کمیل قاسمی از برنز به طلا و بروز رسانی نتایج رسمی این بازیها شد .

 

در متن نامه رییس کمیته ملی المپیک به نناد لالوویچ آمده است:


جناب آقای نناد لالوویچ
رئیس اتحادیه جهانی کشتی
امیدوارم در صحت و سلامت باشید.


با توجه به شرایطی که پس از آنالیز مجدد نمونه های تست دوپینگ دارندگان مدال طلا و نقره کشتی آزاد وزن 125 کیلوگرم بازیهای المپیک 2012 لندن به وجود آمد که در آن بازیها آقای کمیل قاسمی کشتی گیر ایرانی در جایگاه سوم قرار گرفتند مایلم به استحضار برسانم با توجه به مثبت بودن نتایج نمونه ها،زمان زیادی از آغاز مکاتبات انجام شده از سوی ما جهت بروز رسانی نتایج رسمی بازیها گذشته است.


بدینوسیله از جنابعالی می خواهم تا پروسه تخصیص رده بندی جدید این بازیها را تسهیل نموده و مدال آقای کمیل قاسمی را در جدول مدال های بازیهای 2012 لندن به طلا تغییر دهید.


با توجه به انتظار افکار عمومی و جامعه بزرگ ورزشی ایران از ورزش اول ایران،کشتی، منتظر دریافت پاسخ مثبت شما در اسرع وقت هستم.

 

دیدگاه‌ها