کد خبر : 1694651 | 18 تیر 1399 ساعت 21:23 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد سه ساله میلیون دلاری

دوربرگردان پورعلی گنجی در جاده ابریشم

اگر بخواهیم از علاقه‌مندان به فوتبال در چین بپرسیم که کدامیک از بازیکنان ایرانی را می‌شناسید، قریب به اتفاق آنها از مرتضی پورعلی‌گنجی نام می برند.

دوربرگردان پورعلی گنجی در جاده ابریشم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی  مدافع 28 ساله العربی که فصل 2015 را در لیگ چین و باشگاه تیانجین‌تدا سپری کرد، 26 بازی انجام داد، 2160 دقیقه در زمین حضور داشت و دو گل هم به ثمر رساند. پورعلی‌گنجی بعدها به لیگ قطر رفت، پیراهن السد را پوشید و کنار ژاوی بازی کرد.


مدافع مستحکم تیم ملی ایران بعد از حضور در جام جهانی 2018 یکقدم با حضور در برایتون و لیگ برتر انگلیس فاصله داشت اما به دلیل قوانینی که اتحادیه فوتبال این کشور وضع کرده بود، نتوانست همبازی علیرضا جهانبخش شود. پورعلی‌گنجی که ترابزون اسپور را هم خواهان خود می‌دید، به این پیشنهاد پاسخ منفی داد تا به بلژیک برود و پیراهن یوپن را بپوشد.


دوران حضور پورعلی‌گنجی در یوپن موفق بود و او حتی بازوبند کاپیتانی این تیم را بر بازو بست اما در اواسط فصل و بعد از انجام شش بازی و به ثمر رساندن دو گل به قطر کوچ کرد تا با العربی قرارداد سه ساله‌ای را امضا کند. پورعلی‌گنجی از وقتی به العربی آمده و دوباره حضور در لیگ ستارگان را تجربه کرده، 20 بار در ترکیب قرار گرفته، 1800 دقیقه در زمین حضور داشته و دو گل هم برابر الشحانیه و الاهلی زده.
پورعلی‌گنجی یکی از بازیکنان کلیدی العربی و سرمربی این تیم، هایمیر هالگریمسون است. شاید به همین دلیل هم مسئولان باشگاه و سرمربی ایسلندی با جدایی مدافع ایرانی تیم‌شان مخالفت کرده‌اند، آن هم بعد از پیشنهاد مناسبی که از چند تیم چینی به دست‌شان رسیده و البته می‌توانند مبلغ بالایی هم برای صدور رضایتنامه پورعلی‌گنجی دریافت کنند.


طبق اعلام روزنامه الرای قطر یک تیم چینی برای جذب پورعلی‌گنجی رسماً به باشگاه العربی پیشنهاد داد، تا جایی که از این باشگاه خواست از 24 ماه جولای جاری این مدافع ایرانی را در اختیار آنها بگذارد. باشگاه العربی هم بلافاصله با این انتقال مخالفت کرد، چرا که سرمربی تیم تأکید دارد به مدافع ایرانی تیمش در 5 بازی باقیمانده از لیگ نیاز دارد و اجازه جدایی را به او نمی‌دهد.


معمولاً باشگاه‌های قطری با بازیکنان ایرانی قرارداد یکساله امضا می‌کنند، با این حال العربی با توجه به تجربه‌ موفقی که پورعلی‌گنجی در السد داشت، تصمیم گرفت که با او قراداد سه ساله امضا کند و این نشان می‌دهد که مدافع ایرانی تا چه اندازه بازیکنی تأثیرگذار در ترکیب العربی است. در چین همیشه از پورعلی‌گنجی به عنوان یک مدافع متعصب و آماده یاد می‌شود و شاید به همین دلیل است که آنها دوباره سراغ این مدافع ایرانی را گرفته و برای جذبش اقدام کرده‌اند.


پورعلی‌گنجی پیشنهاد خوب و سه ساله‌ای از یک باشگاه چینی دریافت کرده که البته پول رضایتنامه مناسبی هم به باشگاه العربی می‌رسد. گویا باشگاه چینی مربی بزرگی در اختیار دارد و با توجه به تیمی که بسته و بازیکنانی که در اختیار گرفته، تلاش می‌کند پورعلی‌گنجی را نیز شکار و نتایج موفقی کسب کند.


العربی در پایان هفته هفدهم لیگ ستارگان قطر با کسب 24 امتیاز در رده پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد. مدیران این باشگاه و سرمربی ایسلندی‌اش امید بسیاری به ستاره‌هایی چون پورعلی‌گنجی دارند تا بتواند به رده‌های بالاتر صعود کنند و حتی سهمیه آسیا را به دست بیاورند. هر چند کارشان با توجه به اختلاف هشت امتیازی با السد کمی سخت است.


باشگاه العربی که نه خطر سقوط تهدیدش می‌کند و نه کار آسانی برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا پیش رو دارد، فعلاً با جدایی پورعلی‌گنجی مخالفت کرده اما مشخص نیست ظرف روزها و هفته‌های آینده چه اتفاقاتی رخ خوهد داد.  پورعلی‌گنجی که بعد از سفر به قطر، دو هفته در قرنطینه بود به تازگی تمرینات گروهی خود را کنار سایر بازیکنان  آغاز کرده اما این امکان وجود دارد که دوباره به چین برگردد و یک بار دیگر در سوپرلیگ به میدان برود.

دیدگاه‌ها