کد خبر : 1694809 | 20 تیر 1399 ساعت 11:07 | 37.6K بازدید | 0 دیدگاه

ماجرای عجیب انتخاب سرمربی تیم جوانان؛

انتخاب کننده ویلموتس دوباره دست به کار شد؟!

در فدراسیون فوتبال فرد یا افرادی وجود دارند که انتخاب سرمربیان تیمهای مختلف را در حیطه خود می‌دانند نه کمیته فنی.

انتخاب کننده ویلموتس دوباره دست به کار شد؟!

به گزارش "ورزش سه" کمتر از 24 ساعت بعد از انتشار خبر غیررسمی انتخاب سهراب بختیاری زاده به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان، بخش رسانه‌ای فدراسیون فوتبال نسبت به این خبر واکنش نشان داد. این در حالی بود بختیاری زاده بازیکن سابق تیم ملی بدون سر و صدا و در سکوت کامل به تهران آمده، در جلسه کمیته فنی شرکت کرده و به اهواز برگشته بود تا به گفته اعضای کمیته فنی برای قرارداد در جلسه با هیات رئیسه فدراسیون حاضر شود اما خبری روی سایت فدراسیون قرار گرفت تا تصمیم کمیته فنی در این مورد را زیر سوال ببرد.

 

موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان به کمی قبل‌تر بر می‌گردد، زمانی که سیروس پورموسوی بعد از صعود این تیم به دور نهایی رقابت‌های آسیایی به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات و دلایل مالی از سمت خود استعفا داد؛ بعد از آن فدراسیون تلاش کرد تا پورموسوی را به کار خود برگرداند اما در نهایت، پورموسوی استعفای نهایی خود را اعلام کرد تا بحث و گمانه‌زنی گزینه جدید سرمربیگری تیم ملی جوانان در کمیته فنی آغاز شود.

 

سه گزینه مهم و اصلی کمیته فنی برای تیم ملی جوانان شامل سهراب بختیاری زاده، هادی عقیلی و علیرضا منصوریان بودند؛ همچنین نفرات دیگری نیز برای این پست انتخاب و سپس از لیست خارج شده‌اند و با توجه به این‌که مربیان شاغل در لیگ برتر چه از نظر مالی و چه از نظر برد تبلیغاتی کم‌تر علاقه‌ای به حضور در این پست دارند، در نهایت کمیته فنی از میان گزینه‌ها، سهراب بختیاری زاده را برای این پست در نظر گرفت. هم به دلیل آشنایی او با کادر قبلی تیم ملی جوانان و هم به واسطه تجربه او در تیم ملی امید زیر نظر استیلی و کرانچار؛ سهراب همچنین تجربه دو سرمربیگری را در لیگ دسته اول فوتبال ایران داشته است.

 

اما در حالی‌که این بازیکن سابق استقلال در بازگشت از تهران به اهواز پاسخ خبرنگاران را نمی‌داد تا خبر رسمی از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شود، اطلاعیه‌ای عجیب روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفت تا به نوعی تصمیم کمیته فنی که مرجع انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان است زیر سوال برود؛ در این اطلاعیه‌ای که واکنش مستقیم به اخبار منتشره پیرامون انتخاب سهراب بختیاری زاده بود این‌طور آمده که هنوز اسمی به صورت قطعی برای هدایت تیم ملی جوانان در نظر گرفته نشده است. این در حالی است که کمیته فنی به عنوان مرجع انتخاب، کار خود را انجام داده و انتشار این خبر کمی دور از ذهن و نشان دهنده اتفاقاتی در پس پرده انتخابات در فدراسیون فوتبال است.

 

 

1450100

 

 

البته فدراسیون فوتبال در این زمینه سابقه خوبی ندارد و پیش از این بارها اتفاقات مشابه‌ای رخ داده از جمله پروسه انتخاب سرمربی تیم امید از کرانچار تا فرهاد مجیدی، چند باری دستخوش اتفاقاتی شد و به نظر می‌رسد شخص یا جریانی در فدراسیون وجود دارد که دوست دارد انتخاب‌ها را مطابق میل خود پیش ببرد؛ موضوعی که در جریان استخدام مارک ویلموتس نیز اتفاق افتاده و یک انتخاب بد تاثیرات وحشتناکی در فوتبال ایران به جای گذاشت.

 

در این‌باره چند نکته حاشیه‌ای در دو سه روز گذشته به وقوع پیوسته؛ از جمله گفتگوی یکی از اعضای غیر مرتبط فدراسیون با یک گزینه جدید برای مربیگری و این بحث که این مربی برای تیم جوانان اسپانسر بیاورد (!). همچنین صحبت‌هایی درباره اعمال نظر یکی از چهره های خبرساز فدراسیون در انتخاب سرمربی تیم جوانان نیز گفته شده است؛ حال آن‌که آن شخص دیگر سمتی  در کمیته تیمهای ملی ندارد اما از نفوذش روی هیئت رییسه استفاده می‌کند.

 

در نهایت این مسئله ساده (انتخاب یک سرمربی برای تیم ملی جوانان) پیچیدگی‌های خاص خود را پیدا کرده و دلخوری‌های مختلفی را بین افراد  ایجاد کرده و باید دید در نهایت کدامیک از سمت‌های ماجرا از موضع خود کنار بیایند.

 

ورزش سه درباره اتفاقات این چند روز نکات قابل ذکری دارد که آن‌ها را به تدریج منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها