کد خبر : 1696014 | 25 تیر 1399 ساعت 11:41 | 84.1K بازدید | 13 دیدگاه

گواردیولا در نقش جنگاور منچسترسیتی

حمله پپ به کلوپ و مورینیو: عذرخواهی کنید

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی از یورگن کلوپ و ژوزه مورینیو به دلیل انتقادشان به حکم دادگاه CAS مبنی بر لغو محرومیت اروپایی این تیم به شدت انتقاد کرد.

حمله پپ به کلوپ و مورینیو: عذرخواهی کنید

به گزارش "ورزش سه"، اعلام حکم دادگاه بین‌المللی ورزش CAS مبنی بر لغو محرومیت 2ساله منچسترسیتی از شرکت در رقابتهای اروپایی بهترین خبر ممکن برای پپ گواردیولا بود. گواردیولا دقایقی بعد از اعلام این حکم به همراه دستیارانش و چند نفر از مدیران سیتی یک سلفی ثبت کرد و با چهره خندان نشان داد از بابت این حکم تا چه اندازه خوشحال است.

 

1510889

 

سلفی گواردیولا و همراهانش در باشگاه منچسترسیتی یک پیام واضح داشت. انگار آنها به مخاطبان خود می‌گفتند:" دیدید؟ ما که گفته بودیم". مانل استیارته دستیار شخصی گواردیولا این عکس سلفی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و البته کمی بعد برداشت. ولی همین زمان کوتاه کافی بود تا هزاران کپی از این تصویر در اینترنت به گردش در بیاید.

 

یوفا در ماه فوریه سیتی را به دلیل چند مورد تخطی جدی از قوانین مالی فیرپلی محکوم کرده بود. باشگاه به مدت دو فصل از حضور در رقابتهای اروپایی منع شده و باید 30 میلیون یورو هم جریمه پرداخت می‌کرد. اما دیروز دادگاه CAS حکم داد که اتهامات منچسترسیتی یا به دلیل فقدان مدارک و شواهد لازم و یا به دلیل گذشت زمان پنج ساله از آنها قابل پذیرش نیست و در نتیجه محکومیت قبلی این باشگاه لغو شده است. سیتی حالا در رقابتهای اروپایی آتی شرکت خواهد داشت و جریمه‌اش هم به 10 میلیون یورو کاهش یافته.

 

سیتی از سال 2008 تحت حمایت مالی ابوظبی قرار دارد و شیخ منصور به عنوان رئیس امور مالی این باشگاه را کنترل می‌کند. بر اساس اعلام باشگاه، سیتی در فصل 2018-2019 گردش مالی معادل 590 میلیون یورو داشته که در نوع خود یک رکورد است. از همه مهمتر اینکه سیتی می‌تواند در لیگ قهرمانان بازی کند. چیزی که برای شیخ منصور مهمترین جذابیت مالکیت سیتی است، حتی بیشتر از قهرمانی در لیگ برتر جزیره.

 

اما بسیاری از هواداران فوتبال در شبکه‌های اجتماعی به تصمیم CAS اعتراض کرده و آن را مسخره توصیف کردند. حتی یورگن کلوپ رقیب سرسخت گواردیولا در انگلیس هم به این اتفاق واکنش منفی نشان داده و گفت:" من برای هیچکس آرزوی بد ندارم. ولی به نظرم دیروز برای فوتبال روز خوبی نبود. مالی فیرپلی به نظر من ایده خوبی است. هدف این قوانین محافظت از تیمها و رقابتها است".

 

1511287

 

حریف ازلی گواردیولا، ژوزه مورینیو که حالا هدایت تاتنهام را بدست دارد هم با انتقاد از تصمیم CAS از تصمیم این دادگاه به عنوان اقدامی یاد کرد که باعث شرمندگی است.

 

اما گواردیولا بلافاصله به این دو رقیب خود واکنش نشان داد تا نشان دهد هنوز مثل یک مبارزه برای باشگاهش می‌جنگد. گواردیولا در پاسخ به آنها گفت:" شما باید از ما عذرخواهی کنید. کاری که ما کردیم درست بوده. علت لغو محرومیت ما این بود که ما از قوانین مالی فیرپلی تبعیت کرده بودیم و گر نه محرومیت سر جایش می‌ماند".

 

1511286

 

گواردیولا سپس لبه تیز انتقادهایش را متوجه کلوپ و مورینیو کرده و در پاسخی تند خطاب به آنها گفت:" آنها چون در زمین فوتبال از ما باخته‌اند این حرف را می‌زنند. شما در زمین چمن از ما باخته‌اید و باید در زمین چمن هم شکست‌مان بدهید. ورزش یعنی همین".

 

اما موج برخاسته علیه سیتی و گواردیولا همچنان فروکش نکرده و پس‌لرز‌ه‌های تصمیم CAS همچنان با این باشگاه همراه خواهد بود. گری لینه‌کر در جدیدترین موج انتقادها از سیتی گفت:" بعید به نظر می‌رسد که قوانین مالی فیرپلی در این شرایط بتواند زنده بماند. آیا یوفا می‌تواند جلوی تاثیر منفی این حکم را بگیرد؟". لینه‌کر می‌گوید حکم CAS به معنای بی‌گناهی سیتی نیست چون دادگاه به وضوح از کافی نبودن مدارک و شواهد صحبت می‌کند و نه از بی‌گناهی باشگاه.

 

 

دیدگاه‌ها