کد خبر : 1697285 | 31 تیر 1399 ساعت 11:40 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

برای کسب مجوز 12 ماه زمان لازم است

سهرابی: کرونا تست VAR را متوقف کرده

با وجود اینکه به نظر می رسید عدم حضور تماشاگران و نبود فشار و فضایی که علیه داوران وجود داشت ، مشکلات قضاوت را کم کند اما هفته های اخیر لیگ برتر این فرضیه را نقض کرده و باردیگر لزوم استفاده از VAR را در فوتبال ایران نشان داد.

سهرابی: کرونا تست VAR را متوقف کرده 

به گزارش" ورزش سه" در دو هفته گذشته دستکم در دوبازی مشکلات جدی داوری وجود داشته به طوری که نتایج برخی بازی ها کاملا تحت تاثیر این اشتباهات تغییر پیدا کرد. بازی پیکان و گل گهر در هفته بیست و چهارم و بازی ذوب آهن-ماشین سازی در هفته بیست و پنجم با مشکلات عدیده داوری روبرو بود به طوری که بلافاصله بعد از بازی ذوب-ماشین سازی کمیته داوران جلسه اضطراری تشکیل داد. اما آنچه مسابقات لیگ برتر در شروع مجدد باردیگر نشان داد ، لزوم استفاده از کمک داور ویدئویی و تکنولوژی و تجهیزاتی است که فوتبال دنیا در سال های اخیر برای حل و کم کردن اشتباهات داوری به کار گرفته است.


با علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری خبر از شروع تست VAR داده می دهد . اخبار تکمیلی حاکی است که یک شرکت ایرانی کارهای تجهیز و تست سیستم کمک داور ویدئویی را در حال حاضر انجام می دهد و این امیدواری وجود دارد که سرانجام فوتبال ایران بتواند این قدم مهم را بردارد. 


رئیس دپارتمان داوری در این ارتباط گفت:" تست کمک داور ویدئویی(VAR)شروع شده است اما بدلیل بحران کرونا در مرحله سکون و رکود قرار دارد. در صورت بهبود شرایط امیدواریم تا این فناوری به فصل آینده برسد."
سهرابی در ادامه افزود: وی‌ای‌آر پروتکلی دارد و در جدولی که فیفا به فدراسیون فوتبال ارائه کرده است، دست کم بین ۱۰ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد تا مجوز آن آماده شود. پس از آن می‌توانیم در بازی‌هایی که اعلام می‌کنیم، از وی‌ای‌آر استفاده کنیم."


او همچنین گفت: تست VAR شروع شده است اما بدلیل کرونا در مرحله سکون و رکود قرار دارد. گرچه مهدی محمدنبی  و حیدر بهاروند  درصدد هستند اگر این شرایط اجازه دهد، تست آن  را شروع کنیم و امیدواریم به فصل بعد یعنی سال دیگر در تیرماه برسد.

دیدگاه‌ها