کد خبر : 1697447 | 01 مرداد 1399 ساعت 11:24 | 66K بازدید | 3 دیدگاه

یک خرید عجیب دیگر از بوروسیا دورتموند

سرقت سریالی استعدادیاب‌های آلمان از بانک‌های انگلیسی!

جود بلینگام پدیده 17ساله انگلیسی که احتمالا به دورتموند خواهد پیوست احتمالا به تیم ملی زیر 19سال یا زیر 21سال انگلیس دعوت خواهد شد.

سرقت سریالی استعدادیاب‌های آلمان از بانک‌های انگلیسی!

به گزارش "ورزش سه"‌، جود بلینگام پدیده 17ساله انگلیسی و بازیکن باشگاه بیرمنگام این کشور به شدت مورد توجه بوروسیا دورتموند آلمان قرار دارد و باشگاه آلمانی انتظار دارد از او ستاره جوان دیگری مثل جیدون سانچو بسازد. از سوی دیگر از انگلیس خبر می‌رسد اتحادیه فوتبال این کشور قصد دارد برای هر چه سریعتر تبدیل کردن بلینگام به ستاره‌ای ملی او را از همین حالا در تیم ملی زیر 19سال یا تیم ملی زیر 21سال این کشور به خدمت بگیرد.

 

1513290

 

رسانه‌های انگلیسی می‌گویند بلینگام امسال تابستان با قراردادی 25 میلیون پوندی راهی دورتموند خواهد شد. گفته می‌شد حضور در بازی دیشب بیرمنگام مقابل داربی آخرین بازی او برای این تیم انگلیسی بوده. البته انگلیسی‌ها منتظر هستند تا ببینند دورتموند فصل آینده از او در تیم اصلی یا تیم ب خود استفاده خواهد کرد.

 

اتحادیه فوتبال انگلیس رابطه نزدیکی با باشگاه دورتموند پیدا کرده و استیو هالند دستیار گرت ساوت گیت در تیم ملی این کشور در فصلهای اخیر بارها در محل باشگاه دورتموند حضور یافته تا وضعیت جیدون سانچو را بررسی کند. این رابطه به انگلیس کمک خواهد کرد تا روند تبدیل کردن بلینگام به یکی از ستاره‌های ملی‌پوش انگلیسی را هر چه سریعتر طی کند.

 

1513291

 

دورتموند پذیرفته که ویدیوها و آمار و اطلاعات تمرینات بلینگام را با انگلیسی‌ها به اشتراک بگذارد.

 

1513292

 

گرت ساوت گیت اذعان کرده که بلینگام پدیده درخشانی است ولی او در دورتموند به تجربه بازی در تیم اول یک باشگاه بزرگ نیاز مبرم دارد. ساوت گیت احتمالا در صورت کسب چنین تجربه‌ای است که او را به تیم ملی بزرگسالان کشورش دعوت خواهد کرد.

 

 

اما چرا جود بلینگام نوید تبدیل شدن به ستاره‌ای بزرگ را می‌دهد و چشمهای زیادی در انگلیس و آلمان پیشرفت او را دنبال می‌کند

 

استعدادی که در بیرمنگام شروع به درخشیدن کرد

جود بلینگام تابستان گذشته درحالیکه تنها جوانی 16ساله بود به تیم اول بیرمنگام راه یافت تا نگاه‌ها را به خود جلب کند.

 

منچستریونایتد امسال از جمله باشگاه‌هایی بود که به دنبال جذب جود بود و حتی او را به مجموعه تمرینی‌اش دعوت کرد تا به همراه سر الکس فرگوسن این مجموعه را تماشا کند. اما در همان زمان بود که روزنامه بیلد آلمان فاش کرد بلینگام به باشگاه دورتموند قول داده که امسال تابستان راهی آلمان خواهد شد.

 

1513295

 

درخشش جود در بیرمنگام باعث شد مسئولین این باشگاه بارها زبان به ستایش او باز کنند. سرمربی اسپانیایی بیرمنگام اخیرا درباره او گفته بود:" با وجود شرایط سخت دوران کرونا جود بلینگام برای ما عالی کار کرده. او تمرکز خیلی بالایی دارد و به نظر من با اینکه همین حالا فوتبالیست خوبی است در آینده به یکی از بزرگان فوتبال تبدیل خواهد شد".

 

سرمربی بیرنگام در اوایل فصل هم گفته بود:" ما می‌دانیم چند باشگاه بزرگ بلینگام را می‌خواهند. در بازی اخیر ما با میدلزبورو نماینده‌های نیمی از باشگاه‌های اروپایی در ورزشگاه حاضر بودند تا او را ببینند".

 

حضور در تیمهای ملی انگلیس از 13سالگی

کسانی که از زمان پیوستن جود بلینگام به آکادمی باشگاه بیرمنگام با او آشنا بوده‌اند از روند پیشرفت برق‌آسایش متعجب نیستند.

 

1513296

 

بلینگام از سال گذشته که به تیم اول باشگاه راه یافته تا کنون 2000 دقیقه برای این تیم در رقابتهای چمپیونشیپ به میدان رفته. بلینگام آنقدر انعطاف‌پذیر است که هم در پست مهاجم مرکزی و هم در نقش هافبک میانی یا هافبک سمت چپ مورد استفاده قرار گرفته. او حتی در سیستم 4-4-2 در پست هافبک دفاعی هم بازی کرده.

 

استعداد درخشان بلینگام باعث شده او از سیزده سالگی به تیمهای ملی رده‌های سنی کشورش راه یابد. زمانی که جود در آکادمی بیرمنگام مشغول پیشرفت بود در سیزده سالگی به تیم ملی زیر 15سال انگلیس راه یافت تا اولین بازی ملی‌اش را انجام دهد.

 

جود در سالهای بعدی برای تیمهای ملی زیر 16 سال و زیر 17سال انگلیس هم بازی کرده. حالا و بعد از قطعی شدن انتقال او به دورتموند رسانه‌ها می‌گویند اتحادیه انگلیس مترصد است روند پیشرفت او در تیمهای ملی را سرعت داده و به صورت جهشی از او در تیم ملی زیر 19سال یا تیم ملی المپیک (زیر 21سال) استفاده کند.

 

 

دیدگاه‌ها