کد خبر : 1697890 | 03 مرداد 1399 ساعت 11:25 | 22.8K بازدید | 1 دیدگاه

افول عجیب و غریب یک گلر آینده‌دار

داستان تلخ کپا؛ نترس پسر، باید بیرون بیایی!

کپا آریسابالاگا دروازه‌بان چلسی در جریان شکست 5-3 این تیم مقابل لیورپول شب بسیار بدی داشت ولی در یک صحنه ترس کپا برای بیرون آمدن از دروازه اوج ناکامی او را رقم زد.

داستان تلخ کپا؛ نترس پسر، باید بیرون بیایی!

به گزارش "ورزش سه"، چلسی در فصل 2019-2020 از نظر دفاعی عملکرد بدی داشته و چه مدافعین و چه دروازه‌بانهای این تیم به هیچ وجه در حد انتظار ظاهر نشدند. درحالیکه شاگردان لمپارد یک بازی دیگر تا پایان لیگ برتر فاصله دارند تا اینجا 54 گل دریافت کرده‌اند. شاگردان لمپارد تا اینجا در دوران هدایت او 15 گل بیشتر از دوران مربی‌گری ماتوریتزیو ساری دریافت کرده‌اند.

 

1513901

 

این رکورد دفاعی وحشتناک باعث شده چلسی در حال حاضر از نظر قدرت خط دفاعی در رتبه دوازدهم لیگ و پشت تیمهایی مثل کریستال پالاس و برایتون قرار داشته باشد.

 

هر چند آمار دفاعی وحشتناک چلسی را نمی‌توان تنها به ناکامی کپا آریسابالاگا فروکاست ولی در این هم شکی نیست که این سنگربان اسپانیایی فصل بسیار بدی را پشت سر گذاشته. نرخ سیو کپا تا این لحظه 56.5درصد بوده که بدترین آمار در بین دروازه‌بانهای فیکس لیگ برتر به حساب می‌آید. با توجه به این شرایط است که گفته می‌شود چلسی به دنبال فروش او در فصل تابستان بوده و آندره اونانا و یان اوبلاک را برای جانشینی‌اش انتخاب کرده.

 

1513899

هشت درصد گلهای دریافت شده چلسی در لیگ برتر وارد دروازه کپا شده

 

عملکرد بسیار بد کپا در بازی چهارشنبه شب مقابل لیورپول بار دیگر تیغ انتقادها را علیه او تیز کرد. به خصوص در یک صحنه که کپا روی ضربه آزاد می‌ترسید از دروازه بیرون بیاید و این باعث شد چند بازیکن چلسی در همان زمان به او اعتراض کنند.

 

1513902

 

تصویری که از این لحظه منتشر شده نشان می‌دهد که کپا بعد از ارسال ضربه آزاد غیرمستقیم لیورپولی‌ها که به صورت سانتر روی دروازه‌اش ارسال شده از بیرون آمدن خودداری کرده و بازیکنان خط دفاعی چلسی مشغول اعتراض به او هستند.

 

1513900

شش بازیکن چلسی به کپا التماس می‌کنند وظیفه‌اش را انجام دهد!

 

این ترس و بیرون نیامدن کپا باعث شد ویرژیل فن‌دایک بدون کوچکترین مزاحمتی ضربه سر بزند و از شانس کپا ضربه او با اختلافی اندک از کنار دروازه بیرون رفت.

 

در فیلم این صحنه کاملا مشخص است که چند نفر از بازیکنان چلسی فریاد می‌زنند تا به کپا در مورد خطرناک بودن توپ هشدار دهند ولی سنگربان اسپانیایی حتی با وجود این دل به دریا نزده و از خط دروازه جلوتر نمی‌آید.

 

 

دیدگاه‌ها