کد خبر : 1698261 | 05 مرداد 1399 ساعت 00:47 | 187.8K بازدید | 17 دیدگاه

مهدی صدرنشین شد، ریو آوه اروپایی؛

طارمی سوپر استار نارنجی‌پوش لیگ پرتغال

بازی پایانی فصل برای ستاره ایرانی ریو آوه فوق‌العاده تمام شد و او شب درخشانی را مقابل بواویستا پشت سر گذاشت.

طارمی سوپر استار نارنجی‌پوش لیگ پرتغال

 

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از مسابقات هفته سی و چهارم و پایانی فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال، تیم ریو آوه که مثل همیشه مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب مقابل تیم رده یازدهمی بواویستا قرار گرفت.

 

ستاره ایرانی ریو آوه که شماره ۹۹را در این فصل بر تن داشته، در دقیقه ۱۷ بازی امشب مقابل بواویستا روی حمله سریع تیمش از جناح چپ زمین و یک توپ ریباند شده، با فرصت‌طلبی و صاحب توپ شدن در موقعیت تک به تک توانست گل اول بازی را با ضربه‌ای دقیق به ثمر رساند.

 

نیمه اول با برتری یک بر صفر ریو آوه  پایان پیدا کرد، اما مهدی طارمی که دو شوت در چارچوب و یک شوت خارج از چارچوب داشت، بالاخره در لحظات پایانی تلاش‌هایش را به ثمر نشاند و توانست به خواسته خود که رسیدن به صدر جدول بهترین گلزنان لیگ برتر پرتغال است، دست پیدا کند.

 

در دقیقه ۸۴ اشتباه عجیب در خط دفاعی بواویستا و ناهماهنگی مدافعان و دروازه‌بان این تیم بهترین فرصت را برای مهدی طارمی فراهم کرد تا او با دریبل گلر حریف، به راحتی توپ را از خط دروازه عبور دهد و تیمش را به گل دوم برساند.

 

1514428

 

 

در نهایت ریو آوه با نمایش خیره کننده و دبل ایرانی نارنجی پوش خود موفق شد  با نتیجه ۲ بر صفر مقابل بواویستا به برتری دست یابد تا با توجه به توقف فامالیسائو در دیدار همزمان برابر ماریتیمو، یاران طارمی ۵۵ امتیازی شوند و با یک امتیاز بیشتر نسبت به فامالیسائو، به رده پنجم جدول لیگ برتر پرتغال صعود کنند تا سهمیه پلی‌آف لیگ اروپا را کسب کنند.

 

مهدی طارمی با دو گلی که امشب مقابل بواویستا به ثمر رساند، با آمار استثنایی ۱۸ گل زده فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر پرتغال را خاتمه داد تا با وجود یک بازی کمتر نسبت به سه گلزن برتر دیگر این رقابت‌ها، فعلا به همراه پیزی از تیم بنفیکا در صدر جدول بهترین گلزنان قرار بگیرد.

 

1514432

 

طارمی امیدوار است پیزی ۱۸ گله از بنفیکا، پائولینهو ۱۷ گله از براگا و کارلوس وینیسیوس ۱۷ گله از بنفیکا در این هفته گلزنی نکنند تا او به کفش طلای لیگ برتر پرتغال برسد؛ هرچند که اگر هم این مهم به دست نیامد، چیزی از شایستگی‌های این ملی پوش ایرانی کم نمی‌کند چراکه نخستین سال حضور او در فوتبال اروپا با یک عملکرد بی‌نظیر به پایان رسید.

 

1514430

مهدی طارمی در ۱۱ هفته پایانی فصل لیگ برتر پرتغال بی‌نظیر کار کرد و  ۱۱ گل به ثمر رساند تا حالا در صدر جدول گلزنان بایستد؛ جایی که با آن ناآشنا نیست.

 

 

دیدگاه‌ها