کد خبر : 1698396 | 05 مرداد 1399 ساعت 18:52 | 14.4K بازدید | 1 دیدگاه

گزارش اوکی دیاریو

چگونه رئیس لالیگا فوتبال اسپانیا را وارد بحران کرد؟

خاویر تباس رئیس لالیگا این روزها در کانون اخبار فوتبال اسپانیا قرار دارد. سهل انگاری های لالیگا و باشگاه فوئن لابرادا در رعایت پروتوکل های بهداشتی حواشی زیادی را باعث شده است.

چگونه رئیس لالیگا فوتبال اسپانیا را وارد بحران کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، قضیه باشگاه فوئن لابرادا با 28 مورد مثبت کرونا فوتبال اسپانیا را وارد بحرانی عجیب کرده است. باشگاه مادریدی با زیر پا گذاشتن تمام پروتوکل های بهداشتی برای بازی مقابل دپورتیوو راهی شهر لاکرونیا شد و ساعاتی قبل از برگزاری این بازی و در روز دوشنبه هفته گذشته، هتل "NH Finisterre" را به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل کرد.

 

 

1514005

 

 

داستان های زیادی در این مورد شنیده شده و هنوز موارد زیادی از این پرونده روشن نشده است. تحقیقات ادامه دارد ولی به نظر می رسد همه چیز از یک هفته پیش شروع شد؛ زمانی که سه تن از کارکنان فوئن لابرادا به کرونا مبتلا شدند.

باشگاه مادریدی که در ارتباط ویژه ای با خاویر تباس رئیس لالیگا قرار دارد و پسر او نیز در این باشگاه مشغول فعالیت است، با تصمیم صاحبانش موضوع را به اطلاع شورای عالی ورزش و فدراسیون فوتبال اسپانیا نرساند و بی توجه برای بازی با دپورتیوو مهیا شد.

دیداری که قرار بود هفته گذشتهو همزمان با دیگر مسابقات به انجام برسد و با یک پیروزی یا تساوی، فوئن لابردار حضورش در پلی آف صعود به لالیگا را قطعی می کرد و سقوط دپور نیز قطعی می شد. حضور در لالیگا یعنی دریافت 40 میلیون یورو از حق پخش بازی ها و هنوز مشخص نیست که این قضیه دلیل عدم اطلاع رسانی به موقع بوده است یا خیر. همچنین این گمانه زنی وجود دارد که از این رقم قرار بود درصدی به پسر خاویر تباس برسد.

 

 

1514004

 

 

 نکته برجسته این موضوع در اینجاست که یکشنبه گذشته مسئولان فوئن لابرادا به این حقیقت رسیدند که چند بازیکن به کرونا مبتلا شده اند ولی قضیه به روشنی برای بازیکنان توضیح داده نشد تا آنها از ملاقات با مدیر برنامه های شان خودداری کرده یا به آن رستوران معرف در مادرید نروند.

روز دوشنبه نه شورای عالی ورزش و نه فدراسیون فوتبال اسپانیا از قضیه ابتلای هفت بازیکن فوئن لابرادا اطلاع نداشتد اما لالیگا که تا حدی از این موضوع مطلع شده بود، تست های PCR را در اختیار مسئولان این باشگاه قرار داد اما در انجام تست، سهل انگاری هایی صورت گرفت.

طبق ادعای دادستانی لاکرونیا، در نهایت باشگاه فوئن لابرادا با تصمیم مالکان راهی شهر لاکرونیا شد و روز دوشنبه در هتل بود که قضیه تست های مثبت بازیکنان افشا شد تا کل تیم و حتی خبرنگاران و افرادی که با بازیکنان در تماس بودند نیز به قرنطینه بروند.

 

اینجا بود که لالیگا با شورای عالی ورزش و فدراسیون فوتبال اسپانیا تماس گرفته و در جلسه ای ویدیویی با نمایندگان شان، آنها را از موضوع ابتلای شش بازیکن فوئن لابرادا به کرونا مطلع می کند. خاویر تباس رئیس لالیگا بدون تعریف کردن اصل ماجرا تنها این قضیه را مطرح می کند که شش بازیکن مبتلا شده اند و در ابتدا پیشنهاد می کند هفت بازی از 11 بازی که نتیجه شان تاثیر گذار بود، لغو شوند؛ در نهایت اما فدراسیون و شورای عالی ورزش به تباس اطلاع می دهند که امکان لغو بازی های هفته پایانی وجود ندارد.

 

پس از یک توقف نیم ساعته در جلسه، تباس سناریو را تغییر داده و پیشنهاد تعویق بازی فوئن لابرادا و دپورتیوو را می دهد. در حالی که به وی گوشزد می شود که این تعویق ممکن است روی دیگر بازی ها تاثیرات مثبت و منفی بگذارد، تباس می گوید که این تصمیم دلخواه او نبوده ولی نهاد تصمیمی گیرنده دولت خودمختار ایالت گالسیا این تصمیم را گرفته است. امری که حقیقت نداشت چرا که دولت گالیسیا تا ساعاتی پس از این جلسه از لغو بازی اطلاع نداشت.

تباس که ارتباطش با فوئن لابرادا آشکار شده، می دانست که این راه حل در نهایت به سود باشگاه مادریدی تمام خواهد شد و در نهایت تصمیم بر این شد تا با پیشنهاد او موافقت شده و تنها بازی دپور و فوئن لابرادا لغو شود.

 

 

1499279

 

 

در حالی که این تصمیم با مخالفت باشگاه ها روبرو شده بود، خاویر تباس با فراری رو به جلو مسئولیت اتخاذ این تصمیم را از خود سلب و برعهده دیگران انداخت.

او در جلسه جدیدی که چند روز پیش با مسئولان شورای عالی ورزش و فدراسیون فوتبال اسپانیا داشت و در حالی که از کوره در رفته بود ادعا کرد که این شورا قصد دارد زمینه برای استعفای او را فراهم کرده و با اتهامات واهی مربوط به ارتباطش با فوئن لابرادا وجهه و حیثیت او را زیر سوال ببرد.

 

در حالی که این پرونده هنوز باز است و تحقیقات ادامه دارد، دقایقی پیش و با انصراف فوئن لابرادا از حضور در برابر دپورتیوو، لالیگا با لغو قطعی این بازی موافقت کرد. به دلیل 28 مورد مثبت کرونا در فوئن لابرادا و از آنجا که زمان و فرصت کافی برای تعیین زمان جدید بازی این تیم برابر دپور وجود نداشت، چاره ای جز لغو بازی نبود و لالیگا نام تیم الچه را به عنوان تیم ششم جدول برای حضور در پلی آف معرفی کرد.

باید دید در نهایت چه تصمیمی در مورد وضعیت دپورتیوو و دیگر سقوط کنندگان گرفته خواهد شد و آیا فصل بعد دسته دوم با حضور 24 تیم برگزار می شود یا خیر.

دیدگاه‌ها