کد خبر : 1698464 | 05 مرداد 1399 ساعت 23:07 | 251K بازدید | 3 دیدگاه

فصل تلخ علیرضا با یک خاطره خوش؛

گراهام پاتر! جهانبخش ما را کُشتی

سال کابوس‌وار برای ستاره ایرانی برایتون امشب به پایان رسید، فصلی که با مصدومیت طولانی مدت و بی‌توجهی سرمربی به او همراه بود.

 گراهام پاتر! جهانبخش ما را کُشتی

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از دیدارهای هفته سی و هشتم و پایانی فصل لیگ برتر انگلیس، تیم برایتون که برخلاف دو مسابقه اخیرش علیرضا جهانبخش را در فهرست و جزو نفرات ذخیره داشت، از ساعت ۱۹:۳۰ امشب در ورزشگاه تورف‌مور مقابل تیم رده نهمی برنلی قرار گرفت.



تیم برایتون که در چهار هفته گذشته دو شکست و دو مساوی داشت، آخرین مسابقه فصل ۲۰-۲۰۱۹ را با موفقیت و برتری ۲ بر یک خارج از خانه مقابل برنلی به اتمام رساند تا ۴۱ امتیازی شود و فصل را با حضور در رده پانزدهم جدول لیگ برتر انگلیس را تمام کند؛ جایگاهی که مدت‌هاست در آن جا خوش کرده بود.



علیرضا جهانبخش، بازیکن ایرانی برایتون که سه هفته قبل در دیدار حساس با منچستر سیتی حضور تعویضی داشت ولی در دو بازی اخیرشان بخاطر آسیب دیدگی در فهرست قرار نگرفته بود، در جدال امشب مقابل برنلی با تصمیم عجیب گراهام پاتر از دقیقه ۹۰ به زمین فرستاده شد تا فرصت کمی برای بازی پیدا کند.

 

 

1514690

 



هرچه بود، گراهام پاتر سرمربی برایتون با لجبازی و نگاه بدبیانه‌اش علیرضا جهانبخش را در فصلی که به پایان رسید، تنها سه بار در ترکیب قرار داد و هفت مرتبه به‌عنوان یار جانشین به بازی فرستاد تا او با انجام تنها ۱۰ حضور در مسابقات، سال کابوس‌وار خود را به اتمام رساند.



جهانبخش که در نخستین سال حضور در برایتون ۱۹ بازی در لیگ برتر انجام داده و ۴ بار در جام حذفی به میدان رفته ولی نتوانسته بود گلی به ثمر رساند، در این فصل با وجود تعداد بازی‌های کم موفق شد دو گل به یادماندنی برابر بورنموث و چلسی بزند تا فصل تلخ او با خاطرات خوشی هم همراه باشد.

 

 

1465909

 



ستاره ایرانی برایتون که پس از نمایش استثنایی در آلکمار و کسب عنوان آقای گلی و بهترین بازیکنی در لیگ اردیویسه هلند، با رقم ۱۹ میلیون یورویی به برایتون پیوست و گران قیمت‌ترین خرید تاریخ این باشگاه لقب گرفت، امسال چهارمین بازیکن گران قیمت تیمش پس از نیل موپای ۲۲ میلیون یورویی، آدام وبستر ۲۱/۸۵ میلیون یورویی و لئوناردو تروسارد ۲۰ میلیون یورویی بود که برخلاف این سه بازیکن، جایی در ترکیب تیمش نداشت.



علیرضا جهانبخش در ۹ مسابقه فصل اخیر به علت آسیب دیدگی جزو فهرست برایتون قرار نگرفت، اما لجبازی‌های گراهام پاتر موجب شد تا او در سایر مسابقات به میدان نرود و یا فرصت کمی برای نمایش استعداد خود به دست بیاورد.

 

 

1395871

 



شرایطی که پاتر برای جهانبخش در برایتون به وجود آورد و او را تبدیل به بازیکن مورد انتقاد برخی رسانه‌های انگلیسی و هواداران این باشگاه کرد، هیچ بعید نیست که موجب شود جدایی او از برایتون و حتی فوتبال انگلیس رقم برخورد.

 

 

1514703

 



البته در پایان باید به این نکته هم توجه داشت که گراهام پاتر نیز نتوانست در برایتون عملکرد خوبی داشته باشد و تا سه هفته قبل نتایج ضعیف‌اش موجب شده بود تا کاندیدای سقوط باشد که همین اتفاق شاید پایان همکاری باشگاه برایتون با او را نیز به همراه بیاورد و از سوی دیگر، جهانبخش را در برایتون ماندگار کند!

 

1464664

دیدگاه‌ها