کد خبر : 1698558 | 06 مرداد 1399 ساعت 16:05 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

اگر هافبک خوب لازم دارید، من هستم؛

همبازی نیمار، چین را به جام جهانی می‌برد؟

اسکار ستاره برزیلی و سابق چلسی عنوان کرد که اگر فیفا قوانینش را تغییر دهد، حاضر است برای تیم ملی چین بازی کند.

همبازی نیمار، چین را به جام جهانی می‌برد؟

به گزارش "ورزش سه"، این هافبک خوش تکنیک که در سال 2017 با انتقال 60 میلیون یورویی از چلسی به شانگهای SIPG رکورد نقل و انتقالات فوتبال آسیا را شکست، در گفتگو با تلویزیون دولتی چین در پاسخ به این سوال که آیا می‌خواهد برای تیم ملی چین بازی کند؟ گفت: «اگر قوانین فیفا اجازه دهد، حاضرم چنین کاری را کنم. من می‌توانم به این پیشنهاد فکر کنم چون بازی برای تیم ملی برزیل و دعوت شدن به اردوی این تیم کار دشواری است».

 

وی افزود: «در چین همه می‌بینند که من چقدر خوب بازی می‌کنم و بنابراین اگر آن ها به هافبک خوبی نیاز داشته باشند، فکر می‌کنم اگر قوانین تغییر کنند، می‌توانم به شما (چینی ها) کمک کنم.» او از سال 2015 به تیم ملی برزیل دعوت نشده و هیچ بازی را برای آن ها نداشته است.

 

طبق قوانین فیفا البته اسکار امکان بازی برای چین را فعلا ندارد. او علاوه بر این که در بازی دوستانه و رسمی پیراهن برزیل را برتن کرده، در تورنمنت بین المللی نظیر جام جهانی 2014 هم به میدان رفته و به همین خاطر شرایط بازی در کشوری دیگر را با قوانین فعلی نخواهد داشت.

 

چین که به دنبال صعود به جام جهانی 2022 قطر است، از سال گذشته اقدام به جذب بازیکنان خارجی کرده که هیچ ارتباطی به کشور چین ندارند اما حالا در تیم ملی این کشور بازی می‌کنند. از جمله مهاجم برزیلی الکسن که در چهار بازی ملی سه گل به ثمر رسانده است.

 

شنیده ها حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال چین به پدرو دلگادو ستاره 21 ساله تیم اسپورتینگ لیسبون هم پیشنهاد داده که پیراهن تیم ملی چین را برتن کند و پاسپورت این کشور را بگیرد.

دیدگاه‌ها