کد خبر : 1698808 | 07 مرداد 1399 ساعت 17:26 | 14K بازدید | 0 دیدگاه

افشای یک نمونه مثبت دیگر از جهانی 2018

قهرمانی تاریخی ووشو زیر سوال رفت!

بعد از افشای دوپینگ حمیدرضا قلی‌پور، حالا مشخص شده یکی دیگر از ملی پوشان ووشوی ایران هم در مسابقات جهانی 2018 مرتکب دوپینگ شده است.

قهرمانی تاریخی ووشو زیر سوال رفت!

به گزارش "ورزش سه"، به شکلی عجیب دو سال بعد از قهرمانی تاریخی ووشوی ایران در مسابقات جهانی 2018 که در هانگژوی چین ثبت شده بود، اخباری مبنی بر مثبت شدن تست دوپینگ برخی از ملی پوشان تیم ایران به گوش می رسد. بعد از اینکه صبح امروز اسناد محرومیت 4 ساله حمیدرضا قلی پور، نایب قهرمان این مسابقات به خاطر مثبت شدن تست دوپینگش منتشر شد، حالا خبر رسیده که سید معین تقوی دیگر سانداکار سنگین وزن تیم ‌ملی ایران هم به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش در مسابقات جام جهانی 2018 به مدت 4 سال از میادین دور خواهد بود!


جالب اینکه این خبر هم همانند خبر قلی‌پور توسط فدراسیون ووشوی ایران اعلام نشده است و حالا بعد از دو سال به گوش رسانه ها و مردم رسیده است.


در حالی که فدراسیون ووشو و وزارت ورزش در قبال این اخبار سکوت کرده اند، با توجه به مثبت شدن دوپینگ یک طلایی و یک نقره ای ایران در مسابقات جهانی 2018 چین، مشخص نیست تکلیف قهرمانی تاریخی ایران در این رقابت ها چه خواهد شد.


ایران که برای نخستین بار در بخش ساندا قهرمانی خود را جشن گرفته بود،‌ با از دست رفتن یک طلا و یک نقره، در این شرایط دو کشور ایران و چین به صورت مشترک در بخش ساندا اول خواهند شد و قهرمانی جام جهانی توسط ایران که از آن به عنوان یک قهرمانی تاریخی یاد می شد زیر سوال رفت.

دیدگاه‌ها