کد خبر : 1699278 | 10 مرداد 1399 ساعت 17:42 | 21.6K بازدید | 2 دیدگاه

چالش‌های سخت در روز غیبت ژنرال؛

ارتش سری به کمک قلعه‌نویی می‌آید

سپاهان با غیبت چند بازیکن اصلی خود و همینطور امیرقلعه نویی کادر ساده ای در نبرد سرنوشت ساز برای کسب سهیمه آسیایی در ورزشگاه آزادی ندارد.

ارتش سری به کمک قلعه‌نویی می‌آید

به گزارش "ورزش سه"، اعضای تیم فوتبال سپاهان ساعاتی پیش در شرایطی با هواپیمای چارتر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تهران رسیدند، که مهم ترین چهره تیم را به همراه نداشتند.


امیرقلعه نویی که هفته خوبی را سپری نکرده و 4 روزش را در بیمارستان پشت سر گذاشته، مجوز پزشکان را برای حضور در دیدار برابر استقلال تهران پیدا نکرد و حتی اجازه تماشای بازی هم از او گرفته شده است؛ هر چند مدیر رسانه ای تیم می گوید که او نمی تواند جلوی خودش را بگیرد و از طریق تلویزیون بازی را تماشا خواهد کرد تا نکات فنی لازم را با تماس تلفنی به دستیارانش گوشزد کند.


قلعه‌نویی پای ثابت فوتبال ایران طی سال های اخیر بوده و بی شک جای خالی او روی نیمکت سپاهان، بیش از هر چیز دیگری در بازی روز آینده چشم خواهد آمد.


در غیاب قلعه نویی، تکسیرا و سعید الهویی نقش مهمی در بازی حساس روز آینده ایفا خواهند کرد و باید در شرایطی که طلایی پوشان چند بازیکن اصلی خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارند، 11 بازیکن اصلی و البته 5 بازیکن تعویضی احتمالی را با توجه به شرایط بازی انتخاب کنند.

 

خط دروازه؛ بدون تغییر
حدس زدن در رابطه با این موضوع که چه کسی وظیفه حراست از دروازه سپاهان را در اختیار خواهد داشت، ساده ترین کار ممکن برای کادر فنی سپاهان است؛ اما هر چه جلو برویم ابهام و پیچیدگی کار سخت تر خواهد شد.

 

سپاهان یک مدافع میانی‌ دیگر را از دست داد؟
پس دو دیدار برابر پارس جنوبی جم و تراکتور که با اشتباهات محمد طیبی خاتمه یافت، امیرقلعه نویی شایان مصلح را به ترکیب اصلی بازگرداند و او را در کنار محمدرضا مهدی زاده استفاده کرد. حالا اما به دلیل پستی که منتسب به شایان مصلح است، او با محرومیت مواجه شده و این یعنی اولین چالش بزرگ برای کادر فنی سپاهان. آنها در این پست محمد طیبی را هم در اختیار دارند و حتی می توانند از امید نورافکن در کنار مهدی زاده استفاده کنند. البته که امروز مدیر رسانه ای سپاهان از تلاش باشگاه و مستنداتی حرف زد که ممکن است منجر به بخشش محرومیت مصلح شود. اما اگر این اتفاق رخ ندهد، در شرایطی که پورقاز و گولسیانی مدت ها است که مصدومند، کار سختی پیش روی تیم سپاهان خواهد بود.

 

دفاع چپ؛ آقایی یا ترکمان یا ..
سعید آقایی در شروع دوباره رقابت های لیگ برتر در پست دفاع چپ بازی کرد ولی در ادامه شاید نارضایتی کادر فنی منجر شد که به نیمکت منتقل شود. این دو بازیکن و اینکه کدام یک از آنها روز آینده مقابل استقلال بازی کنند، چالش بعدی کادر فنی سپاهان است. در این پست امید نورافکن هم می‌تواند برای تیمش بازی کند.

 

1506529

 

 

دفاع راست؛ تجربه ایران‌پوریان یا نشاط منصوری
منصوری در شروع دوباره رقابت های لیگ برتر، دفاع راست ثابت طلایی پوشان بوده است. اعضای کادر فنی سپاهان، محمد ایران پوریان را نیز در این پست در اختیار دارند ولی با توجه به اینکه قایدی در منطقه ای بازی می کند که مدافع راست سپاهان را به زحمت خواهد انداخت، احتمالا جوانی منصوری مانند بازی های گذشته به ایران پوریان ترجیح داده می شود. رضا میرزایی در این پست پیش تر برای سپاهان بازی کرده که او نیز در لیست محرومان قرار دارد.

 

مثلث خط میانی؛ ابهام همیشگی
از وقتی امیرقلعه نویی هدایت سپاهان را برعهده گرفته، همیشه حدس زدن ضلع سوم خط میانی طلایی پوشان مشکل بوده است. سپاهان در این پست بازیکنان متعددی را در اختیار دارد ولی به رسول نویدکیا در این فصل فرصت کمی رسیده و نقی زاده هم با پارگی رباط صلیبی خیلی زود از دسترس امیرقلعه نویی خارج شد. محسن مسلمان دیگر بازیکن سرشناس سپاهان است که او نیز به دلیل مصدومیت از غایبان بزرگ بازی فردا به شمار می رود تا در کنار رفیعی که به دلیل دریافت کارت قرمز این بازی را از دست داده، شرایط در میانه میدان برای سپاهان خوب نباشد. با این وصف مربیان سپاهان باید از میان امید نورافکن، رسول نویدکیا، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان و محمد کریمی مثلث میانی خود را انتخاب کنند. شهباززاده هم اگر چه طی بازی های اخیر سپاهان در پست مهاجم هدف بازی کرده ولی در دوران پیش از شیوع کرونا به عنوان ضلع سوم خط میانی جلوتر از کیانی و نورافکن بازی می کرد؛ ولی او هم روز آینده نمی‌تواند برای تیمش بازی کند.

 

مثلث خط هجومی؛ چالش حضور فیکس یا تعویضی کی‌روش
در خط هجومی سپاهان این بازیکنان را در اختیار دارد؛ محمد محبی، محمدرضا حسینی،علی قربانی، محسن الغسانی، رضا میرزایی، استنلی کی روش، سجاد شهباززاده. در این مسابقه میرزایی به دلیل محرومیت غایب است و شهباززاده هم در دسترس نیست تا در این بخش هم چالش سختی پیش روی کادر فنی سپاهان باشد. استفاده یا عدم استفاده از کی روش یکی از تصمیمات مهم مربیان سپاهان خواهد بود؛ بازیکنی که پس از شروع دوباره رقابت های لیگ برتر شرایط بدنی خوبی نداشته ولی حالا با غیبت شهباززاده به نظر می رسد برای اولین بار این فرصت به او داده شود که بار دیگر بازیکن فیکس سپاهان باشد.

 

امروز در شرایطی کنفرانس سپاهان برگزار شد که زاغی نژاد به جای قلعه نویی در کنفرانس خبری حاضر شد و در بخشی از صحبت هایش به این نکات اشاره کرد؛ اینکه سپاهان در شرایط خوبی به سر نمی برد و می توان طوماری از مصدومان و محرومان تیم نوشت.


این حرف های زاغی نژاد خود به خوبی بیانگر شرایط این روزهای طلایی پوشان اصفهانی است ولی علیرغم تمام محدودیت هایی که کادر فنی سپاهان برای انتخاب نفراتش دارد، باز هم با نام های بزرگی مواجه می شویم که روز آینده در دسترس هستند و می توانند روزی سخت را برای استقلال و فرهاد مجیدی حتی در غیاب امیرقلعه نویی رقم بزنند.

دیدگاه‌ها