کد خبر : 1699704 | 12 مرداد 1399 ساعت 12:55 | 51K بازدید | 5 دیدگاه

قصه یک بازی _ده تصویر از استقلال و سپاهان 

من از تو بهترم کی روش استنلی (عکس)

استقلال در مهمترین و حساسترین نبرد فصل سپاهان را شکست داد تا به کسب سهمیه لیگ قهرمانان ازمسیر لیگ برتر بیش از گذشته امیدوار باشد.

من از تو بهترم کی روش استنلی (عکس)

به گزارش "ورزش سه " نبرد شب گذشته  استقلال و سپاهان در هفته بیست و هفتم لیگ برتر مثل همیشه و همچون دیدار رفت دو تیم پر از حاشیه بود.تقدیر باعث شده این دو تیم در فاصله زمانی 9روز دو نبرد حساس در لیگ برتر و مرحله یک چهارم جام حذفی را برگزار کنند. راند اول این مسابقه بزرگ که در دل خود مسابقه بزرگتر فرهاد مجیدی و امیر قلعه نوئی را هم جا داده ،شب گذشته در غیاب امیرقلعه نوئی که به جهت مشکلات عصبی او در هفته گذشته به  توصیه پزشکان در اصفهان مانده بود با برتری تیم ده تفره مجیدی و استقلال همراه شد تا آن ها با دو امتیاز اختلاف با تیم سوم جدول رده بندی بیش از گذشته به کسب سهمیه امیدوار شوند.بازی دیروز دو تیم پر بود از حاشیه های تصویری که دنیائی از حرف در دل آن نهفته بود .با هم مرور می کنیم به تصاویر شیرین ترین برد دوران مربیگری فرهاد مجیدی با استقلال 10نفره برابر سرمربی سابق خودش امیرقلعه نوئی .

 

1516304


ما از لیگ برتر به آسیا می رویم

 

 مجیدی تیمش را بازهم با ترکیب مورد علاقه اش 2_4_4به زمین مسابقه فرستاد و مالکیت توپ هم تا زمان اخراج رضاوند در دست داشت .تیم مجیدی بعداز تعویض قربانی  با نورافکن و اضافه شدن او به خط حمله 1_5_3تغییر تاکتیک داد تا مجیدی برابر استاد خود هنر مربیگریش را هم به رخ بکشد.

 

 

1516303

 

سعادتمند ؛مزد صبرش را برای مجیدی گرفت

 

احمد سعادتمند ، مدیر عامل باشگاه استقلال از نزدیک نظاره گر بازی بود ، شائبه های این روزها مبنی بر علاقه سعادتمند به امیر قلعه نوئی هر چند با تکذیب هر دو نفر همراه بود ولی نبرد دو تیم را بیش از گذشته حساس کرده بود.مجیدی نبرد بزرگ را از آلترناتیو همیشگی مربیان استقلال برد و با یک هیس معنا دار ، همه منتقدانش را به آرامش دعوت کرد
مجیدی استقلال 10نفره را با دو گل برابر سپاهان پیش انداخته بود،اتفاقی که کمتر کسی به آن باور داشت و آن را امری بعید می دانست . او حق داشت با آن  هیبت شادی کند و از ته دل فریاد خوشحالی سر دهد .مشت های گره کرده او سال هاست برای گل ها و بردها استقلال بسته می شوند،چه در دوران بازیگری که  بعد از پیوستن به استقلال فقط در استقلال در ایران بازی کرد و چه دوران مربیگری که با سکوت به دنبال اهدافش است

 

 

1516306

 

نورافکن افتاده در دام خود

 

استارت باخت بزرگ سپاهان از همین جا زده شد، دقیقه 16بازی و آغاز درگیری وریا غفوری کاپیتان استقلال و امید نورافکن بازیکن قدیمی استقلال.نورافکن که با شادی بعد از گل بازی رفت و اظهاراتش در برنامه نوروزی شبکه ورزش جایگاه اش را پیش هواداران استقلال از دست داده بود . با ادامه این درگیری در دقیقه 41و دریافت کارت زرد، قلعه نوئی را محتاط کرد تا با تعویضش زهر تیم سپاهان کمتر شود و مجیدی با تغییر تاکتیک برنده نبرد بزرگ شود.
نورافکن که در بازی رفت در ثانیه های آخر سپاهان به تساوی رساند، همین خدمت را در بازی برگشت برای برد استقلال به مجیدی و هواداران این تیم با دریافت کارت زرد خود و تعویض بین دو نیمه کرد.

 

 

1516301

 

رضاوند اخراج شد،سپاهان خلع سلاح 

 

دریافت دو کارت زرد به فاصله چند دقیقه  توسط آرش رضاوند استقلال 10نفره کرد تا دو تیم با تغییر تاکتیک ادامه مسابقه را دنبال کنند.اخراجی که به دلیل تعویض نورافکن به نفع آبی هاشد،حاشیه بازی کم شد،خط میانی سپاهان کمرنگتر شد تا آبی ها با تغییر تاکتیک و فشار به مدافعان میانی کم تجربه سپاهان و میدانداری علی کریمی راند اول را 10نفره ازسپاهان ببرند

 

 

1516299

 

مدیر،مدبر و بدون اشتباه 

 

علی کریمی بازهم یکی از بهترین های استقلال در نبرد برابر سپاهان بود تا به قلعه نوئی یادآور شود که فصل قبل  و در زمان نقل و انتقالات خیلی راحت از کنار اسمش عبور کرده است.پاس منجر به پنالتی او  به دیاباته ورق بازی را برگرداند تاهواداران استقلال غصه رفتن ابراهیمی را نخورند. کریمی دیشب کلاس بالای بازی خود را بار دیگر به نمایش گذاشت.

 

 

1516300

 

من از توبهترم استنلی 

 

شیخ دیاباته فوروارد محبوب استقلالی ها با پاس بی نقص کریمی به هجده قدم سپاهان وارد شد و با نوع درگیریش با شایان مصلح بر سر تصاحب توپ ،داور مسابقه را مجاب به گرفتن پنالتی کرد . نوع ستون کردن بدن او و نحوه فرود او در تصمیم گیری بیژن حیدری بی تاثیر نبودتا استقلال 10نفره با یک گل از سپاهان پیش بیافتد.
شیخ دیاباته فوروارد اهل مالی استقلال پنالتی گرفت هر چند اکثر کارشناسان داوری به آن اعتقادی نداشتند  ، خودش پنالتی را تبدیل به گل کرد و با حفظ توپ در نیمه زمین سپاهان و فرستادن توپ به عرض خط دفاعی این تیم و شرکت در نبردهای تن به تن بار اصلی خط حمله استقلال را به تنهائی به دوش کشید تا استقلال برنده نبرد بزرگ هفته شود. انتظاراتی که توسط کی روش استنلی برای قلعه نوئی اجرائی نشد تا سپاهان در خط حمله زهر همیشگی را نداشته باشد.

 

 

1516305

 

مجیدی در نقش آریگوساکی 

 

آغاز نیمه دوم با خروج نورافکن و اضافه شدن علی قربانی همراه بود تا مجیدی خیلی سریع قایدی را با دانشگر در خط دفاع تعویض کند تا جلوی ضربات سر قربانی و استنلی کیروش را با سه دفاع وسط بگیرد. دلداری مجیدی به قایدی بی شباهت به تعویض تاریخی آریکو ساکی مربی تیم ملی ایتالیا 10نفره در جام جهانی 94برابر نروژ نبود که باجو را از زمین بیرون کشید و لحظاتی با او صحبت کرد .ساکی  یک مدافع به زمین فرستاد تا جوزپه سینیوری با گلزنیش ایتالیا را برنده بازی کند.مجیدی هم موثرترین بازیکن خود را از زمین بیرون کشید تا در جنگ مربیان بازنده نباشد و مزد جسارتش را هم خیلی زود گرفت.

 

 

1516302

 

تکسیرا قلعه نویی نشد


در شبی که پزشکان حتی دیدن بازی را برای امیر قلعه نویی موفق ترین مربی تاریخ لیگ برتر ممنوع کرده بودند،تکسیرا جانشین اول او در کنار خط و رهبر تیم بر روی نیمکت بود .علیرغم تلاشهای او نبود قلعه نویی کاملا به چشم می آمد.حالا باید دید در دیدار حذفی دو تیم قلعه نویی می تواند مجوز پزشکان را برای رهبری تیم بگیرد و یا دوباره تکسیرا این مهم را به عهده خواهد داشت.

 

 

1516297

 

خروج های موفق حسینی 


با اضافه شدن قربانی به خط حمله سپاهان ، قد خط حمله این تیم با حضور کی روش استنلی و قربانی بلند تر شد تا با وجود حسینی و محبی در کناره ها که قدرت دریبل زنی بالائی دارند ، تیم قلعه نوئی رو به سانتر از جناحین آورد. مجیدی بلافاصله دانشگر به زمین فرستاد و مجوز خروج از دروازه را هم  به حسینی داد تا خط دفاعی استقلال و دروازه بان این تیم از این آزمون سربلند بیرون بیایند

 

 

 

1516296

 

دانشگر همه چیز را جبران کرد

 

در تمرینات عصبانی شد ، توسط مجیدی به کمیته انضباطی باشگاه معرفی شد، بازی با پارس جنوبی  در جم را از تلویزیون ودر تهران تماشا کرد.جریمه نقدی شد،عذرخواهی کرد و برگشت تامهمترین تعویض مجیدی در بازی در برابر تغییر تاکتیک قلعه نوئی شود .گل دوم و تیر خلاص استقلال را زد ، بازی در خور توجهی ارائه داد و در دقیقه 95بازی با حضوری مناسب مانع گلزنی و گل تساوی سپاهان شد.بله دانشگر همه چیز را جبران کرد تا محبوب دوباره هواداران شود.

 

دوئل دوتیم استقلال و سپاهان در راند اول به نفع استقلال تمام شد تا آن ها  یک قدم به کسب سهمیه نزدیکتر شوند. نبرد بزرگتر دوشنبه هفته بعد در مرحله یک چهارم جام حذفی  برگزار خواهد شد تا برنده به نیمه نهائی جام حذفی برسد.اگر پزشکان مجوز حضور قلعه نوئی را کنار زمین بدهند ، راند دوم این نبرد تماشائی تر از راند اول خواهد بود و دور از ذهن نیست که این رقابت پر از هیجان و استرس  که قطعا در بازی دوم باید برنده ای داشته باشد با ناک اوتی یکی از طرفین همراه شود.


محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها