کد خبر : 1700031 | 14 مرداد 1399 ساعت 10:58 | 46.6K بازدید | 6 دیدگاه

نگاه میلیونها بارسایی به ساقهای کاپیتان آرژانتینی

با مسی، یک هشتم را رد می کنیم!

لیونل مسی سلطان مرحله یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ است و در یازده مرحله یک هشتم قبلی این رقابتها در 10 مرحله موفق به گلزنی شده است.

با مسی، یک هشتم را رد می کنیم!

به گزارش "ورزش سه"، آمار لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی بارسلونا در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان خارق العاده است و همین آمار باعث شده در آستانه آغاز این مرحله از فصل جاری چمپیونزلیگ امید بارسا و هوادارانش بار دیگر به ساقهای کاپیتان آرژانتینی باشد.

 

1516668

 

مسی از 11 مرحله قبلی یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ در 10 مرحله گلزنی کرده. مسی در بازی‌های بارسا در مرحله یک هشتم که در نوکمپ برگزار شده هرگز شکست نخورده و در بازی‌های برگشت بارسا در این مرحله 12 پیروزی پیاپی را تجربه کرده.

 

مسی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در ورزشگاه آنفیلد مقابل لیورپول به هم تیمی هایش هشدار داد که نباید اجازه دهند تجربه بد قبلی در مقابل رم و کامبک خوردن از حریف ایتالیایی برایشان تکرار شود. توصیه ای که خوب شنیده نشد و بارسا در مقابل لیورپول با همان وضعیت مواجه شده و چاره ای جز خداحافظی با لیگ قهرمانان نداشت. مسی امسال هم پیام مشابهی به بازیکنان بارسا ارسال کرد و چندی پیش گفت اگر بارسا با همین وضعیت ادامه دهد نخواهد توانست لیگ قهرمانان را فتح کند.

 

 

 

لئو و یارانش حالا باید روز شنبه در بازی برگشت مرحله یک هشتم در حالی در نوکمپ بدون تماشاچی به مصاف ناپولی بروند که در بازی رفت با این تیم به تساوی 1-1 دست یافته اند. دلخوشی بارسا به این است که از فصل 2006-2007 به این سو هرگز در مرحله یک هشتم رقابتها شکست نخورده و حذف نشده.

 

مسی از 14 بازی بارسا در مرحله یک هشتم موفق به زدن 19 گل شده. مسی در یازده بازی گذشته خود در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم تنها در یک بازی موفق به گلزنی نشده و در 10 بازی دروازه حریفان را باز کرده. تنها بازی‌ای که مسی در آن گلزنی نکرده دیدار مقابل منچسترسیتی در فصل 2014-2015 بوده. با این آمار بدون شک می‌توان از لئو به عنوان سلطان مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان یاد کرد.

 

تاثیر مسی بر درخششهای قبلی بارسا در مرحله یک چهارم واقعاً قابل توجه بوده. کافی است به سالهای اخیر نگاه کنیم. مسی فصل گذشته در جریان پیروزی 5-1 بارسا مقابل لیون دو بار دروازه حریف را باز کرد و دو سال قبل هم در جریان پیروزی 3-0 بارسا مقابل چلسی موفق به ثبت دبل شد. دو گلی که او به تیبو کورتوا زد که در حال حاضر سنگربان رئال مادرید است.

 

1516669

 

در جریان پیروزی 6-1 بارسا مقابل پاری سن ژرمن هم مسی از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را باز کرد و سپس شادی بعد از گل ماندگار خود را با دستهای از هم باز شده و رو به سکوها به نمایش گذاشت. آرسنال هم دو بار در مرحله یک هشتم نهایی از مسی شکست خورده. یک بار در سال 2016 که توپچی ها به لطف درخشش مسی 3-1 شکست خوردند و یک بار هم در سال 2011 که درخشش مسی باعث شد همین نتیجه برای آرسنال تکرار شود.

 

نه سال پیش بارسا در راه رسیدن به فینال ومبلی شاهد گلی از لیونل مسی بود که می‌توان آن را بهترین گل قاره‌ای ابرستاره آرژانتینی دانست. او در بازی رفت مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه نوکمپ دو بار دروازه رئال را باز کرد ولی گلی که در دقایق پایانی روی گل پاس گل زیبای اینیستا به ثمر رساند شایسته عنوان زیباترین گل اروپایی لیونل مسی است.

 

1516667

آمار گلزنی های مسی در مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان

 

بررسی آماری نشان می دهد که مسی و بارسلونا به جز سال 2007 در مقابل لیورپول، تا کنون هرگز در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان شکست نخورده و حذف نشده اند. بنابراین هواداران بارسا نسبت به صعود تیم شان از این مرحله تقریباً مطمئن هستند و حتی با توجه به آمار درخشان مسی در مرحله یک چهارم هم تیم شان را از همین حالا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان می بینند.

 

 

دیدگاه‌ها