کد خبر : 1700130 | 14 مرداد 1399 ساعت 19:32 | 264.5K بازدید | 0 دیدگاه

قانونی که زیر پا گذاشته شد؛

کاپیتولاسیون روسی علیه سردار آزمون

بر اساس قانون فدراسیون فوتبال روسیه یک اجحاف بزرگ در حق سردار آزمون شکل گرفته است.

کاپیتولاسیون روسی علیه سردار آزمون

به گزارش "ورزش سه"، فصل 20-2019 رقابت‌های لیگ برتر روسیه در حالی با قهرمانی زنیت سن پترزبورگ به پایان رسید که دو ستاره خط حمله این تیم یعنی سردار آزمون و آرتم زیوبا با 17 گل زده بهترین آمار گلزنی را از خود به جا گذاشتند اما بر اساس قوانین باید مهاجم ایرانی در رتبه بالاتری قرار بگیرد چرا که او تنها یک بار از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شده اما زیوبا 7 مرتبه این کار را انجام داده است.

 

 

1516808

 

 

در واقع قانونی در آیین‌نامه فدراسیون فوتبال روسیه نیز در این باره نوشته شده، که می گوید: " در پایان فصل بازیکنی که بیشترین گل زده را به ثبت رسانده به عنوان آقای گل رقابت‌ها انتخاب خواهد شد اما در صورت برابری تعداد گل ها، تعداد پنالتی های زده شده از آن ها کسر خواهد شد و سپس یک بازیکن به عنوان آقای گل قطعی معرفی می شود."

 

 

1516807

 

 

با این حال به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال روسیه از این قانون که خودش آن را نوشته و به تایید رسانده چشم‌پوشی کرده چرا که در پایان این فصل از رقابت ها عنوان آقای گلی به شکل مشترک به سردار آزمون و آرتم زیوبا رسید؛ اتفاقی که مصداق دور زدن قانون و البته یک اجحاف بزرگ در حق مهاجم ایرانی زنیت بوده است.

 

البته این مسئله یکبار دیگر و در فصل 19-2018 نیز رخ داده بود؛ جایی که سه بازیکن در طول یک فصل 22 گل به ثمر رسانده بودند اما در پایان جایزه آقای گلی به هر سه آنها اهدا شد؛ موضوعی که نشان می دهد این دور زدن قانون پیش از این نیز در فوتبال روسیه سابقه داشته است.

 

 

1516802

 

 

البته شاید روسیه ای بودن زیوبا نیز در این اتفاق تاثیر بسزایی داشته و شاید اگر این اتفاق برای سردار آزمون به شکل مشترک با یک بازیکن اهل کشور دیگر رخ می داد، از این قانون صرف نظر نمی شد و ملی پوش کشورمان به تنهایی جایزه آقای گلی لیگ برتر روسیه را از آن خود می کرد.

 

با این حال به نظر نمی‌رسد که سردار‌ آزمون مشکل چندانی با این موضوع داشته باشد چرا که او از رابطه بسیار خوبی با زیوبا برخوردار است و پیش از این نیز اعلام کرده بود که موفقیت تیم برای او در اولویت قرار دارد.

 

نکته قابل ذکر دیگر اینکه چنین اتفاقی به شکل مشابه در لیگ برتر انگلیس نیز رخ داده است. در فصل 19-2018 لیگ برتر که با قهرمانی منچسترسیتی به پایان رسید محمد صلاح، سادیو مانه و پیر امریک اوبامیانگ هر سه در پایان فصل آمار 22 گل زده را به ثبت رساندند که نهایتا به شکل مشترک عنوان آقای گلی را تصاحب کردند.

 

 

1516776

دیدگاه‌ها