کد خبر : 1700132 | 14 مرداد 1399 ساعت 20:30 | 70K بازدید | 1 دیدگاه

دروازه‌بان افسانه‌ای ؛دوستان و رقبا

واکنش‌ها به خداحافظی ایکر مقدس (عکس)

دروازه‌بان افسانه‌ای باشگاه رئال مادرید سرانجام امروز به صورت رسمی خداحافظی خود را از مستطیل سبز اعلام کرد.

واکنش‌ها به خداحافظی ایکر مقدس (عکس)

به گزارش "ورزش سه" پس از گذراندن سال‌های رویایی برای ایکر کاسیاس در مادرید، این سنگربان مادریدی در سال 2015 تصمیم به ترک رئال گرفت و راهی پورتو شد؛ او پس از 5 سال بازی پرفراز و نشیب در درون دروازه این تیم پرتغالی، به دلیل بیماری قلبی مجبور شد ماه‌ها دور از فوتبال باشد و در بازگشت دوباره‌اش هم چندان فرصت حضور در درون دروازه پورتو را پیدا نکرد تا با 116 تجربه حضور در دروازه قهرمان پرتغال، به فوتبال خود پایان دهد.

 

کاسیاسِ 39 ساله این تصمیم خود را برای خداحافظی با مستطیل سبز را امروز رسما اعلام کرد و قرار است طبق اعلام مدیران باشگاه رئال مادرید، به زودی در چارت مدیریتی این باشگاه پرطرفدار مادریدی حضور یابد؛ در ادامه واکنش‌ها به خداحافظی این دروازه افسانه‌ای و تاریخ‌ساز فوتبال اسپانیا را با تجربه 23 قهرمانی و کسب عناوینی چون بهترین دروازه‌بان قرن از سوی سازمان افتخارات فوتبال، بهترین دروازه ‎بان تاریخ جام جهانی از سوی یوفا و افتخارات پرشمار دیگر را باهم می‌بینیم:

 

 

 

1516826

 

۲۱:۵۳- دوست من فوتبال همیشه قدر تو را می داند. تو تا همیشه یک اسطوره ای

 


 

 

1516824

 

۲۱:۳۸- ژوزه مورینیو در مورد خداحافظی ایکر کاسیاس  گفت: "هوش و رفتار توام با بلوغ کاسیاس باعث شده ما همواره به یکدیگر احترام بگذاریم و سالها بعد از دوران حضورم در رئال مادرید ما حتی توانسته ایم رابطه ای دوستانه و صادقانه داشته باشیم. 

کاسیاس یک دروازه بان تاریخ ساز برای رئال مادرید، لاروخا و فوتبال جهان است. من با کاسیاس عنوان قهرمانی لالیگا را کسب کرئدم و البته لحظات دشواری نیز داشتم، زیرا به خاطر روحیه ای حرفه ایم هرگز تصمیمات شخصی را هنگام ترجیح دادن بازیکنی به دیگری دخیل نمی کنم. ایکر کاسیاس یک دروازه بان بزرگ و یک مرد فوق العاده بود."

 

 


 

1516822

 

۲۱:۲۲- لیست افرادی که درباره خداحافظی ایکر کاسیاس از فوتبال در اینستاگرام اظهار نظر کرده اند بسیار طولانی است. شخصیت‌هایی از فوتبال، ورزش، موسیقی، تلویزیون ...
می توانیم در میان مهم ترین آن ها به خامس رودریگز، ناچو فرناندز، جان تری ، آندره سیلوا ، آلوارو موراتا، سسک فابرگاس، سرخیو آسنجو ، فرناندو پاچکو ، فلیپه ریس، جولیو باپتیستا ، آدریان  لوپز ، دکو، کوک آندوجار، میگل تورس ، پائولا اچوریا ، خاوی واراس ، آلخاندرو سانز ، کیکو کاسیا، لوکاس وازکز ، فرناندو سانز، ویکتور سانچز، کاکا، سرخیو راموس و... اشاره کنیم.

 


 

۲۱:۰۰- اکیپ و فرانس فوتبال: دروازه بان درخشان اسپانیایی"
روزنامه های فرانسوی اکیپ و فرانس فوتبال ایکر کاسیاس را ستایش می کنند. با وجود اینکه کاسیاس هرگز در لیگ فرانسه بازی نکرده، اما نامش در صدر اخبار قرار گرفته است. رسانه ها از او به عنوان "دروازه بان درخشان اسپانیایی" یاد کرده، دوران حرفه ای کاسیاس رو مرور می کنند و بیانیه احساسی رئال مادرید در مورد او را پوشش می دهند.

 


 

 

1516817

 

۲۰:۳۵- پدرو رودریگز وینگر سرعتی تیم چلسی که سابقه بازی در کنار کاسیاس را در تیم ملی اسپانیا دارد، در واکنش به خداحافظی سن‌ایکر در توییتر خود نوشت: ممنون به خاطر هر آنچه در فوتبال به ارمغان آوردی، رقابت با تو به عنوان رقیب و هم تیمی بودن با تو باعث افتخار بود، آرزوی بهترین ها در عرصه جدید، افسانه.

 


 

۲۰:۳۱- کوریره دلااسپورت: بعد از یک سال امیدواری ...
کوریره در مورد عدم محقق شدن امیدواری هواداران برای بازگشت کاسیاس به زمین و حضور دوباره درلیگ پرتغال ولو برای مدتی کوتاه صحبت کرده است. گاتزتا نیز به شدت به تمجید از دروازه بان افسانه ای رئال مادرید پرداخته است.

 


 

1516816

 


۲۰:۳۰- جرارد پیکه مدافع اسپانیایی بارسلونایی‌ها در واکنش به خداحافظی سنگربان افسانه‌ای فوتبال اسپانیا متن احساسی برای کاسیاس نوشت و این‌چنین به خداحافظی او واکنش نشان داد؛ پیکه در یادداشت توییتری خود نوشته تو همیشه الگویی در داخل و خارج از میدان بودی، ممنون برای همه چیز.
 

 


 

1516809

 

۲۰:۲۲- فرناندو هیرو: ایکر از زمان جوانی اعتماد به نفس زیادی داشت  در موقعیت های دشوار نیز آرامش خود را حفظ می کرد. او گوهری ارزشمند با خود داشت و یک کاپیتان نمونه بود.

 


 

1516796

 

۲۰:۰۰- چما مارتینز دونده دوی نیمه استقامت در توییتر خود عکسی همراه با سن ایکر منتشر کرد و درباره خداحافظی او نوشت: بهترین در بین بهترین ها، هنوز راهی طولانی پیش روی تو است؛ ممنون به خاطر همه چیز کاپیتان

 


 

1516793

 

۱۹:۵۵- یکی از واکنش‌های جالب به خداحافظی ایکر کاسیاس، واکنش اداره ملی پلیس اسپانیا بود که در توییتر نوشت: ایکر کاسیاس، از تو سپاسگزارم که لحظات زیادی را برای ما خلق کردی باعث شدی  ما را از ورزش فوتبال لذت بردیم؛ تو همیشه نمونه بوده ای و همیشه افسانه خواهی ماند.

 


 

 

1516792

 

۱۹:۵۳- فرناندو تورس مهاجم اسپانیایی سابق بارسلونا که سال‌ها تجربه همبازی بودن با ایکر کاسیاس را در تیم ملی اسپانیا داشت، در توییتر خود به خداحافظی این سنگربان افسانه‌ای واکنش داشت و نوشت: لحظه‌های بسیار خوبی را در کنار هم گذراندیم و در حاضر برای تو ایکر عزیز، در مرحله جدیدی که شروع کرده‌ای بهترین آرزوها دارم.

 


 

۱۹:۵۲- بسیاری معتقد هستند که کاسیاس به زودی در یک پست مدیریتی به باشگاه رئال مادرید بازخواهد گشت. باشگاهی که حالا بعد از قطعی شدن خداحافظی کاسیاس از فوتبال بیانیه ای در این رابطه منتشر کرده که بخشی از آن را در اینجا می خوانید:


 " باشگاه رئال مادرید با توجه به خداحافظی ایکر کاسیاس از دنیای فوتبال تمام علاقه و احترام خود را به یکی از بزرگترین اساطیر باشگاه تقدیم می نماید. بهترین دروازه بان تمام تاریخ رئال مادرید هنگامی که تنها 9 ساله بود پا به این جا گذاشت و نزدیک به 25 سال از این پیراهن حفاظت کرد.ما به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ 118 باشگاه رئال مادرید علاقه مند هستیم و او نیز عاشق این باشگاه است. دروازه بانی که با تمام تلاش و کوشش خود چه در داخل و چه در خارج از زمین به رئال مادرید کمک کرد، امروز از دنیای فوتبال وداع کرد. ایکر کاسیاس متعلق به قلب رئال مادرید است و همیشه نیز آن جا خواهد ماند."

 


 

 

 

1516826

 

۱۹:۵۰- اسطوره به خاطر دوران فوق العاده ای که پشت سر گذاشتی به تو تبریک می گویم. امیدوارم در مرحله بعدی زندگی ات هم موفق باشی.

 


 

۱۹:۴۵- بهمن : از تعاریف پدرم در مورد تاریخ و نحوه شکل‌گیری بارسلونا و رویاهای آزادی‌بخش کاتالونیا تصمیم گرفته بودم که از بارسلونا طرفداری کنم.در تمام این کل‌کل‌ها و مجادلات دو طرفه که همه سعی میکردیم تنفرمون رو از تیم و بازیکنان حریف بیشتر نشون بدیم دو استثنا در دوطرف وجود داشت.دو بازیکن، دو کاپیتان، یکی در دفاع بارسلونا و دیگری در سنگر رئال.کارلوس پویول اسوه اخلاق بود و رئالی‌ها برایش تمام و کمال احترام قائل بودن اما این طرف برای سنگربان‌رویاها به شخصه تعظیم میکردم. ایکر کاسیاس محبوب همه بود و امروز از داخل زمین چمن برای همیشه خداحافظی کرد.

 


 

۱۹:۴۳-  واکنش یک کاربر ایرانی در توییتر:چقدر من احساس پیری بهم دست داد با شنیدن خداحافظی کاسیاس ، به نظرم واقعا با خداحافظی‌مسی و رونالدو افسرده میشم

 


 

 

1516795

 

۱۹:۴۰- صفحه رسمی لالیگا با لیست کردن القابی چون قهرمان، قابل تحسین، افسانه‌ای، رهبر و ... به خداحافظی کاسیاس واکنش نشان داد و در پایان نوشت: "خیلی ممنونیم ایکر کاسیاس."

 

 

 


 

۱۹:۳۹- اوله: " کماندار افسانه ای"
نشریه آرژانتینی اوله به ستایش از ایکر کاسیاس پرداخته، در حقیقت اوله دوران حضور کاسیاس را در زمین بررسی کرده، بر اهمیت او در موفقیت های اسپانیا تاکید می کند و کاسیاس را "یک دروازه بان افسانه ای" خطاب می کند. کلارین نیز با تصویری برجسته روی جلد خود در مورد احتمال حضور کاسیاس در هئیت مدیره رئال مادرید گمانه زنی کرده است.

 


 

1516780

 


۱۹:۳۵- سانتیاگو کانیزارس دروازه بان سالهای نه چندان دور رئال مادرید در واکنش به خداحافظی سن ایکر در توییتر خود نوشت: ایکر بزرگ، میراث شما برای تاریخ باقی مانده است. خیلی ممنون

 

 


 

 

1516779


 

۱۹:۳۰- توییتر گنجینه افتخارات باشگاه رئال مادرید با انتشار تصویری از دوران کودکی ایکر کاسیاس به خداحافظی این دروازه‌بان افسانه واکنش نشان داد.

 


 

 

1516781


۱۹:۲۵- کاسمیرو هافبک دفاع رئال مادرید عکسی خود در کنار کاسیاس در صفحه توییتر خود گذاشت و نوشت "برای همه چیز ممنونم".

 

 


 

 

1516782

 


۱۹:۲۰- جانلوئیجی بوفون سنگربان افسانه‌ای فوتبال ایتالیا درباره خداحافظی همتا و رقیب خود در فوتبال اسپانیا متن جالبی را منتشر کرد: آنها می گویند رقابتی که بین ما بود باعث شد از دیگران بهتر شویم، اما ما به سطح ایده آل و بهترین حالت خودمان نرسیدیم. شاید این جستجوی بیهوده در راه رسیدن به کمال همان چیزی باشد که ما را تبدیل به آنچه امروز هستیم کرد. ایکر، بدون تو همه چیز کمتر معنی داشت.

 

 


 

1516783

 


۱۹:۲۰- تیبو کورتوا سنگربان فصل جاری مادریدی‌ها که توانست کارنامه درخشانی در باشگاه رئال رقم بزند با استفاده از عباراتی چون بت، رقیب، مرجع و ... درباره کاسیاس نوشت: "شما در بسیاری از جنبه‌ها نمونه هستید".

 

 


 

۱۹:۱۸- تحسین کاسیاس از سوی ابولا و رکورد
با توجه به سابقه درخشان حضور کاسیاس در پورتو، دو رسانه ورزشی پرتغالی خداحافظی ایکر کاسیاس را یکی از اخبار روز روی جلد خود برده اند. همچنین آنها آخرین روزهای دوران حرفه ای این دروازه بان در پرتغال و به طور کلی دنیای فوتبال را بررسی می کنند.

 


 

 

 

1516784

 


۱۹:۱۵- سرخیو راموس کاپیتان پرافتخار رئال مادرید هم با انتشار تصویری از لحظه بوسیده شدنش توسط ایکر کاسیاس به خداحافظی او واکنش نشان داد.

 


 

1516785

 

۱۹:۰۰- آندرس اینیستا هم‌بازی کاسیاس در تیم ملی اسپانیا و رقیب او در تیم بارسلونا با انتشار متنی در توییتر خود برای کاسیاس خانواده‌اش در دوره جدید زندگی‌او آرزوی موفقیت کرد.

 


 

۱۸:۳۰- گلوبو اسپورته؛ "grac1as!
علیرغم فاصله دور و از آمریکای جنوبی، نشریه برزیلی گلوبو اسپورته نیز خداحافظی کاسیاس را حائز اهمیت دانسته است. این نشریه با استفاده از هشتگ "grac1as! به کارنامه درخشان کاسیاس پرداخته است. در ادامه ضمن پوشش داده شدن اخبار خداحافظی کاسیاس، ویدئویی از هفت مهار درخشان او نیز در سایت این رسانه آپلود شده است.

دیدگاه‌ها