کد خبر : 1700150 | 14 مرداد 1399 ساعت 21:03 | 15.6K بازدید | 1 دیدگاه

قشقایی، ملوان، نیروی زمینی، رایکا و سپیدرود؛

2 بلیط و 5 مسافر؛ جنگ تیم‌های ریشه‌دار برای بقا!

دو هفته سرنوشت ساز انتظار رقابت های لیگ دسته اول را می‌کشد تا سرانجام آن تکلیف تیم‌های سقوط کننده به لیگ دو مشخص شود.

2 بلیط و 5 مسافر؛ جنگ تیم‌های ریشه‌دار برای بقا!

به گزارش "ورزش سه" هر چند شهرداری (علم و ادب) تبریز خیلی زود غزل خداحافظی با لیگ یک را خواند و مسافر رقابت های لیگ دو شد و هر هفته نیز مقابل رقبا گلباران می‌شود اما هنوز تکلیف دو تیم دیگر سقوط کننده مشخص نیست؛ شب گذشته قشقایی با یک تساوی خانگی تقریبا بقای خود را در لیگ یک قطعی کرد، ملوان با میثاقیان باخت تا همچنان مدعی سقوط باشد، نیروی زمینی بازی برده را واگذار کرد تا در جمع تیم‌های فانوس به دست بماند، رایکا دقیقه 90 دقیقه تساوی خانگی را با شکست عوض کرد و سپیدرود هم مقابل خوشه طلایی ساوه تحقیر شد تا معادلات انتهای جدول پیچیده شود.

 

قشقایی شیراز

قشقایی شیراز برای بقا در لیگ یک تنها دو امتیاز از دو دیدار پیش‌روی خود دارد؛ یکی مقابل داماش گیلان که شب گذشته با پیروزی پرگل خود خیال خود را از بقا در لیگ یک آسوده کرد و دیگری مقابل ملوان که یک جنگ شش امتیازی به شمار می‌رود. شیرازی‌ها که پس از جدایی ناگهانی ابراهیم طالبی، این هفته با رسول طهماسبی به میدان رفتند می‌توانند با کسب دو امتیاز از دو دیدار سخت باقیمانده فصل آتی را هم در لیگ یک بگذرانند.

 

 

ملوان بندرانزلی

روند سینوسی ملوان با میثاقیان باعث شده تا آن‌ها یکی در میان بازی‌های خود را ببرد یا ببازند؛ شب گذشته نوبت به شکست آن‌ها رسید و در اراک در یک بازی جنجالی مقابل آلومینیوم شکست خوردند تا همچنان در کورس رقابت برای بقا بمانند. میثاقیان که در لیگ برتر به خوبی نشان داده می‌تواند در سخت‌ترین شرایط تیم‌ها را حفظ کند، دو دیدار شش امتیازی را مقابل خود می‌بیند. دیدار برابر رایکا و قشقایی که به نظر می‌رسد در دیدار با رایکا بابل شاید سرنوشت آن‌ها رقم بخورد چرا که ملوان برای بقا در لیگ، تنها به چهار امتیاز احتیاج دارد که باید دید با مربی کهنه‌کار خود از عهده کسب آن برخواهد آمد یا خیر؟

 

 

1510780

 

 

نیروی زمینی

بعد از یک برد روحیه بخش و شش امتیازی مقابل ملوان، حالا دو شکست متوالی سربازان نیروی زمینی را در منطقه خطر جدول قرار داده است؛ آن‌ها در حالیکه شب گذشته مقابل مس کرمان مدعی از حریف خود پیش بودند، متحمل کامبک شدند و با شکست در این دیدار خانگی از میدان خارج شدند تا همچنان برای بقا بجنگند؛ شاگردان روانخواه کار آسان‌تری نسبت به سایر رقبای خود دارند و باید مقابل دو تیم بی‌انگیزه فجر سپاسی و گل ریحان البرز به میدان بروند که می‌تواند این قرعه بهتر امیدها برای بقا نیروی زمینی را دوچندان سازد.

 

 

رایکا بابل

تغییر و تحولات پرشمار روی نیمکت رایکا هم چاره کار نبوده است؛ آن‌ها در منطقه قرمز جدول هستند و باید از دو دیدار سرنوشت ساز پیش‌روی خود حداکثر امتیاز را بگیرند تا بتوانند از سقوط به لیگ دو جلوگیری کنند. شاید در همان دیدار نخست با ملوان، سرنوشت شاگردان نظرمحمدی رقم بخورد چرا که شکست در آن بازی می‌تواند لیگ دویی شد رایکا را تقریبا مسجل کند. دیدار پایانی هم با آرمان گهر سیرجان است که نشان داده بی‌تفاوت به جدول به دنبال فوتبال پاک است و برای این تیم رویارویی با تیم بالای جدولی یا پایین جدولی تفاوتی ندارد و آن‌ها با همه قوا در زمین حاضر می‌شوند. پس به نظر می‌رسد سرنوشت رایکا در یک دیدار هیجان انگیز مقابل ملوان رقم خواهد خورد که باید دید در دوئل نظرمحمدی جوان و میثاقیان کارکشته کدامیک موفق به بقای تیم خود خواهند شد؟

 

سپیدرود رشت

بردن در ال‌گیلانو چاره بقای سپیدرود نیست؛ تیمی که امسال لشگری از مربیان باتجربه و کم‌تجربه سکان هدایت آن را برعهده گرفتند و با کارنامه ضعیف جدا شدند تا حال تیم در اختیار کاپیتان باتجربه و سابق رشتی‌ها، سهیل حق شناس قرار گیرد؛ دو شکست متوالی مقابل تیم‌های مدعی مس کرمان و خوشه طلایی ساوه باعث شده تا نزدیک‌ترین فاصله را سپیدرود با لیگ دو داشته باشد اما شاگردان حق شناس دو دیدار حساس را مقابل خود دارند. دیدار مقابل بادران و فجرسپاسی که محکوم به کسب شش امتیاز این دو دیدار هستند تا در لیگ یک بمانند؛ حتی از دست دادن یک امتیاز هم می‌تواند حکم لیگ دویی شدن سپیدرود را امضا کند.

 

 

1469650

دیدگاه‌ها