کد خبر : 1700199 | 15 مرداد 1399 ساعت 11:22 | 20.6K بازدید | 1 دیدگاه

پایان یک عمر تلاش فوتبالی سنگربان اسپانیایی

ایکر مقدس؛ نامت در برنابئو زنده خواهد ماند

ایکر کاسیاس، ایکر مقدس، ستاره بزرگ رئال مادرید و محافظ دروازه سفیدپوشان پایتخت اسپانیا دیروز در 39سالگی رسماً با فوتبال خداحفظی کرد.

ایکر مقدس؛ نامت در برنابئو زنده خواهد ماند

به گزارش "ورزش سه"، ایکر کاسیاس دروازه‌بان 39ساله پورتو که یک سال پیش با مشکل قلبی مواجه شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته بود، امروز رسماً اعلام بازنشستگی کرد.

 

او سال پیش مدتی پس از بهبودی نسبی به تمرینات پیش فصل پورتو اضافه شد و گمان می رفت که قصد دارد به فوتبال ادامه دهد ولی از همان ابتدا تردیدهایی در این زمینه وجود داشت.

 

1516884

 

کاسیاس بعد از بازگشت به تمرینات پورتو در توییتر خود نوشته بود: " بازگشت به کار، روز اول" ولی او از تمرین کردن با هم‌تیمی‌های خود خودداری کرد و در تست‌های پزشکی پیش‌فصل این تیم شرکت نکرد چون هنوز دوران نقاهت بعد از عمل جراحی را پشت سر می‌گذاشت.

 

سپس اعلام شد که کاسیاس به عنوان مشاور مربی در پورتو حضور خواهد داشت و در طول فصل به میدان نخواهد رفت. در نهایت همین اتفاق نیز رخ داد و او بدون اینکه یک بازی انجام دهد، به کارش در پورتو پایان داد. باشگاه پرتغالی توانست قهرمان لیگ و جام حذفی شود و کاسیاس هفته گذشته میهمان افتخاری جشن قهرمانی این تیم بود.

 

گلر اسطوره ای رئال مادرید که سال 2015 به شکلی بد از این تیم جدا شد، زمستان گذشته برای ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا اعلام آمادگی کرده بود ولی چندی پیش کاندیداتوری خود را پس گرفت.

 

1516885

 

 

کاسیاس دوران فوتبال بسیار پرافتخاری را پشت سر گذاشت. او طی 16 فصل، 725 بازی برای رئال انجام داد و با این تیم فاتح 19 جام شد: سه لیگ قهرمانان، سه جام جهانی باشگاه ها، 2 سوپرکاپ اروپا، 5 لالیگا، دو کوپا دل ری، 4 سوپرکاپ اسپانیا.

 

در پرتغال او دو عنوان قهرمانی لیگ، دو جام حذفی و یک سوپرکپ را با پورتو فتح کرد.

 

1516886

 

 

با پیراهن تیم ملی اسپانیا 167 بازی انجام داد و حاصل کار 1 جام جهانی، دو جام ملت های اروپا بود. او با تیم زیر 20 ساله های اسپانیا هم یک قهرمانی جهان را کسب کرده بود.

 

 

کاسیاس 5 بار در تیم منتخب سال فیفا قرار گرفت و 5 بار نیز از نگاه اداره امار و تاریخ فوتبال، عنوان بهترین گلر دنیا را به خود اختصاص داد.

 

1516888

 

اما باشگاه رئال مادرید بعد از خداحافظی رسمی ایکر کاسیاس از دنیای فوتبال بیانیه ای رسمی را منتشر کرد.

 

در بیانیه باشگاه رئال مادرید درباره خداحافظی کاسیاس آمده: " باشگاه رئال مادرید با توجه به خداحافظی ایکر کاسیاس از دنیای فوتبال تمام علاقه و احترام خود را به یکی از بزرگترین اساطیر باشگاه تقدیم می نماید. بهترین دروازه بان تمام تاریخ رئال مادرید هنگامی که تنها 9 ساله بود پا به این جا گذاشت و نزدیک به 25 سال از این پیراهن حفاظت کرد".

 

1516879

 

رئال در ادامه بیانیه خود چنین آورده: " ما به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ 118 باشگاه رئال مادرید علاقه مند هستیم و او نیز عاشق این باشگاه است. دروازه بانی که با تمام تلاش و کوشش خود چه در داخل و چه در خارج از زمین به رئال مادرید کمک کرد، امروز از دنیای فوتبال وداع کرد. ایکر کاسیاس متعلق به قلب رئال مادرید است و همیشه نیز آن جا خواهد ماند."

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

 

دیدگاه‌ها