کد خبر : 1700207 | 15 مرداد 1399 ساعت 11:55 | 81.9K بازدید | 3 دیدگاه

بستن پرونده برانکو یا بسته شدن پنجره با برانکو؟

بیست و چهار ساعت دلهره در باشگاه پرسپولیس

علیرغم تکذیب‌های پیاپی از سوی مدیران پرسپولیس و در ادامه اعلام آنها مبنی بر دستیابی به راهکاری برای تعامل با برانکو، آنها تنها ساعاتی برای بستن این پرونده فرصت دارند.

بیست و چهار ساعت دلهره در باشگاه پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات سابق پرسپولیس که به دلیل عدم پرداختن مطالباتش از سوی این باشگاه، پرونده آن را در فیفا دنبال کرد اکنون رای نهایی در این خصوص را دریافت کرده است. طبق این رای باشگاه پرسپولیس ملزم به پرداخت یک میلیون و پنجاه هزار یورو بعلاوه سود تاخیر آن شده است و طبق آخرین مکاتبه یا رای صادر شده از سوی فیفا آنها تا تاریخ 5 آگوست فرصت پرداخت آن را خواهند داشت و در غیر این صورت با بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی همراه خواهند شد.

 

خبری که دو هفته قبل و همزمان با اعلام آن از سوی فیفا منتشر شده بود و بلافاصله با موضع باشگاه و تکذیب آن همراه شد. در ادامه نیز رسول پناه و دیگر مدیران تیم ضمن تکذیب قطعی شدن رای، اعلام کردند که به زودی پرونده برانکو ایوانکوویچ را خواهند بست تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد. اکنون در فاصله کمتر از 24 ساعت به نهایی شدن این رای اما بعید به نظر می‌رسد راهکار باشگاه به نتیجه رسیده باشد، خصوصا اینکه حساب ویژه آنها روی پول رضایتنامه علیرضا بیرانوند نیز با دردسر مواجه شده است.

 

طبق پیش بینی پرسپولیسی‌ها، مبلغ 515 هزار یورو از رضایتنامه این دروازه‌بان قرار بود از سوی انتورپ بلژیک به حساب آنها واریز شود اما موضوع مربوط به تغییر حساب از سوی باشگاه باعث شد این پول وضعیت نامشخصی داشته باشد. انتورپ 48 ساعت قبل و طبق قرار این مبلغ را واریز کرده بود اما به حساب قبلی که در قرارداد با این باشگاه به توافق رسیده بود و قبل از این نیز مبلغی واریز کرده بود. با این حال بعد از استعفای انصاریفرد، مدیران باشگاه اقدام به تغییر شماره حساب کرده بودند، موضوعی که مورد توافق انتورپ قرار نگرفت و آنها به دنبال پرداخت طبق قرارداد به همان شماره قبلی اعلام شده بودند! باید دید اکنون سرنوشت این 515 هزار یورو چه خواهد شد و آیا به موقع به دست مدیران تیم خواهد رسید یا خیر. هر چند روز گذشته، رضا یلوه، معاون اقتصادی باشگاه پرسپولیس مدعی شد که در مذاکره با انتورپ، نسبت به تغییر شماره و پرداخت مبلغ مدنظرشان به توافق رسیده‌اند.

 

باشگاه همچنان به دنبال پرداخت اقساطی!


باشگاه پرسپولیس در فاصله ساعاتی کوتاه به پرداخت این مبلغ همچنان به دنبال راهی برای مذاکره با برانکو و وکیل او برای دستیابی به توافق پرداخت اقساطی است. آنها مدعی هستند مبلغی در فیفا دارند که در کنار 515 هزار یوروی رضایتنامه بیرانوند، قادر به پرداخت بیش از 70 درصد مطالبات برانکو خواهند بود و الباقی را در صورت توافق طی ماه‌های آتی به این مربی پرداخت خواهند کرد. موضوعی که مورد توافق برانکو قرار نگرفته و او به وکیلش اعلام کرده که مذاکرات پیش از این به شکلی پیش نرفته که نسبت به حسن نیت مدیران تیم برای انجام این تعهد خوش بین باشد.

 

موضوعی که اکنون کاملا عیان است و در گفتگوی روز گذشته یلوه هم کاملا مشخص بود، "باشگاه به هیچ عنوان نتوانسته مبلغ کامل (یک میلیون و پنجاه هزار یورو + سود ) را کامل کند. این در حالیست که آنها مدعی هستند برخلاف نامه‌ای که از فیفا در خصوص ضرب الاجل تاریخ 6 آگوست (شانزدهم مرداد) رسیده، در صورت عدم پرداخت مبلغ با محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی مواجه نخواهند شد.

 

ایسنا اما با انتشار رای نشان می‌دهد که برخلاف نظر مدیران باشگاه آنها تنها ساعاتی برای به سرانجام رساندن این پرونده و پرداخت مطالبات برانکو فرصت دارند.


1516901


طبق این نامه با عنوان "پیامی برای باز شدن پرونده انضباطی"، فیفا در تاریخ 8جولای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرده از این تاریخ فرصت شش روزه‌ای برای پرداخت پول برانکو فرصت دارد و در صورت عدم پرداخت در این موعد، آنها در تاریخ 6 آگوست (16 مرداد) پرونده را به کمیته انضباطی فیفا ارجاع خواهد شد.

 

با این حال علیرضا اشرف، سرپرست روابط عمومی پرسپولیس مدعی شده :"درباره احتمال محرومیت پرسپولیس با چند کارشناس حقوقی مشورت شده و با توجه به ماده 15 آیین نامه کمیته انضباطی فیفا، در تاریخ 16 مرداد یک ماه به باشگاه فرصت نهایی داده می‌شود تا پرداخت برانکو و دستیارانش را کامل کند."

 

برانکو نیز در گفتگویی که داشته هرگونه مذاکره برای تخفیف و اقساطی کردن مطالباتش را رد کرده و در پاسخ به اینکه آیا این اقدام او منتهی به محرومیت پرسپولیس خواهد شد به این جملات بسنده کرد:" من پرسپولیس را محروم نمی‌کنم، من در کنار بازیکنانم و هواداران تمام تلاشم را برای موفقیت تیم انجام دادم و از آن جایی که به آن رسیدیم خوشحالم. این مدیران هستند که پرسپولیس را محروم می‌کنند!"

 

دیدگاه‌ها