کد خبر : 1700435 | 16 مرداد 1399 ساعت 16:16 | 8.9K بازدید | 2 دیدگاه

با توجه به ناراحتی قلبی، به استراحت بپردازید

رفعتی: آقای عسگری! آرامش را از داوران نگیرید

رییس سابق دپارتمان داوری نسبت به صحبت های حسین عسگری درباره داوری های لیگ واکنش نشان داد.

رفعتی: آقای عسگری! آرامش را از داوران نگیرید

داوود رفعتی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره صحبت های عسگری درباره وضعیت داوری های مسابقات فوتبال بیان کرد:جناب آقای عسگری شما یه ناظر با تجربه هستید که سالها نیز سرپرستی کمیته و ریاست دپارتمان را بر عهده داشته اید از شما بعید است که در این زمان حساس مسابقات همچین مصاحبه ای انجام دهید که موجب نگرانی تیم های باشگاهی و سلب آرامش داوران شده است.


وی ادامه داد: اگر الان شما نگران داوری مسابقات هستید این نگرانی بی دلیل است زیرا فدراسیون فوتبال رئیس و دبیرکل بسیار با تجربه و دلسوز دارد و خودشان به تمام امور مسلط هستند از طرفی رئیس کمیته داوران و  اعضای آن همه از داوران و ناظران بین المللی و باتجربه هستند ضمن اینکه رییس اسبق کمیته داوران نیز در این کمیته حضور دارد و مطمئنا در پیشبرد امور تاثیر گذار است.
کارشناس داوری فوتبال ایران همچنین گفت: من فکر کنم اگر کمی به عقب بر گردیم این نگرانی شما برگرفته از عملکرد مدیریتی خود شماست داوران با تجربه ای که حاصل زحمات استادان مسلم داوری آقایان نظری، غیاثی و عنایت بودند به شما ارث رسیدند و شما بخاطر رفتار اشتباه مدیریتی خود به راحتی یک یک آنان را از دست دادید بطوریکه که امروز کفگیر به ته دیگ خورده است و هر کسی هم که مسئولیت کمیته داوران را بپذیرد همین است.


رفعتی در بخش دیگری از صحبت هایش خاطرنشان کرد: داورانی همچون خودم، افشاریان، رفیعی، ممبینی، سعید مظفری، نوید مظفری، فرشید افشار، پیروز سیف الله پور، مرتضی کریمی، محسن قهرمانی، سعید فتاحی و خیلی های دیگر بخاطر رفتارهای اشتباه مدیریتی جنابعالی عطای داوری را به لقایش بخشیدند و رفتند. یادتان نرفته که در کلاس شروع فصل به خداداد افشاریان لباس کلاس را ندادید و یا عباس انتظاری با چشمان گریان کلاس را رها کرد و رفت. شاید بخاطر همین رفتارهای شما بود که داوران دوبار با شما برخورد فیزیکی داشتند و قداست ریاست کمیته از بین رفت و یا به علت همین دلایل بود که  بازیکنان تیم تهرانی در اتوبوس با شما برخورد فیزیکی کردند


وی افزود: شاید اگر اقدامات ریاست محترم اسبق کمیته داوران آقای اصفهانیان نبود و جلوی اقدامات اشتباه شما را نمی گرفت الان باید از خارج از کشور داور می آوردیم .از قدیم گفته اند قانون بد بهتر است از بی قانونی است، در آیین نامه فعلی کمیته داوران که در زمان جنابعالی تهیه شده است


چیدمان داوران به کمیته سپرده شده است مگر اینکه ریاست کمیته به دپارتمان واگذار نماید در زمان مسئولیت بنده در دپارتمان داوران نیز همین منوال بود و آقای اصفهانیان لیست داوران را به من جهت ابلاغ می داد.در همین آیین نامه سن نظارت و مدرسی 65 سال درج شده است و هیچ تبصره ای هم ندارد.


رفعتی خطاب به حسین عسگری گفت: برادر بزرگوار! برادرانه به خودم و شما توصیه می کنم بهترین اقدام در حال حاضر حفظ آرامش داوران و تیم ها و مهمتر از همه فدراسیون فوتبال است جنابعالی چند ماهی است که از فوتبال به دور هستید ممکن است از شرایط این روزها اطلاع نداشته باشید.از طرفی بعلت تحریم های ظالمانه کشور در شرایط بسیار سختی است که فدراسیون فوتبال نیز از این به دور نیست.اصلاح اساسنامه، انتخابات ریاست فدراسیون، انجام امور روزمره فدراسیون بسیار سخت و طاقت فرسا است حال من و امثال شما با اینگونه مصاحبه ها بجای اینکه باری از دوش فدراسیون بر داریم مشکل هم درست می کنیم و آرامش فوتبال را از بین می بریم.


وی در پایان تاکید کرد: ضمن اینکه شما در آستانه ورود به سن 68 سالی هستید و با توجه به آنژیوگرافی قلبی که داشته‌ اید نیاز به استراحت و آرامش بیشتری دارید که خدای نکرده مشکل جسمی و روحی برای شما پیش نیاید. با استراحت بیشتر به فکر خود و خانواده و فوتبال باشید.

دیدگاه‌ها