کد خبر : 1700831 | 18 مرداد 1399 ساعت 12:21 | 22.9K بازدید | 6 دیدگاه

رکوردهایی که در شب قهرمانی خراب شد

شاگردان یحیی با شکست در دیدار با ذوب آهن، چند رکوردی که در اختیار داشتند را از دست دادند.

رکوردهایی که در شب قهرمانی خراب شد

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان زودهنگام نوزدهمین دوره لیگ برتر، نتوانست از پس تیم پایین جدولی ذوب آهن بربیاید و مقابل شاگردان لوکا بوناچیچ شکست خورد.


در تنها دیدار روز جمعه، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پذیرای ذوب آهن بود. با توجه به آمادگی بالای سرخپوشان و حضور ذوب آهن در رتبه های پایین جدول، انتظار می رفت شاگردان گل محمدی بتوانند همچون تمام دیدارهای قبلی، حریف خود را شکست دهند ولی این دیدار برخلاف انتظار عمومی پیش رفت و این اصفهانی ها بودند که توانستند پنجمین شکست فصل را به پرسپولیس تحمیل کنند.


در شبی که همه عوامل بیرونی در صدد برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس بودند، سرخپوشان در این دیدار چندین رکورد خوبی که در اختیار داشتند را از دست دادند و بر تعداد چند رکورد منفی خود در این فصل، افزودند.


شکست در آزادی پس از 1814 روز


آخرین بار و در زمان سرمربیگری یحیی گل محمدی در ذوب آهن بود که اصفهانی ها توانستند پرسپولیس را در تهران شکست دهند. شاگردان بوناچیچ بالاخره پس از 4 سال و 11 ماه و 19 روز موفق شدند در ورزشگاه آزادی از سد پرسپولیس بگذرند.


قطع روند 16 دیدار شکست ناپذیری


پرسپولیس آخرین بار در هفته یازدهم لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی با یک گل مغلوب نفت مسجد سلیمان شد. آن دیدار در تاریخ اول آذر 98 برگزار شد و حالا سرخپوشان پس از 260 روز در لیگ برتر طعم تلخ شکست را چشیدند.


نرسیدن به رکورد سپاهان


رکورد طولانی ترین شکست ناپذیری تاریخ لیگ برتر در اختیار سپاهان است. سپاهان در لیگ دهم با هدایت قلعه‌نویی در هفته هفتم 3-4 به استقلال باخت و دیگر تا شکست 3-2 مقابل مس کرمان در هفته بیست و نهم هیچ شکستی را تجربه نکرد تا 21 بازی بدون شکست برای این تیم ثبت شود. سرخپوشان مصمم بودن تا پایان لیگ امسال شکستی را تجربه نکنند و در فصل بعد نیز به آمار خود اضافه کنند تا از رکورد سپاهان عبور کنند که یان امر میسر نشد.


قطع روند گلزنی در 15 دیدار پیاپی


پرسپولیس پس از آخرین شکستش مقابل نفت مسجدسلیمان، در 15 دیدار متوالی گلزنی کرد و با رکورد امسال استقلال مساوی شد. آبی های پایتخت در حد فاصل هفته ی پنجم لیگ برتر و دیدار با ذوب آهن تا هفته ی بیستم و دیدار برگشت مقابل همین تیم ذوب آهن، در تمامی مسابقات خود موفق شدند حداقل یکبار دروازه ی حریفان را باز کنند. چنانچه پرسپولیس موفق می شد مقابل ذوب آهن به گل برسد، رکورد این فصل استقلال را می شکست که این امر میسر نشد.


البته باید این نکته را متذکر شد که دیدار برگشت سپاهان و پرسپولیس که با رای کمیته انصباطی 3 بر صفر به سود سرخپوشان اعلام شد، در این آمار محاسبه نشده است و گلهایی که در جریان بازی به ثمر رسیده مدنظر است.

دیدگاه‌ها