کد خبر : 1701208 | 20 مرداد 1399 ساعت 12:04 | 12.3K بازدید | 6 دیدگاه

برتری آماری سپاهان مقابل استقلال در جام حذفی

فردا شب استقلال و سپاهان برای هشتمین بار در طول تاریخ در جام حذفی مقابل یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

برتری آماری سپاهان مقابل استقلال در جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند. این دو تیم که در طی سالیان گذشته همواره رقابت سخت و حساسی با یکدیگر داشته اند و این رقابت در لیگ امسال نیز به اوج خود رسیده است.


دو تیم هفته گذشته در چارچوب هفته بیست و هفتم لیگ برتر به مصاف هم رفتند که استقلال با وجود 10 نفره بودن، توانست 2 بر یک از سد سپاهان عبور کند. حالا این بار در مرحله حساس یک چهارم نهایی جام حذفی، دو تیم در دیداری که به صورت تک بازی انجام می شود، به مصاف هم می روند.


استقلال و سپاهان تاکنون 7 بار در دیدارهای جام حذفی به مصاف هم رفته اند که سهم سپاهان 5 پیروزی بوده و استقلال فقط یکبار توانسته بر حریف خود غلبه کند. یک دیدار دو تیم نیز با نتیجه مساوی به اتمام رسید هر چند که آن دیدار نیز در ضربات پنالتی به سود سپاهان به پایان رسید.

 

جام حذفی 80-81

 

این دو تیم اولین بار در نیمه نهایی جام حذفی ۸۱–۱۳۸۰ با یکدیگر روبه شدند. اهمیت این دیدار حذفی برای استقلال مهم بود، زیرا آن‌ها قهرمانی لیگ برتر ۸۱–۱۳۸۰ را در آخرین روز از دست داده و پرسپولیس قهرمان شده بود و آبی پوشان انگیزه زیادی برای این بازی حساس داشتند. از طرف دیگر سپاهان که هر دو دیدار خود را در لیگ برتر ۸۱–۱۳۸۰ مقابل استقلال واگذار کرده بود، در فکر تلافی شکست هایش در طول فصل بود.


بازی رفت در اصفهان برگزار شد که سپاهان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی رسید. لئون استپانیان در آن دیدار هت تریک کرد و محمود کریمی سیبکی گل چهارم زردپوشان را به ثمر رساند تا سپاهان ظرف 55 دقیقه با نتیجه 4 بر صفر از استقلال پیش بیفتد. احمد مومن زاده و فراز فاطمی در دقایق 57 و 64 برای استقلال گلزنی کردند تا آن دیدار با نتیجه 4 بر 2 به سود سپاهان به پایان برسد. بازی برگشت در تهران با نتیجهه ۳ بر ۱ در یک بازی سراسر هیجان به سود استقلال پایان یافت. گلزنان دیدار رفت باز هم برای استقلال گلزنی کردند و یدالله اکبری دیگر استقلال را به ثمر رساند. تک گل ادموند بزیک در دقیقه 90 چاره ساز نبود و با این نتایج دو تیم در مجموع دو دیدار رفت و برگشت به نتیجهه مساوی ۵–۵ رسیدند اما تیم استقلال با توجه به قانون گل زده بیشتر در زمین حریف، به فینال این مسابقات رسید. در فینال استقلال با شکست فجر سپاسی شیراز به مقام قهرمانی رسید.


جام حذفی 81-82

 

دو تیم در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف هم رفتند. سپاهان در دیدار رفت بار خودش را بست و در اصفهان با 2 گل فرشباف و یک گل سیدصالحی، استقلال را 3 بر صفر شکست داد و در دیدار برگشت نیز این شاگردان فرهاد کاظمی بودند که با تک گل سیدصالحی به پیروزی دست یافتند و راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. البته سپاهان در نیمه نهایی بازی را به ذوب آهن واگذار کرد و ذوبی ها توانستند با غلبه بر فجرسپاسی، قهرمان شوند.


جام حذفی 82-83

 

استقلال و سپاهان برای سومین فصل پیاپی در جام حذفی با یکدیگر روبرو شدند که وعده گاه دیدار دو تیم، این بار در بازی فینال بود. استقلال با مربیگری امیر قلعه‌نویی عملکردی خوبی در لیگ برتر ۸۳–۱۳۸۲ از خود به جای گذاشته و به مقام دوم رسیده بود. سپاهان هم با مربیگری فرهاد کاظمی یک فصل نسبتاً خوب را در لیگ سپری کرده بود و قبل از بازی فینال با توجه به رتبه این دو تیم در لیگ به نظر می‌رسید استقلال کار راحت‌تری برای قهرمانی این جام دارد. بازی رفت فینال در اصفهان و در ورزشگاه نقش جهان به میزبانی تیم سپاهان برگزار شد که با برتری ۳ بر ۲ تیم سپاهانی ها در دقایق پایانی و در یک بازی هیجان انگیز همراه بود. لئون استپانیان، محمد خرمگاه (گل بخودی) و مرتضی هاشمی زاده در دقیقه 88 گل های سپاهان را به ثمر رساندند و یدالله اکبری به همراه رضا عنایتی 2 گل استقلال را وارد دروازه حریف کردند. با این نتیجه استقلال با کسب نتایج ۱–۰ یا ۲–۱ در خانه مقابل سپاهان، می‌توانست قهرمان شود. در بازی برگشت که در تهران و در ورزشگاه آزادی در حضور بیش از ۸۵٬۰۰۰ هوادار برگزار شد، سپاهان با نتیجه ۲ بر صفر استقلال را شکست داد. سیدصالحی که در باز کردن دروازه استقلال تبحر خاصی داشت، هر 2 گل سپاهان را به ثمر رساند. این شکست و از دست دادن قهرمانی جام حذفی برای امیر قلعه‌نویی و هواداران استقلال با توجه به مقام آن‌ها در لیگ غیرمنتظره بود و از طرف دیگر این قهرمانی برای فرهاد کاظمی و هواداران سپاهان چشمگیر بود. در مجموع این دو بازی رفت و برگشت سپاهان با نتیجه ۵–۲ پیروز شده و برای اولین بار به مقام قهرمانی جام حذفی دست یافت و به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.


جام حذفی 91-92



این دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی ۹۲–۱۳۹۱ با یکدیگر روبه شدند. دیدار نیمه نهایی به صورت تک بازی و در ورزشگاه آزادی به میزبانی استقلال برگزار شد. در آن دیدار، فرزاد حاتمی برای آبی پوشان و محمدرضا خلعتبری برای سپاهان گلزنی کردند تا بازی با تساوی ۱–۱ به پایان برسد و کار به وقت های اضافه کشیده شود. در وقت‌های اضافه نیز گلی به ثمر نرسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات پنالتی سپاهان با نتیجه ۴–۵ به برتری رسید تا به فینال این دوره از مسابقات جام حذفی برسد. در آن بازی عجیب، امیرحسین صادقی ضربه پنالتیش را خراب کرد و در حالیکه سپاهان با زدن گل کردن پنالتی پنجم می توانست برنده دیدار شود، اما مهدی رحمتی ضربه پنالتی احمد جمشیدیان را مهار کرد تا کار به پنالتی ششم کشیده شود. مهدی رحمتی خودش پنالتی ششم استقلال را به سمت دروازه سپاهان زد که ضربه او به بیرون رفت. محسن ایران نژاد پشت ضربه پنالتی ششم سپاهان ایستاد تا با گل کردن آن، زردپوشان راهی دیدار فینال شوند که رحمتی این ضربه را نیز مهار کرد و کار به پنالتی هفتم کشیده شد. در پنالتی هفتم فرزاد حاتمی ضربه اش را خراب کرد تا میلان سوشاک با گل کردن پنالتی هفتم، تیمش را راهی فینال کند. سپاهان در فینال با غلبه بر پرسپولیس به مقام قهرمانی دست یافت.

 

1518287


استقلال و سپاهان دوشنبه شب در شرایطی برای هشتمین بار در رقابت های جام حذفی به مصاف هم می روند که آبی پوشان فقط یکبار و در اولین جدال دو تیم در این جام، به برتری رسیده اند و در سایر دیدارها مغلوب حریف اصفهانی خود شده اند. فرهاد مجیدی با در اختیار نداشتن چند مهره اصلی و کلیدی خود، فردا شب کار سختی برای شکستن این طلسم دارد.

 

دیدگاه‌ها