کد خبر : 1701419 | 21 مرداد 1399 ساعت 08:34 | 112.5K بازدید | 3 دیدگاه

انتخاب از بین ۹ تیم مختلف!

تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر

نفرات برتر این هفته لیگ برتر در حالی معرفی شدند که دو باشگاه با دو بازیکن دارای بیشترین نماینده هستند.

تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که تیم ذوب‌آهن موفق به کسب پیروزی ارزشمندی در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس شد و گل‌گهر سیرجان نیز در دیداری خارج از خانه برابر نفت مسجدسلیمان  به برتری دست یافت تا این دو تیم با عملکرد خوب‌شان دو بازیکن را در تیم منتخب به  خود اختصاص دهند.

 

سایپا، نساجی، ماشین‌سازی، شاهین شهرداری، پیکان، شهرخودرو و استقلال نیز که در این هفته شکستی مقابل حریفان خود متحمل نشدند و نمایش خوبی ارائه دادند، هر یک دارای یک بازیکن در تیم منتخب هفته "ورزش سه" هستند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


محمدحسین منادی (سایپا)


دروازه‌بان جوان نارنجی پوشان در سومین بازی پیاپی که در ترکیب تیمش قرار گرفت، خوش درخشید و کاری کرد تا فولاد خوزستان برخلاف هشت مسابقه خانگی اخیرش نتواند با حملات پُرشماری که داشت، به برتری دست پیدا کند. محمدحسین منادی با خروج‌های به موقع، دفع توپ و جلوگیری از باز شدن دروازه‌اش در محوطه جریمه موجب شد تا تیمش از شکست نجات پیدا کند، اما اوج کار او ضربه پنالتی‌ای بود که از لوسیانو پریرا گرفت و کاری کرد تا نارنجی پوشان دست پُر اهواز ر ا ترک کرده و به رده دوازدهم جدول بروند.

 

1515724

 

* مدافعان


وحید محمدزاده (ذوب‌آهن)


در فوتبال امروز منعی برای گلزنی مدافعان وجود دارد، حتی در بازی‌های مهم و سرنوشت‌ساز. دست کم آنها می‌توانند روی ضربات ایستگاهی هدف را برای تیم خود نهایی کنند که این کار را وحید محمدزاده، مدافع ذوب‌آهن در بازی با تیم قهرمان لیگ به خوبی انجام داد. ضربه دیدنی او روی یک ارسال از نقطه کرنر ۳ امتیاز شیرین و حیاتی برای ذوب‌آهن به ارمغان آورد و در ادامه ذوبی‌ها برای او تونل شادی تشکیل دادند. وحید محمدزاده و تیم ذوب‌آهن در پایان این بازی خرسند زمین را ترک کردند چراکه داور دیگر اشتباه سهوی علیه آنها مرتکب نشد و پرسپولیس هم که قهرمان شده بود، برای جبران گل خورده خود را به آب و آتش نزد. محمدزاده و مدافعان ذوب‌آهن از این بازی نمره قبولی گرفتند و با این سه امتیاز ذوب از منطقه خطر دور شد.

 

 

حامد شیری (نساجی)


کاپیتان نساجی در دیدار با سپاهان هم در قلب خط دفاعی تیمش مطمئن نشان داد و بارها و بارها با پرش‌های خود توپ‌های بلند سپاهان را برگشت داد. گل زودهنگام نساجی که توسط سید محمد میری و با شوت از راه دور به ثمر رسید چنان تیم میزبان را جری کرد که بعد از گل فشار حملاتش را چند برابر کرد و این اتفاق موجب شد خط دفاعی نساجی با رهبری حامد شیری فشار زیادی را تحمل کند. در چند صحنه تیرک دروازه به کمک دروازه‌بان و خط دفاعی نساجی آمد؛ اما این نباید موجب شود از عملکرد مردان دفاعی نساجی در این بازی به آسانی بگذریم. خط دفاعی‌ای که رهبر آن حامد شیری است و در هشت بازی اخیر تنها ۵ بار دروازه‌اش باز شده که ۲ گل از این ۵ گل از روی نقطه پنالتی بوده است. شیری و دوستان از هشت مسابقه گذشته ۱۶ امتیاز کسب کرده‌اند. همچنین شیری در این هفته‌ها زننده دو گل سرنوشت‌ساز برای تیمش هم بوده است.

 

 

حس نجفی (شاهین شهرداری)


مدافع راست تیم شاهین در شبی که سقوط تیمش به لیگ یک تا حدود زیادی قطعی شد، می‌توانست در قامت فرشته نجات برای شاهینی‌ها حاضر شود، اما درخشش مظاهری مانع از این‌کار شد؛ نجفی در نیمه نخست روی یک شلیک با پای چپ توپ را به گوشه دروازه تراکتور فرستاد که واکنش تماشایی مظاهری نگذاشت گل برتری برای شاهین به ثمر برسد. نجفی به جز حضور موثر در خط حمله، نمایش خوبی هم در خط دفاعی تیمش داشت تا با شایستگی راهی تیم منتخب هفته شود.

 

1513793

 

مهران گلزاری (گل‌گهر سیرجان)


گل‌گهر دو گل مقابل نفت مسجدسلیمان دریافت کرد، اما می‌توانست گل‌های بیشتری هم بخورد و پیروزی ارزشمند در خانه حریف را از دست بدهد، اما نمایش کم‌نقص خط دفاعی سیرجانی‌ها و در راس آن، مهران گلزاری اجازه نداد تا شاگردان تارتار به یک امتیاز برسند. گلزاری در نبردهای تن به تن با مهاجمان سرعتی حریف و روی ارسال‌های هوایی برتری داشت و در دفع توپ و خراب کردن موقعیت‌های نفتی‌ها نیز نمایش موثری داشت تا در سه امتیاز تیمش تاثیرگذار باشد و نامش جزو برترین‌های هفته قرار بگیرد.

 

1513856

 

* هافبک‌ها


شاهین ثاقبی (ماشین‌سازی)


هافبک تهاجمی ماشین‌سازان در شب تقابل افاضلی مقابل تیم سابق خود، توانست گل اول را برای تیمش به ارمغان آورد و در آستانه ثبت یک گل سه امتیاز و سرنوشت‌ساز برای بقای تیم ماشین سازی بود؛ گل ثاقبی اما در واپسین ثانیه‌های بازی توسط باصفا پاسخ داده شد تا ناکامی بزرگ برای ماشین به ثبت برسد. ثاقبی با اینکه ستاره درخشان ماشین بازی بود اما اقبال خوشی نداشت و پس از گل، به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرد. او آنقدر در زمان حضورش در میدان جنب و جوش فراوانی داشت که توانست یکی از ستارگان هفته برشمرده شود.

 

1518413

 

احسان پهلوان (ذوب‌آهن)


روند مثبت احسان پهلوان بعد از شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. ستاره خط هافبک تیم ذوب‌آهن که سابقه گلی زیبا برابر بوژیدار رادوشوویچ را داشت، این بار اگرچه گلزنی نکرد اما نمایش درخشانی را از خود نشان داد و مرد برتر سبزها در خط میانی بود. پهلوان با چهار کنش دفاعی نقشی پررنگ در پرسینگ تیم لوکا بوناچیچ ایفا کرد و سه ارسال موفق هم روی دروازه پرسپولیس داشت. او با دریبل‌های پُرتعداد و کسب خطا در زمین پرسپولیس، موفق به حفظ توپ پس از گل این تیم شد و در مجموع دوباره نمایشی درخشان را برابر پرسپولیس ارائه کرد.

 

1510221

 

جلال‌الدین علی‌محمدی (پیکان)


حضور در قعر جدول و تلاش برای بقاء؛ این واقعیتی بود که پیکان هفته‌هاست با آن روبه‌رو شده با اینکه در ترکیب از بازیکنان خوبی چون جلال‌الدین علی‌محمدی بهره می‌برد که پیش از پیکان هم در تیم‌های بزرگی از جمله سپاهان بازی کرده است. پیکان که البته هفته‌هاست روند نتیجه‌گیری را شروع کرده، این هفته در مصاف با صنعت نفت هم با نیت برد به میدان رفت و در نهایت شوت هافبک باتجربه پیکان یعنی جلال‌الدین علی‌محمدی کار را تمام کرد و پیکان برنده از زمین خارج شد. گل این هافبک موجب شد که پیکان فانوس سقوط را به دستان پارس جنوبی بدهد و خود موقتا از منطقه خطر دور شود.

 

1518511

 

* مهاجمان


بهنام برزای (گل‌گهر سیرجان)


بهنام برزای سر بزنگاه به کمک گل‌گهر آمد. دو گل او در بازی با نفت مسجدسلیمان بدین معنی بود که بیشترین نقش را در پیروزی ۳ بر ۲ تیمش در این بازی ایفا کرد. حالا گل‌گهر به نسبت هفته‌های گذشته شرایط بهتری برای ماندن در جدول بازی‌ها پیدا کرده است. خیلی‌ها منتظر بودند باز هم یونس شاکری و منشا در نقش فرشته نجات ظاهر شوند، اما غافل از اینکه گل‌گهر از یک عنصر تهاجمی دیگر هم به نام بهنام برزای در ترکیب بهره می‌برد؛ البته که کار برای گل‌گهر تمام نشده و آنها باید در دو هفته باقی مانده هم با همین عطش فوتبال کنند. گل گهر جدال سخت و نفسگیر با نفت مسجدسلیمان را برد. تیم جلالی یک بر صفر جلو بود، اما دو بر یک عقب افتاد و با درخشش بهنام برزای و یک پاس گل و دو گل او در نهایت ۳ بر  برنده شد.

 

1518567

 

محمدرضا خلعتبری (شهرخودرو)


در شرایطی که شهرخودرو با نتیجه ۲ بر یک عقب افتاده بود و می‌رفت که سه امتیاز این بازی را تقدیم به تیم میهمان کند، ضربه ایستگاهی بدون نقص محمدرضا خلعتبری در کنج دروازه استقلال جای گرفت تا نتیجه بازی برابر و امتیازات بازی بین دو تیم تقسیم شود. در چنین شرایطی تنها یک بازیکن باتجربه مثل خلعتبری می‌توانست نتیجه بازی را تغییر دهد که به خوبی این کار را انجام داد. شاید اگر ضربه این بازیکن نبود، شهرخودرو دیگر در جریان بازی نمی‌توانست گلی به ثمر برساند، به خصوص که استقلالی‌ها تلاش می‌کردند تا نتیجه بازی را حفظ کنند. خلعتبری مثل همیشه در شهرخودرو موثر بازی کرد و این خصیصه بازی او است و این هفته نیز ستاره تیمش برابر آبی‌ها بود.

 

1517807

 

شیخ دیاباته (استقلال)


شیخ دیاباته در بازی با شهرخودرو زننده تنها یکی از گل‌های استقلال آن هم از روی نقطه پنالتی بود؛ پنالتی‌ای که به دنبال خطای نعمتی روی قایدی به دست آمد، اما شیخ در این بازی همانند همه دیدارهایی که در ترکیب ثابت استقلال به میدان آمد، موثر بازی کرد و بارها و بارها با حرکات خود در منطقه یک سوم دفاعی حریف خط دفاعی شهر خودرو را آزار داد و اجازه نداد آنها نفس راحتی بکشند. کسب یک امتیاز از این بازی کافی بود تا استقلال با توجه به نتایجی که در دیگر دیدارها رقم خورده بود، در رده دوم جدول باقی بماند. پنالتی از مهدی قایدی و گل از شیخ دیاباته؛ این تاکتیک جدید استقلال است.  تاکتیکی که تا به اینجای کار جواب داده است.

 

1517302

دیدگاه‌ها