کد خبر : 1701804 | 23 مرداد 1399 ساعت 01:29 | 43.2K بازدید | 2 دیدگاه

آتالانتا 1-2 پی‌اس‌جی: مرد جعبه‌ای علیه آبی شگفتی ساز

پاری سن ژرمن در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد با نتیجه 2-1 آتالانتا را شکست بدهد و به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کند.

آتالانتا 1-2 پی‌اس‌جی: مرد جعبه‌ای علیه آبی شگفتی ساز

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان توماس توخل که تا آخرین دقایق دیدار امشب از حریف عقب بودند، با زدن دو گل در وقت‌های اضافه توانستند به عنوان اولین تیم، به مرحله نیمه نهایی رقابت های این فصل چمپیونزلیگ صعود کنند.

دو تیم بازی را هجومی آغاز کرد و در دقیقه 3 این آتالانتا بود که صاحب اولین موقعیت بازی شد اما شوت الخاندرو گومز دقیقا به جایی رفت که کیلور ناواس حضور داشت.

یک دقیقه بعد، پاری سن ژرمن در آستانه زدن گل اول بازی قرار گرفت اما نیمار که فرار از عمق خط دفاعی آتالانتا، با دروازه بان حریف تک به  تک شده بود، ضربه اش را به شکلی عجیب به بیرون زد.

 

1519005

 

توخل که به دلیل آسیب دیدگی پای چپ، به نشستن روی یک جعبه در کنار زمین، بازی را دنبال می کرد، به این شکل به فرصت سوزی نیمار واکنش داد.

 

حملات دو تیم ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 11، روی ارسال گومز، این هاته‌بور بود که با یک ضربه سر قدرتمندانه، دروازه پی اس جی را با خطر مواجه کرد اما باز هم ناواس مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.

در ادامه این پاریسی ها بودند که تا اندازه ای ابتکار عمل را در دست گرفتند و در دقیقه 18، نیمار صاحب یک موقعیت خوب شد اما ارسال زمینی او از مقابل دروازه آتالانتا عبور کرد و هیچ یک از بازیکنان این تیم نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

در حالی که پاریسی ها تلاش می کردند تا راهی برای باز کردن دروازه حریف ایتالیایی پیدا کنند، این آتالانتا بود که در دقیقه 26 به گل رسید. روی تعلل  مدافعان پی اس جی بود که زاپاتا به هر شکل ممکن توپ را به پاشالیچ رساند و او هم با یک ضربه دقیق و غیرقابل مهار، توپ را به سقف دروازه حریف کوبید.

 

1519015

پاشالیچ در دقیقه 26 با یک شوت دیدنی، آتالانتا را پیش انداخت.

 

پاریسی ها خیلی زود می توانستند به گل تساوی برسند اما نیمار بعد از اینکه چند مدافع حریف را پشت سر گذاشت، ضربه ای زد که از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه باز هم این شاگردان توخل بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و در دقیقه 41، باز هم نیمار صاحب موقعیت شد اما ضربه او از زاویه ای نه چندان مناسب، راهی به چهارچوب دروازه آتالانتا پیدا نکرد.

در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و نیمه اول با برتری آتالانتا به پایان رسید.

دو تیم نیمه دوم را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی این نیمه درگیرانه دنبال شد؛ به طوری که چهار بازیکن از دو تیم در همان 12 دقیقه ابتدایی، کارت زرد دریافت کردند. در دقیقه 59 چیزی نمانده بود که آتالانتا به گل دوم برسد اما ضربه والی برات دیمسیتی از کنار دروازه پی اس وی به بیرون رفت.

هرچه به دقایق پایانی نزدیک می شدیم، فشار حملات پی اس جی بیشتر می شد و حضور کیلیان امباپه و یولیان دراکسلر در زمین هم بر شدت حملات این تیم افزوده بود.

در دقیقه 74، امباپه روی یک حرکت انفرادی، برای خود موقعیت گلزنی ایجاد کرد اما ضربه او دقیقا به جایی رفت که اسپورتیه‌لو حضور داشت. در دقیقه 80 بار دیگر امباپه صاحب موقعیت شد ولی این بار هم پالومینو و اسپورتیه‌لو به همراه هم توانستند مانع از گلزنی او شوند. حضور اریک چوپو موتینگ در زمین در دقیقه 81 به جای ایکاردی، فشار حملات پی اس جی را بیشتر از قبل کرد.

اما فرصت های این تیم یکی بعد از دیگری از دست می رفت و به نظر می رسید آتالانتا راهی مرحله بعد خواهد شد ولی سرانجام در دقیقه 90، پی اس جی به گل تساوی رسید. روی حرکت چوپو موتینگ و ارسال او به تیر دوم، نیمار با یک ضربه حساب شده، توپ را به مارکینیوش رساند و او هم با بغل پا کار را تمام کرد.

 

1519016

مارکینیوش در دقیقه 90 دروازه آتالانتا را باز کرد تا کابوس شکست از پی اس جی دور شود. 

 

در حالی که همه منتظر ادامه بازی در وقت های اضافی بود، پاریسی ها در سومین دقیقه از وقت های تلف شده به گل برتری رسیدند. این بار روی یک حرکت از سمت چپ بود که امباپه با یک پاس عرضی، چوپو موتینگ را صاحب موقعیت کرد و او هم در بین مدافعان حریف، تیر خلاص را وارد کرد.

شاگردان گاسپرینی تلاش کردند تا در ثانیه های باقی مانده بار دیگر کار را به تساوی بکشند اما این اتفاق رخ نداد و بازی با برتری 2-1 پی اس جی و صعود آنها به نیمه نهایی به پایان رسید.

دیدگاه‌ها