کد خبر : 1701963 | 24 مرداد 1399 ساعت 02:30 | 35.9K بازدید | 0 دیدگاه

تاریخ‌سازی که در 11 سال به وقوع پیوست؛

لایپزیش؛ از قعر فوتبال آلمان تا صدر قاره اروپا!

تیم لاپیزیش آلمان در یک سیر صعودی رویایی توانسته از قعر فوتبال آلمان به صورت پلکانی خود را بالا بکشد و اکنون در جمع چهار تیم برتر قاره اروپا قرار گیرد.

به گزارش "ورزش سه" شاید باورش چندان آسان نباشد اما لاپیزیگ تنها پس از گذر 11 سال از تاسیس‌اش توانست به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد؛ آن‌هم به شکلی اعجاب‌انگیز و از قعر دنیای فوتبال در آلمان! تاریخچه لایپزیش از آن‌جایی آغاز می‌شود که آن‌ها در سال 2009 تازه در دنیای فوتبال تاسیس شدند و یکسال بعد توانستند به سطح چهارم فوتبال آلمان برسند. سه سال تلاش برای صعود به دسته بالاتر سرانجام جواب داد و آن‌ها در سال 2013 راهی لیگ دسته سوم آلمان شدند تا به سیر صعود پلکانی‌شان ادامه دهند.

از سطح سوم فوتبال آلمان تا رسیدن به بوندسلیگا، راه سه ساله‌ای بود که شاگردان ناگلزمن سپری کردند و توانستند پس از یکسال حضور در جمع تیم‌های پرستاره و ریشه‌دار فوتبال آلمان، جشن نایب قهرمانی خود را به پا کنند؛ مسیر شگفت انگیز آن‌ها با صعود به لیگ قهرمانان اروپا تکمیل شد اما آن‌ها که تجربه حضور در چنین سطحی از فوتبال را نداشتند، در دو سال حضور خود در این تورنمنت به توفیقی دست نیافتند و وداع زودهنگامی داشتند.

 

1519261

 

اما در فصل جاری آن‌ها یک به یک رقبا را از پیش‌روی برداشتند و خود را به جمع هشتم تیم برتر رساندند و امشب با تاریخ‌سازی مقابل اتلتیکو مادرید و یک نمایش دلپذیر توانستند مسافر جمع چهار تیم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019-2020 شوند.

سیر تکامل و تماماً فوتبالی لایپزیش که از پایین‌ترین سطح فوتبال در کشور آلمان آغاز شد و اکنون به بالاترین سطح فوتبال در جهان رسیده است؛ حضور در جمع چهار تیم برتر قاره اروپا، بدون تردید افتخار کوچکی برای یک تیم نوپا نیست و شاگردان ناگلزمن که حال شگفتی ساز مرحله نیمه نهایی خوانده می‌شوند، با سیر صعود پلکانی توانستند خود را این‌چنین در فوتبال اروپا درخشان سازند.

دیدگاه‌ها