کد خبر : 1702081 | 24 مرداد 1399 ساعت 21:29 | 15.5K بازدید | 2 دیدگاه

بیانیه شدیداللحن مس علیه تغییر ورزشگاه؛

دنیایی از شائبه پیش از نبرد سرنوشت‌ساز لیگ یک!

باشگاه مس کرمان نسبت به اتفاقات قبل از هفته پایانی لیگ برتر و تصمیمات که از سوی سازمان لیگ صورت گرفته، معترض شد.

دنیایی از شائبه پیش از نبرد سرنوشت‌ساز لیگ یک!

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه مس کرمان با انتشار بیانیه‌ای که متن آن در زیر آمده است، نسبت به تغییر داور و محل مسابقه دیدار پایانی فصل مقابل شهرداری تبریز معترض شد و مسؤولیت هرگونه اتفاق را متوجه سازمان لیگ دانست:

 

«در حالی که مقامات برگزار کننده مسابقات فوتبال لیگ یک کشور به برگزاری بازی حساس تیم های مس کرمان و شهرداری تبریز در ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز اصرار دارند، رخ دادن هرگونه اتفاق غیر منتظره که مسئله ای را برای تیم مس کرمان ایجاد کند بر عهده این مقامات می باشد.

 

در اینکه بازی هفته آخر مس برابر شهرداری تبریز یک بازی خاص محسوب می شود که تمهیدات ویژه را طلب می کند و طبیعی است که شرایط این بازی ویژه از سایر مسابقات متفاوت باشد، جای هیچ شکی نیست و اصلی ترین ملزومات برگزاری یک بازی ویژه نیز محیط مناسبی است که مسابقه باید در آن برگزار گردد.

 

ورزشگاه شهرداری تبریز به هیچ عنوان محیط فیزیکی مناسب و استانداردی برای برگزاری این بازی ندارد و در روزهای قبل حضور عوامل تبریزی تیم آلومینیوم اراک در شهر تبریز این موضوع را کاملا آشکار می کرد که برخی برای این بازی برنامه های ویژه ای دارند که محیط فیزیکی نامناسب ورزشگاه شهرداری تبریز امکان انجام برنامه های آنان را به خوبی در اختیارشان می گذارد...کاری که در ورزشگاه استاندارد بنیان دیزل امکان انجام آن ها به مراتب دشوار تر است...

 

از همین رو ممانعت پشت پرده برخی که اتفاقا در تبریز نیز حضور ندارند و در شهری دیگر برای جلوگیری از تغییر ورزشگاه تلاش خود را به کار بسته اند، بیشتر شائبه برانگیز و بسیار خطرناک تر به نظر می رسد...

 

برگزاری بازی در ورزشگاه غیر استاندارد شهرداری تبریز که امکان کنترل اتفاقات رخ داده در آن عملا وجود ندارد، تبعات سختی‌را می تواند برای مسئولین برگزاری برجای بگذارد.

 

نکته دوم اینکه این ورزشگاه از نظر امکاناتی نیز نمی تواند شرایط مناسب برگزاری یک بازی سرنوشت ساز را در شرایط عادلانه داشته باشد...این ورزشگاه به واسطه نور ضعیف خود و همچنین احتمال قطعی آن به دلیل کمبود امکاناتش، بازی های قبل خود را به ساعات عصر و پیش از تاریکی هوا موکول می کرد اما این بازی که باید از ساعت 8 شب آغاز گردد، می تواند از لحاظ روشنایی، در بازی اختلالاتی بییند که دنیایی از شائبه را با خود به همراه داشته باشد.

 

برای مثال در جریان این بازی به شدت احتمال قطعی برق می رود آن هم در مسابقه ای که وقفه در آن می تواند جریان بازی تیم مس کرمان که در تلاش برای زدن گل های زیاد است را کاملا متوقف و دستخوش تحول منفی کند.

 

خیلی طبیعی و منطقی است که برای دوری از شائبه و شبهه، این بازی در ورزشگاه مجهزتری مثل بنیان دیزل که تست های خود را در لیگ برتر به سلامت پشت سر گذاشته است برگزار شود و اتفاقا برخلاف مطلب عنوان شده اصرار برای برگزاری بازی در ورزشگاه بی امکاناتی که می تواند آبستن اتفاقات عجیب باشد، شبهه برانگیز و قابل تامل است.

 

این ورزشگاه حتی در خط کشی های کنار زمین خود نیز مشکل دارد و ساده ترین تجهیزات برای میزبانی از یک بازی مهم که می تواند حرف و حدیث زیاد در خود داشته باشد را به هیچ عنوان ندارد...

 

از همین رو بود که فدراسیون فوتبال، خود در ابتدا با تصمیمی منطقی تغییر ورزشگاه را اعلام نمود اما در تصمیمی بحث برانگیز بعدی، برخی مقامات سازمان لیگ بدون دلیل موجهی از وتو این تصمیم سخن گفتند... این رفتار شائبه بر انگیز می تواند حرف و حدیث های زیادی به دنبال داشته باشد .... و آیا مقامات سازمان لیگ که هفته قبل سخت گیرترین رفتارهای ممکن را در قبال میزبانی مس در بازی با آلومینیوم اجرا کردند، حالا برای میهمانی مس در تبریز رو به آسان گیری برای بازی این تیم نگرفته اند که جای رخ دادن هر اتفاقی در این بازی باز باشد؟!»

دیدگاه‌ها