کد خبر : 1702134 | 25 مرداد 1399 ساعت 09:39 | 2.8K بازدید | 0 دیدگاه

۱۳ کاندیدای دوومیدانی در انتظار تایید صلاحیت

ثبت نام برای ریاست فدراسیون دوومیدانی با حضور ۱۳ مدعی به پایان رسید تا روال تایید صلاحیت نامزدهای ریاست آغاز شود. در این میان گفته می‌شود شاید چند نفر حذف شوند!

۱۳ کاندیدای دوومیدانی در انتظار تایید صلاحیت

به گزارش "ورزش سه" به نقل از مهر،  چند روز دیگر که بگذرد درست یک سال از پایان ریاست چهار ساله مجید کیهانی در فدراسیون دوومیدانی زمان گذشته اما هنوز خبری از جانشین وی نیست تا این فدراسیون به یکی از بلاتکلیف ترین فدراسیون های حال حاضر تبدیل شود.

 

حواشی دوومیدانی که گویا تمامی ندارند در دوران سرپرستی عرب همچنان ادامه پیدا کرد. عجیب ترین و غیر قابل باورترین مجمع انتخاباتی همین چند ماه پیش در تاریخ ۱۹ اسفند سال گذشته برگزار شد و اگرچه در ظاهر افشین داوری پشت میز ریاست نشست اما پیام های تبریک به وی بیشتر از ۸ روز دوام نداشت و مجمع برگزار شده ابطال شد.

 

به فاصله کوتاهی مهدی مبینی از فعالان در دفتر تحت مدیریت داوری در وزارتخانه، به عنوان سرپرست جدید در فدراسیون انتخاب شد و زمام فدراسیون آشفته دوومیدانی را در دست گرفت.

 

مبینی از همان نخستین ساعت های آغاز به کار خود در دوومیدانی تغییرات را آغاز کرد و علاوه بر برکناری یا جابجایی برخی کارمندان فدراسیون نوبت به هیات ها هم رسید. هیات هایی که اغلب به غیبت هماهنگ شده در مجمع انتخاباتی گذشته محکوم شده بودند.

 

حالا و پس از حدود یک سال بلاتکلیفی در فدراسیون دوومیدانی دوباره ثبت نام از کاندیداهای مجمع انتخاباتی انجام شد و علیرغم مخالفت آشکار وزارت ورزش و جوانان با ادامه مدیریت پر سروصدای کیهانی در دوومیدانی وی در دومین روز نام نویسی کاندیداها ثبت نام کرد. به غیر از او ۱۲ کاندیدای دیگر هم برای شرکت در مجمع اعلام آمادگی کرده اند که یکی از آنها رقیب اصلی کیهانی یعنی افشین داوری است.

 

این ثبت نام ها در شرایطی صورت گرفته است که گفته می شود برخی مدیران مستقر در وزارت ورزش به دنبال رد صلاحیت گرفتن رئیس پیشین فدراسیون هستند و نمی خواهند اجازه بدهند مجید کیهانی به مجمع برسد چرا که او در صورت رسیدن به مجمع شانس بالایی برای ریاست دارد. البته کیهانی هم با علم به این موضوع به دنبال دفاع از اتهاماتی است که به وی وارد کرده اند.

 

در این میان اما فرضیه مطرح شده پس از باطل شدن انتخابات برگزار شده این است که وزارت ورزش تمایل ندارد کیهانی و افشین داوری رئیس آینده باشند و احتمالا نظر مسئولان این وزارتخانه روی گزینه دیگری خواهد بود. هر چند در این مورد مجمع تصمیم نهایی را می گیرد و نظر وزارت ورزش خیلی تاثیرگذار نیست.

 

کرمعلی ایرجی، ایوب بهتاج، سید حسین جلالی، حامد جولایی، افشین داوری، حبیب اله دشتی، مصطفی زرین افضل، هاشم صیامی، حمیدرضا فردین پور، مجید کیهانی، محمدرضا محققی، روح الله محمدی و مریم منظمی افرادی هستند که برای حضور در این انتخابات ثبت نام کرده اند.

 

برخی از داوطلبان ریاست این فدراسیون تجربه خوبی دارند و می توانند این شانس را داشته باشند که به گزینه مد نظر وزارت ورزش برای ریاست تبدیل شوند. با این حال به نظر می رسد جریانی که در وزارت ورزش وجود دارد طراحی دیگری را برای دوومیدانی در نظر گرفته است. 

 

برای قضاوت نهایی در این مورد باید منتظر تایید صلاحیت کاندیداها بود. بدون شک اگر روال قانونی طی شود و افراد مورد تایید صلاحیت معرفی شوند، بهتر می توان در مورد گزینه اصلی برای ریاست آینده این فدراسیون قضاوت کرد.

 

دیدگاه‌ها