کد خبر : 1702281 | 25 مرداد 1399 ساعت 23:10 | 18.4K بازدید | 3 دیدگاه

امیدهای سهمیه در اصفهان زنده ماند؛

سپاهان2- شهرخودرو 0؛ فتح بازی 6 امتیازی

سپاهان در شبی که امیرقلعه نویی را در اختیار نداشت در یک بازی حساس در نقش جهان به مصاف شهرخودرو رفت و توانست با دو گل حریفش را شکست بدهد.

سپاهان2- شهرخودرو 0؛ فتح بازی 6 امتیازی

به گزارش" ورزش سه" سپاهان با وجود مشکلاتی که داشت امشب باتمام قوا به مصاف شهرخودرو آمد چرا که می دانست که از دست دادن امتیاز می تواند به معنای از دست رفتن سهمیه لیگ قهرمانان هم باشد. در آن سو شهرخودرو با سهراب بختیاری زاده سرمربی هفته های اخیرش به دنبال یک برد مهم در هفته یکی مانده به پایان بود اما در نهایت با دست خالی اصفهان را ترک خواهد کرد.


شرح بازی: سپاهان بازی را کمی ناهماهنگ با استرس آغاز کرد و تیم باتجربه شهرخودرو فشار زیادی را روی خط دفاع سپاهان آورد. شهرخودرو که بازی را با پرس آغاز کرده بود توانست در چند مورد به دروازه سپاهان هم نزدیک شود اما سپاهان با دوندگی و جنگندگی مهدی کیانی در قلب خط میانی اش و همچنین بازی خوب سروش رفیعی و امیدنورافکن در خط میانی توانست بازی بازی را به سود تغییرش دهد. سپاهان که در نیمه اول یک بار به تیر دروازه مهدی رحمتی کوبید در نیمه دوم توسط شایان مصلح از زیر فشار خارج شود.


این گل باعث شد که سپاهان راحت تر به بازی ادامه بدهد و چند موقعیت دیگر هم روی دروازه شهرخودرو به وجود بیاورد و در نهایت با گل زیبای سروش رفیعی دروازه مهدی رحمتی برای دومین بار باز شد. شهرخودرو بعد از این گل روی دروازه سپاهان فشار آورد و در یکی دو مورد روی ارسال ها و ضربات سر شانس های خوبی داشت اما پیام نیازمند با واکنش های خوبش مانع از باز شدن دروازه سپاهان شد. سپاهان با این برد در فاصله یک هفته مانده به پایان رقابت های لیگ برتر با 48 امتیاز و دو امتیاز کمتر از استقلال و تراکتور در رده چهارم قرار گرفت و امیدوار به هفته پایانی ماند.


شهرخودرو اما با این شکست 45 امتیازی باقی ماند و اکنون در رده ششم جدول قرار دارد.

 

هفته بیست و نهم لیگ برتر؛ جمعه: 99/05/25 ؛ ساعت 20:45
استادیوم: نقش جهان/ بدونِ تماشاگر
داور: رضا کرمانشاهی  کمک ها: حسن انتظاری - محمد عطایی  داور چهارم: میثم حیدری/ ناظر: علیرضا یزدانی

 


سپاهان:

  • پیام نیازمند
  • مرتضی منصوری
  • شایان مصلح
  • محمدرضا مهدی زاده
  • سعید آقایی
  • مهدی کیانی
  • سروش رفیعی (87 مهدی ترکمان)
  • امید نورافکن
  • محمدرضا حسینی
  • محمد محبی
  • کی‌روش استنلی (65 محسن الغسانی)

 مربی:میگوئل  تکسیرا

 

شهرخودرو:

  • سید مهدی رحمتی
  •  محمدحسین مرادمند
  •  فرشاد فرجی
  •  محمد آقاجان‌پور
  • علی نعمتی
  •  اکبر صادقی
  •  میلاد سرلک
  •  محمدرضا خلعتبری
  •  امین قاسمی‌نژاد
  •  حسین مهربان
  •  محمد قاضی

سرمربی: سهراب بختیاری زاده

 

 

شرح نیمه اول:


میگوئل تکسیرا مربی پرتغالی و دستیار سابق امیرقلعه نویی امشب در غیاب این مربی هدایت سپاهان را به عهده دارد. او تیمش را تقریبا با ترکیبی شبیه به ترکیب امیرقلعه نویی به میدان فرستاد اما این شهرخودرو بود که در ابتدای بازی توانست با پرس و فشار روی خط دفاعی سپاهان این تیم را تحت تاثیر قرار بدهد. یک شوت از قاضی که به بیرون رفت و چند ارسال به محوطه جریمه نشان داد که شهرخودرو برای سه امتیاز برنامه دارد اما هرچه از زمان نیمه اول گذشت سپاهان با بازیگردانی سه بازیکن خط میانی اش ، مهدی کیانی، امیدنورافکن و سروش رفیعی و فشاری که دو وینگر این تیم محبی و حسینی با کمک مدافعان کناری منصوری و آقایی آوردند توانست شرایط بازی را تغییر بدهد. سپاهان یک موقعیت عالی هم داشت که ضربه مهدی کیانی دور از دسترس مهدی رحمتی به تیر دروازه خورد. این تیم اما با وجود اینکه توپ های زیادی را به هجده قدم آورد اما موقعیت زیادی نتوانست روی دروازه شهرخودرو خلق کند و حتی نزدیک بود روی تیزهوشی خلعتبری و تجرب قاسمی در دقیقه آخر دروازه اش باز شود که پیام نیازمند این موقعیت را گرفت.

 

سپاهان امشب به یک برد نیاز دارد تا با اتکا به اتفاقات بازی های دیگر و همچنین هفته باقیمانده بتواند سهمیه لیگ قهرمانان را به دست بیاورد اما این تیم باید به مصاف شهرخودرو برود که دقیقا همین شرایط و انگیزه را دارد. شهرخودرو البته که کار بسیار دشواری در برابر تیم پرستاره سپاهان دارد که تا قبل از تعطیلات کرونا یکی از اصلی ترین شانس های قهرمانی به حساب می آمد. شاگردان سهراب بختیاری زاده در 5 بازی اخیر 4 مساوی و یک شکست داشته اند.


در آن سو وضعیت سپاهان نیز از این نظر تفاوت چندانی ندارد. آن ها در 5 بازی آخرشان فقط یک برد داشته اند و سه بازی را باخته و یک بازی را مساوی کرده اند. با اینحال سپاهان آنقدر مهره در ترکیبش دارد که بتواند به درخشش آن ها برای کسب سه امتیاز امیدوار باشد. این بازی شاید تا حدودی سرنوشت بالای جدول را یک هفته مانده به پایان رقابت ها مشخص کند هرچند نتایج دیگر بازی ها نیز ضریب امتیاز این بازی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

 

شرح گل ها:

 

گل اول سپاهان: در دقیقه 60 کرنر ارسالی سروش رفیعی در شش قدم را شایان مصلح با ضربه سر به تور دروازه سیدمهدی رحمتی چسباند تا اولین گل سپاهان رقم بخورد.

گل دوم سپاهان: حرکت انفرادی و تکنیکی سروش رفیعی نتیجه را دو بر صفر کرد. سروش با یک نفوذ از سمت راست محوطه وارد محوطه جریمه شد و بعد از یک دریبل از زاویه بسته با شوتی محکم دروازه مهدی رحمتی را باز کرد.

 

 

دقایق حساس:


دقیقه 11: روی همکاری حسین مهربان و محمد قاضی پشت محوطه جریمه سپاهان ضربه محمدقاضی با اختلاف از بالای دروازه پیام نیازمند به بیرون رفت.
دقیقه 13: پاس به بیرون نورافکن پشت هجده قدم به مهدی کیانی رسید اما ضربه محکم کاپیتان سپاهان دور از دسترس مهدی رحمتی به تیر افقی دروازه خورد.

دقیقه 33: فرار سروش رفیعی از میانه زمین با پاس زمینی او به عمق همراه بود که توپ او سرعتش زیاد بود و کی روش نتوانست به آن برسد.
دقیقه 39: سانتر روی دروازه شهرخودرو با ضربه سر کی روش استنلی همراه بود اما هد این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه رحمتی به بیرون رفت.
دقیقه 43: سروش رفیعی ضربه خطا را پشت هجده قدم کوتاه فرستاد نفوذ منصوری و سانتر او به شش قدم از روی سر همه عبور کردد و به بیرون رفت.

دقیقه 46: نفوذ سیدمحمد حسینی از راست به هجده قدم شهرخودرو  و او کورس او با نعمتی دفاع حریف با چرخش و تو سرتوپ حسینی همراه بود، نعمتی روی زمین افتاد و حسینی هم تعادلش را از دست داد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. سپاهان بلافاصله روی یک ضربه ایستگاهی توسط سروش رفیعی توپی را روی دروازه ارسال کرد اما سانتر خطرناک او از روی سر همه رد شد و به بیرون رفت.

دقیقه 53: یک نفوذ سریع از حسینی از سمت راست با ارسال این بازیکن روی دروازه شهرخودرو همراه بود اما رحمتی این توپ را با دست دور کرد تا موقعیت گل سپاهان از دست برود.
دقیقه 55: در ادامه فشار سپاهان روی دروازه شهر خودرو توپ ارسالی به عمق را نورافکن با سر از لب خط کرنر به بیرون فرستاد اما مدافعان شهرخودرو توپ را زودتر از بازیکنان سپاهان دور کردند.

دقیقه 73: همکاری کریمی و محبی با حرکت وینگر جوان سپاهان و ضربه محکم محبی همراه بود که توپ به تور کنار دروازه شهرخودرو برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 74: یک ضدحمله از سپاهان با پاس الغسانی به محبی که به درون هجده قدم نفوذ کرده همراه بود. محبی ضربه زمینی و محکمی را زد اما رحمتی با خروج به موقع توپ را دفع کرد.

دقیقه 80: حرکت پا به توپ خلعتبری با شوت محکم او همراه بود اما این ضربه داخل چارچوب را پیام نیازمند گرفت.
دقیقه 84: نفوذ نعمتی از چپ و سانتر او با ضربه مرادمند همراه بود اما نیازمند قبل از اینکه توپ مهاجم شهرخودرو تبدیل به گل شود آن را مهار کرد.

 

 

حواشی بازی:


* در دقیقه 45+2 بازی در یک حمله تیم شهرخودرو، شایان مصلح زودتر به توپ رسید و تکل کرد اما داور این توپ را خطا گرفت که با اعتراض مدافع سپاهان همراه بود. همین توپ را خلعتبری کاشت و خیلی سریع برای قاسمی نژاد در هجده قدم فرستاد اما خروج به موقع نیازمند مانع از باز شدن دروازه سپاهان شد.

* در دقیقه 54 بازی و روی یک ارسال دو مدافع تیم شهرخودرو به همراه کی روش استنلی روی هوا پریدند ، کی روش تعادلش را از دست داد و دو مدافع شهرخودرو نیز روی او افتادند. در این صحنه کی روش معتقد بود نعمتی مدافع شهرخودرو روی او خطای پنالتی مرتکب شده است.

* مهدی رحمتی بعد از دریافت گل لحظاتی را روی زمین نشسته و از ناراحتی به مدافعان تیمش نگاه می کرد .اما در نهایت بلند شد و بازیکنان تیمش را برای جبران گل تهییج کرد.

* پیام نیازمند هفدهمین کلین شیتش در لیگ برتر تا پایان هفته بیست و نهم انجام داد تا کماکان در صدر کلین شیت ها باشد.

 

بهترین بازیکن:
سپاهان در این بازی چند بازیکن خوب داشت، اما سروش رفیعی با یک پاس گل و یک گلی که زد نقش اول این سه امتیاز خیلی مهم برای سپاهانی ها بود و بهترین بازیکن میدان لقب گرفت.

 

1519956

 

 

اتفاق ویژه:


سپاهان در شبی که امیرقلعه نویی سرمربی این فصلش را روی نیمکت نداشت توانست با دو گل زیبا توسط شایان مصلح و سروش رفیعی به یک برد با ارزش دست پیدا کرده و شانسش را برای کسب سهمیه حفظ کند.

 

 

دیدگاه‌ها