کد خبر : 1702433 | 26 مرداد 1399 ساعت 10:07 | 26.7K بازدید | 1 دیدگاه

بازی با 3 دفاع در لیگ برتر؛ مد می شود

مدت هاست نه تنها در فوتبال ایران بلکه در خیلی از کشورها تیم های باشگاهی و حتی تیم های ملی بازی با سه دفاع را کنار گذاشتند؛ به نوعی بازی با 3 دفاع منسوخ شده است.

بازی با 3 دفاع در لیگ برتر؛ مد می شود

به گزارش "ورزش سه"، با این حال بازی با سه دفاع روی یک خط هنوز طرفداران خاص خود را دارد. در ابتدای فصل استراماچونی در استقلال این ایده را بکار گرفت و بعد از امتیازاتی که در بازی های ابتدایی از دست داد این ایده را به خوبی در آبی ها جا انداخت و استقلال می رفت که با این شیوه مدعی قهرمانی شود که استراماچونی در میانه های راه جمع آبی ها را ترک کرد. 

بازی با سه دفاع موجب می شود تیم مهاجم در حمله و در خط هافبک عرض را در اختیار داشته و پرتعداد باشد و می تواند با حرکت های متعدد در عرض به عمق هم حمله کند و از سویی دو بازیکنی که در خط هافبک و در کناره ها به میدان می روند باید به هنگام حمله حریف به خط دفاع برگردند تا تیم مدافع 5 بازیکن در دفاع داشته باشد. به واقع این سیستم در دفاع 5 بازیکن خواهد داشت. 

 

و اما مصدومیت مجتبی ممشلی در بازی با سپاهان که مهره اصلی نساجی در جناج چپ خط دفاعی بود موجب شد محمود فکری ایده استراماچونی را در بازی با ذوب آهن تکرار کند. در این بازی نساجی با 3 دفاع یعنی حامد شیری در قلب خط دفاعی، حسین ماهینی در جناح راست و مجتبی بیژن در جناح چپ به میدان رفت و بازی با شیوه 3-4-3 را به نمایش گذاشت که در دفاع تبدیل به سیستم 5-4-1 می شد. یک امتیاز حاصل تلاش شاگردان محمود فکری از این بازی بود و موجب شد روند شکست ناپذیری نساجی با مربیگری محمود فکری ادامه یابد و حالا آنها تنها یک هفته فرصت دارند فصل را با این روند به پایان ببرند. نساجی در بازی پایانی میهمان شهر خودرو است که شانس کسب سهمیه را از دست داده و به نوعی می شود گفت این بازی برای هر دو تیم جنبه تشریقاتی دارد. 

بازی با سه دفاع اما شیوه ای است که محمود فکری در ابتدای فصل هم در تیم آلومینیوم اراک آنرا پیاده کرد؛ اما نکته جالب اجرای آن در نساجی این بود؛ اولین بار بود که این تیم با شیوه مورد اشاره بازی کرد و از بازی با سپاهان تا دیدار با ذوب آهن کادر فنی این تیم فرصت آنچنانی برای تمرین با 3 دفاع در اختیار نداشت. با این حال تیم مازنی در بازی با ذوب آهن دو سه موقعیت گلزنی خوب به دست آورد که یکی از آنها را هم تبدیل به گل کرد توسط روح الله باقری که از سوی کمک داور به درستی مردود اعلام شد. 

 

شاید نساجی در آتی هم بازی با 3 دفاع را تکرار کند و چه بسا موفقیت های این تیم با این شیوه دیگر تیم ها را هم با بازی با 3 دفاع ترغیب کند و در نهایت بازی به 3 دفاع دوباره در فوتبال ایران مد شود. البته بازی با 3 دفاع روی یک خط.

دیدگاه‌ها