کد خبر : 1703373 | 31 مرداد 1399 ساعت 08:14 | 246.6K بازدید | 4 دیدگاه

پنج سهمیه سرخابی در آخرین تیم منتخب فصل؛

تیم منتخب هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر

برترین‌های هفته پایانی لیگ نوزدهم در حالی انتخاب شدند که برتری قاطع دو تیم پرطرفدار پایتخت باعث شد تا آن‌ها بیشترین سهم را در تیم منتخب داشته باشند.

تیم منتخب هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه" هفته سی‌ام و پایانی نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته در حالی به پیگیری شد که تیم‌های پرسپولیس، گل گهر، استقلال، نفت مسجدسلیمان، ماشین سازی و فولاد خوزستان موفق به کسب پیروزی شدند و دوئل پیکان - سپاهان و شهر خودرو - نساجی برنده نداشت؛ برتری پرگل سرخابی‌های پایتخت مقابل سایپا و شاهین شهرداری بوشهر باعث شد تا بیشترین نماینده در تیم منتخب هفته از استقلال و پرسپولیس باشد.

 

برتری سه گله سیرجانی‌ها در اصفهان، سوغات یک امتیازی نساجی از مشهد، دشت یک امتیازی و سرنوشت‌ساز پیکان مقابل سپاهان مدعی، بقای ماشین سازی در لیگ نوزدهم، برد مسجدسلیمانی‌ها در خانه مقابل پارس جنوبی جم که پارسی‌ها را مسافر لیگ یک کرد و دست آخر برتری شش امتیازی فولاد مقابل تراکتور که آن‌ها را به سهمیه آسیایی رساند باعث شد تا نمایندگانی از این شش تیم نیز در جمع منتخبان هفته قرار گیرند که نام آن‌ها را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه بان

 

علیرضا حقیقی (نساجی)

 

برای دومین هفته متوالی نام سنگربان نساجی در جمع منتخبان هفته قرار گرفت؛ او در مقابل انگیزه‌های عنابی‌پوشان مشهدی برای رسیدن به اول برد خود همراه با سهراب بختیاری زاده بارها خود را در مسیر توپ قرار داد و واکنش‌های تماشایی را هم به ثبت رساند تا هم بختیاری زاده در حسرت پیروزی بماند و هم نساجی تحت هدایت محمود فکری با شکست ناپذیری فصل را به اتمام رساند.  وی در هفته‌های پایانی و به ویژه دیدار شب گذشته شایستگی‌های خود را بار دیگر اثبات کرد و با یک نمایش عالی در مشهد خود را در جمع منتخبین هفته قرار داد.

 

 

1517295

 

 

* مدافعان

 

حامد نور محمدی (نفت مسجدسلیمان)

 

در شبی که پارسی‌ها با بازی انتحاری خود به دنبال رسیدن به گل بودند و می‌خواستند جشن بقای خود را در مسجدسلیمان به پا کنند، خط دفاعی نفتی‌ها به رهبری حامد نورمحمدی اجازه فرصت‌سازی به پارس جنوبی را نداد تا دومین سقوط کننده لیگ نوزدهم هم از استان بوشهر باشد؛ نورمحمدی در جدال‌های هوایی و زمینی ستاره برتر تیمش بود و به خوبی با تکیه بر تجربه بالای خود تیمش را در زمین رهبری کرد تا پایانی خوش برای فصل رویایی نفتی‌ها رقم بخورد. نور محمدی که در طول فصل لیگ نوزدهم ستاره‌ای کم نوسان بود، آنقدر مقابل پارس جنوبی جم حضوری درخشان داشت که نامش در لیست بهترین‌های هفته جای گیرد.

 

 

عارف آغاسی (فولاد خوزستان)

 

سرنوشت آسیایی شدن فولادی‌ها را مدافع سخت‌کوش این تیم رقم زد؛ آغاسی که در خط دفاعی فولاد توانست یکی از بهترین فصول دوران بازیگری‌اش را سپری کند، شب گذشته در حساس‌ترین جدال فصل مقابل تراکتور، به خوبی روی یک ضربه شروع مجدد جلو آمد و توانست از غفلت مدافعان حریف نهایت بهره را ببرد و یک گل شش امتیازی و البته به ارزش کسب سهمیه آسیایی زد؛ البته که درخشش آغاسی تنها به گلزنی وی نبود و در مقابل تلاش‌های تراکتوری‌ها برای جبران مافات و بازگشت به بازی به خوبی ایستاد تا یکی از یازده بازیکن برتر هفته شناخته شود.

 

 

1521124

 

 

وریا غفوری (استقلال)

 

کاپیتان آبی‌ها درست شب گذشته در پستی مقابل شاهین به میدان رفت که فصل گذشته محل مجادلات کی‌روش و شفر بود و به همین علت هم به تیم ملی دعوت نمی‌شد؛ تلاش وریا در قامت وینگر راست در نیمه اول بازی جواب نداد و تاکتیک فرهاد برای بازگرداندن او به دفاع راست همه معادلات بازی را دستخوش تغییر کرد. غفوری که نیمه نخست هم نفوذهای بسیاری روی دروازه شاهین داشت، با تغییر پست خیلی زود شیرازه خط دفاعی بوشهری‌ها را به هم ریخت و با تمام قدرت توپ را به تور دروازه درویش‌وند چسباند تا کامبک رویایی آبی‌ها کلید بخورد. خستگی ناپذیری غفوری در نفوذ‌های پی در پی و موقعیت‌سازی فراوان او برای دیاباته و قایدی باعث شد تا یکی از ستارگان هفته برگزیده شود و در تیم منتخب جای گیرد.

 

 

 

1521146

 

 

* هافبک‌ها

 

میلاد نوری (ماشین سازی تبریز)

 

هافبک باتجربه سبزقبایان تبریزی در شبی که تیمش برای بقا در لیگ می‌جنگید به خوبی رهبری میانه میدان را به دست گرفت و اجازه نفوذ به خط هافبک قدرتمند و خوش تکنیک صنعت نفت را نداد؛ نوری هم به خوبی در وظایف دفاعی و دفع حملات نفتی‌ها موفق بود و هم در امر انتقال توپ از زمین خودی به سوی دروازه صنعت نفت. برتری در جدال‌های هوایی در حوالی میانه میدان هم یکی از نکات بارز و مثبت میلاد نوری در دوئل سرنوشت‌ساز برای ماشین سازی بود تا با درخشش در شب بقای تیمش، یکی از یازده قطعه پازل منتخب هفته باشد.

 

 

1473223

 

 

بشار رسن (پرسپولیس)

 

هافبک عراقی سرخ‌پوشان در شبی که از ابتدا در ترکیب به میدان می‌رفت به خوبی تکنیک ناب خود را به رخ همگان کشید و در میانه میدان بارها جولان داد؛ او که شاید آخرین بازی خود در لیگ برتر در لباس پرسپولیس را تجربه می‌کرد، در برتری سه گله تیمش نقش اول را داشت و دو بار با گلسازی خود برای امیری و اوساگونا در همان نیمه اول پرونده سایپا را بست تا خیال یحیی و شاگردان از یک اختتامیه باشکوه در لیگ نوزدهم راحت باشد. هر چند که بدشانسی گریبان رسن را گرفته بود وگرنه او هم فرصت هت‌تریک در پاس گل را داشت و هم این‌که بتواند کارنامه رویایی خود را با ثبت گل تکمیل کند اما بشار رسن آنقدر مقابل سایپا خوب بازی کرد و از تکنیک خود بهره‌وری حداکثری را داشت که با شایستگی یکی از یازده منتخب هفته نام گرفت.

 

 

1521248

 

 

میلاد کمندانی (گل گهر سیرجان)

 

هافبک سابق پرسپولیس شب گذشته در اصفهان، ستاره گل گهری‌ها در نبرد با ذوب آهن بود و پایان خوشی برای تیمش در لیگ نوزدهم رقم زد؛ کمندانی که درخشش خود در پیراهن گل گهر را آغاز کرد، شب گذشته روی یک فرار عالی از پشت دفاع ذوبی‌ها گل اول تیمش را به ثمر رساند و در ادامه با یک پاس عالی یونس شاکری را در موقعیت گلزنی قرار داد تا با یک گل و یک پاس گل آخرین بازی فصل را به پایان ببرد. درخششی که باعث شد تا نام او در جمع بهترین‌های هفته جای گیرد و یکی از یازده بازیکن ترکیب منتخب هفته پایانی لیگ باشد.

 

 

وحید امیری (پرسپولیس)

 

انتقال اجباری به پست دفاع چپ باعث شده بود تا با افت محسوسی ستاره پرسپولیس مواجه شود اما او شب گذشته بار دیگر در پست تخصصی خود در قامت یک وینگر برای سرخ‌پوشان به میدان رفت و یکی از ارکان پرسپولیسی‌ها در برتری سه گله مقابل سایپا بود. امیری با استفاده از سرعت خوب خود توانست خیلی زود شیرازه تیم سایپا را از هم بپاشاند و روی پاس عالی بشار رسن به قلب دفاع سایپا زد و گل اول تیمش را به ثمر رساند. امیری البته فرصت افزودن به گل‌های خود را داشت که ناکام بود تا فصل را با 6 زده به پایان ببرد؛ شب گذشته تاثیر امیری آنقدر در پیروزی شاگردان گل محمدی محسوس بود که نام وی در ترکیب بهترین‌های هفته به چشم بخورد.

 

 

1521111

 

 

* مهاجمان

 

مهدی قایدی (استقلال)

 

ستاره بوشهری آبی‌ها در بوشهر کار ناتمام خود را تمام کرد و فصل را رویایی به پایان رساند؛ باشوی کوچک استقلال که هفته‌ها تحت فشار رسیدن به گل دهم خود در لیگ برتر قرار داشت سرانجام شب گذشته مقابل شاهین توپ را از میان پاهای ابوالفضل درویش‌وند گذراند و به تور دروازه شاهین رساند تا طلسم گل‌نزدن‌هایش شکسته شود. البته یک گل سهم ناچیزی از درخشش قایدی در جدال شب گذشته بود، چرا که او چند فرصت عالی گلزنی را از دست داد وگرنه می‌توانست تعداد گل‌های خود را بیشتر و بیشتر کند. فارغ از گلزنی، قایدی توانست عنوان بهترین پاسور لیگ نوزدهم را با پاس گل دیدنی برای وریا غفوری در جدال دیشب از آن خود کند و این‌چنین با نقش آفرینی درخشان برای استقلال، فصل را با حضور در تیم منتخب هفته به پایان ببرد.

 

 

1521172

 

 

شیخ دیاباته (استقلال)

 

کم‌تر پیش می‌آید که شیخ محبوب آبی‌ها بازی کند و نتواند جواز حضور در تیم منتخب هفته را به دست آورد؛ او شب گذشته در بوشهر توانست به طلسم 11 ساله آبی‌ها در نرسیدن به کفش طلا پایان دهد و همچنین خود را اولین آقای گل تاریخ باشگاه استقلال کند. هر چند مدافعان بلندقامت شاهین چندان فرصت بازی روی هوا را به دیاباته ندادند اما او روی زمین زهر خود را به شاهینی‌ها ریخت و دو بار به دروازه آن‌ها یورش برد تا مقتدرانه عنوان آقای گلی را به دست آورد. گذراندن یک شب رویایی توأم با آقای گلی در بوشهر بدون تردید نشان از شایستگی‌های مهاجم استقلال برای حضور در تیم منتخب هفته پایانی دارد.

 

 

1521154

 

 

شهریار مغانلو (پیکان)

 

مهاجم بلندقامت پیکانی‌ها در دیدار مرگ و زندگی تیمش مقابل سپاهان در ورزشگاه شهدای شهر قدس، شب گذشته یکی از مهم‌ترین پنالتی‌های دوران فوتبالی‌اش را زد و نقش اول بقای پیکان در لیگ بود؛ او که احتمال آخرین روزهایش در جمع خودروسازان را سپری می‌کند، تلاش زیادی داشت تا شاید حتی بتواند گل برتری را هم بزند اما به ثمر رساندن گل بقای پیکان و شکسته شدن طلسم گل نزدن‌هایش در لیگ برتر شاید استدلال‌های کافی باشند برای این‌که نام شهریار مغانلو در کنار دیگر ستارگان هفته پایانی لیگ قرار گیرد. هر چند که او به غیر از گلزنی، نبردهای هوایی موفقی را هم شب گذشته سپری کرد و بارها خط دفاعی سپاهان را آزار داد تا آمادگی و پتانسیل فنی خود را بار دیگر به همگان نشان بدهد.

 

1521262

دیدگاه‌ها