کد خبر : 1703532 | 01 شهریور 1399 ساعت 11:30 | 38K بازدید | 2 دیدگاه

طلسم فینال برای گودین؛ گلهایی برای شکست خوردن!

دیگو گودین ستاره اروگوئه‌ای اینتر دیشب برای تیمش در فینال اروپا گلزنی کرد. او یک بار هم در فینال چمپیونزلیگ برای اتلتیکو گلزنی کرده ولی در هر دو بار تیمهای او شکست خورده اند.

طلسم فینال برای گودین؛ گلهایی برای شکست خوردن!

به گزارش "ورزش سه"، اینترمیلان و سویا دیشب در فینال لیگ اروپا مقابل هم ایستادند. با اینکه اینتر در همان دقایق اولیه از روی نقطه پنالتی به گل رسید ولی بعد دو گل از لوک دی یونگ دریافت کرد تا 2-1 از حریف عقب بیفتد. اما دو دقیقه بعد از دریافت گل دوم سویا، دیگو گودین ستاره اروگوئه ای اینتر دروازه سویا را باز کرد تا بازی 2-2 شده و امیدهای اینتر برای پیروزی افزایش یابد. در نهایت اما گل به خودی لوکاکو همه این امیدها را نقش بر آب کرد تا اینتر با شکست در این فینال دستش از جام قهرمانی کوتاه بماند.

 

1521514

 

1521513

دیگو گودین در بدو ورود به اینتر نتوانست رضایت آنتونیو کونته را جلب کند و در بسیاری از بازی های اینتر نیمکت نشین بود، اما در اواخر فصل موفق به نیمکت نشین کردن میلان اشکرینار شد و به ترکیب اصلی تیمش راه یافت.

 

 اما این اولین گلی نبود که گودین در یک فینال اروپایی به ثمر می رساند. گل قبلی گودین در  فینال چمپیونزلیگ در سال 2014 به ثمر رسیده بود. زمانی که ستاره اروگوئه‌ای پیراهن اتلتیکو مادرید را به تن می کرد.

 

جالب اینجا است که آن فینال هم در همین شهر لیسبون برگزار می شد. فینالی بین دو تیم اسپانیایی و دقیق تر بگوییم بین دو تیم همشهری. دو غول شهر مادرید: رئال و اتلتیکو.

 

گودین اولین گل بازی را در دقیقه 36 به ثمر رساند. گل او تا آخرین ثانیه های بازی پابرجا بود و اتلتیکو می رفت تا دست به کاری بزرگ زده و جام قهرمانی چمپیونزلیگ را بالای سر ببرد که راموس در دقیقه 90+3 کار را به تساوی کشاند. در وقتهای اضافه هم رئال موفق شد با دو گل گرت بیل و مارسلو تیم اتلتیکو را 3-1 شکست داده و قهرمانی را از آن خود کند.

 

1521583

 

دیگو گودین که در فینال لیگ قهرمانان سال 2014 برای اتلتیکومادرید برابر رئال مادرید موفق به گلزنی شده بود، ششمین بازیکنی است که در فینال جام باشگاه های اروپا یا لیگ قهرمانان  و همچنین در فینال یوفا یا لیگ اروپا این کار را انجام می دهد. پیش از او  استیون جرارد، هرنان کرسپو، دمیتری آلنیچف، آلن سیمونسن و پدرو در انجام این کار توفیق داشتند.

 

با اینکه چند بازیکن دیگر مثل دیگو گودین تا حالا موفق شده اند در دو فینال اروپایی گلزنی کنند ولی جالب اینجا است که او در دو فینالی گلزنی کرده که علیرغم گل او تیمش در نهایت شکست خورده و دستش از جام کوتاه مانده.

 

 

دیدگاه‌ها