کد خبر : 1703594 | 01 شهریور 1399 ساعت 12:35 | 12.6K بازدید | 0 دیدگاه

صعود خاطره انگیز؛ کیلومترها دورتر از تالش (عکس)

فصل های متمادی بود که از چوکای تالش خبری نبود؛ تیمی که استادیومش به قلعه عقاب ها شهرت دارد و حضور در سطح اول فوتبال کشور را هم تجربه کرده است.

صعود خاطره انگیز؛ کیلومترها دورتر از تالش (عکس)

به گزارش"ورزش سه"، بالاخره این انتظار پایان یافت و چوکا با شکست شهرداری بندرعباس در هفته پایانی لیگ 2 در گروه ب قهرمان شد و مستقیم به لیگ یک صعود کرد. حالا لیگ یک این فرصت را به چوکا می دهد که شانس خود را برای لیگ برتری شدن آزمایش کند

 

ابتدای فصل چوکا با در اختیار گرفتن فرشاد پیوس به عنوان سرمربی نشان داد که برنامه اش صعود به لیگ یک است؛ به این خاطر که این مربی قبلا دو تیم را دسته اولی کرده بود: سپیدرود و شهید قندی. چوکا از همان ابتدا بازی ها را با قدرت آغاز کرد و به نوعی می توان گفت بعد از شکل گیری جدول همه هفته ها در صدر بود و در نهایت با 3 امتیاز بیشتر نسبت به تیم پاس همدان قهرمان گروه ب شد و مستقیم به لیگ یک صعود کرد.

 

چوکا برای صعود در 50 درصد از بازی هایش پیروز شد. یعنی در 13 بازی از 26 مسابقه؛ در 10 بازی به نتیجه مساوی دست پیدا کرد و در 3 مسابقه هم طعم تلخ شکست را چشید. 35 گل زده در کنار 22 گل خورده نشان می دهد چوکا به امتیاز گیری در این بازی ها بیش از همه چیز اهمیت می داده؛ اما اکنون می تواند در لیگ یک اهداف تاکتیکی خود را هم پررنگ کند.

 

صعود چوکای تالش به لیگ یک کلیومترها دورتر از تالش رقم خورد؛ در رشت به این دلیل که استادیوم پوریای ولی تالش نور ندارد و این موضوع از هم اکنون یک چالش جدی برای میزبانی این تیم است؛ این احتمال باز هم وجود دارد که تیم چوکا زیر نور میزبان تیم های دسته اولی باشد.هدف همه تیم ها از حضور در لیگ یک صعود به لیگ برتر است؛ از نظر ذهنی وقتی تیمی از امتیاز میزبانی در لیگ یک محروم است نمی تواند سودای صعود به لیگ برتر داشته باشد.

 

دیشب یک شب خاطره انگیز برای تالشی ها بود؛ بعد از صعود چوکا به لیگ یک حالا آنها چشم انتظار پایان ویروس کرونا و حضور دوباره در قلعه عقاب ها هستند تا بار دیگر نام چوکا را فریاد بزنند.

 

عکس: سید احمد کیایی

 

1521605

 

1521607

 

1521606

دیدگاه‌ها