کد خبر : 1704058 | 03 شهریور 1399 ساعت 20:33 | 42.9K بازدید | 0 دیدگاه

جستجو از بین تازه کارهای سرخابی

گزارش: این دربی فقط یک جوان دارد!

از وقتی بازی‌های لیگ بعد از تعطیلات کرونا از سر گرفته شده تیم‌ها می‌توانند از 5 تعویض خود استفاده کنند اما اگر حساب این بازی آخر مقابل سایپا را جدا کنید یحیی گل محمدی علاقه‌ای به استفاده از تمام تعویض‌هایش ندارد.

گزارش: این دربی فقط یک جوان دارد!

به گزارش "ورزش سه"، چنانچه تصور کنیم سیدجلال، نعمتی، اوساگونا و عالیشاه نیمکت‌نشینان شناخته شده پرسپولیس در دربی باشند امیرحسین بیات، سعید حسین پور و مهدی عبدی دیگر نیمکت‌نشینان سرخ‌ها خواهند بود و برخلاف بازی‌های قبل خبری از امیر روستایی، سینا مهدوی، محمد حسینی، احسان حسینی و آریا برزگر در لیست نخواهد بود. امیرحسین بیات که گلر است اما سه بازیکن جوان دیگر بعضاً توسط یحیی در ترکیب قرار گرفته‌اند که سهم روستایی ناچیز بوده اما دو بازیکن دیگر بیشتر بازی کرده و البته بعضاً درخشیده‌اند.


هر چند عبدی در دربی رفت فصل قبل توسط کالدرون به زمین فرستاده شد و گل سه امتیازی زد اما در دربی برگشت حتی روی نیمکت هم ننشست و از روی سکو بازی را تماشا کرد، همانطور که سعید حسین‌پور شانس قرار گرفتن در لیست را نداشت. حالا اما شرایط فرق کرده و حداقل اینکه عبدی و حسین‌پور یک پله جلو آمده‌اند اما احتمال بازی کردن هر دو بازیکن در این مسابقه چیزی نزدیک به صفر است چرا که نعمتی، عالیشاه و اوساگونا سه گزینه تعویض یحیی هستند و این دو بازیکن شاید در وضعیتی خاص و ویژه یا برای لحظاتی کوتاه طعم حضور در این بازی بزرگ را بچشند.


اما در استقلال داستان متفاوت است. با توجه به غیبت به روزبه چشمی، محمد دانشگر و سیاوش یزدانی در شهرآورد روز چهارشنبه، احتمال حضور شاهین طاهرخانی در ترکیب ثابت تیم مجیدی وجود دارد. در دیدار برگشت لیگ نوزدهم بود که به دلیل غیبت سیاوش یزدانی و عارف غلامی، این طاهرخانی بود که در کنار روزبه چشمی و محمد دانشگر خط دفاع 3 نفره تیم مجیدی را تشکیل داد. خادمپور در 9 دیدار این فصل برای استقلال به میدان رفته که از جمله آنها می توان به دیدار مقابل پرسپولیس، سپاهان، الریان، الشرطه و الاهلی عربستان اشاره کرد.


آرش داج لیری دیگر مدافع تیم مجیدی است که شانس حضور در شهرآورد را دارد هر چند که احتمالش پایین است. داج لیری در این فصل در دو دیدار مقابل صنعت نفت و شاهین بوشهر برای استقلال از ابتدا به میدان رفت. داجلیری 22 ساله که از تیم امیدهای استقلال به تیم بزرگسالان اضافه شد، اهل تنکابن مازندران است. این مدافع وسط و 185 سانتی متری در رقابت های این فصل لیگ امیدها، به عنوان بهترین مدافع لیگ انتخاب شد.


امیرحسین خدامرادی دیگر بازیکن تیم امید این تیم است که با تصمیم فرهاد مجیدی به تیم بزرگسالان اضافه شد. خدامرادی در 5 دیدار این فصل برای استقلال به میدان آمد. او 19 سال سن دارد و در لیگ امیدهای کشور در فصلی که گذشت، 12 گل برای استقلال به ثمر رساند. علاوه بر این، خدامرادی در این رقابت ها 8 پاس گل نیز به هم تیمی های خود داد. البته باید در نظر داشت که این آمار خدامرادی که در پست وینگر چپ بازی میکند، در 20 بازی به ثبت رسیده که ارزش کار او را بالا می برد.


بر روی نیمکت استقلال بازیکنان دیگری نظیر محمد بلبلی، محمد عابدی، سینا خادمپور و امیرحسین کارگر ممکن است حضور داشته باشند که نسبت به سه بازیکن دیگر، شانس کمتری برای بازی خواهند داشت. دربی استقلال و پرسپولیس روز چهارشنبه پنجم تیرماه و از ساعت 19 در ورزشگاه خالی آزادی برگزار می شود.

دیدگاه‌ها