کد خبر : 1704063 | 03 شهریور 1399 ساعت 20:51 | 114.6K بازدید | 9 دیدگاه

خطر گرمازدگی در نبرد نیمه‌نهایی حذفی؛

شاهزاده‌های احتمالی چهارشنبه ساعت 20:45!

نودوسومین دربی تهران در حالی بعدازظهر روز چهارشنبه ۵ شهریور ۹۹ با قضاوت پیام حیدری آغاز خواهد شد که حاشیه‌های انتخاب تیم داوری این بازی، نوید یک دربی جنجالی و بحث برانگیز می‌دهد!

شاهزاده‌های احتمالی چهارشنبه ساعت 20:45!

به گزارش "ورزش سه"، با اتفاقات پیش آمده در مسیر انتخاب داور دربی مشخص شد فدراسیون فوتبال اساسا" ساختار ندارد و هر کس زورش بیشتر بود حرفش به کرسی می نشیند.آنچه مشخص است در سابقه تاریخ برگزاری دربی سرخابی ها، شهرآورد پایتخت فقط حاشیه انتخاب داور را نداشت که به لطف فدراسیون در این زمینه هم موفق به ثبت حاشیه شدیم. حالا سایه بلند حاشیه های انتخاب داور روی دوش پیام حیدری و کمک هایش سنگینی می کند و اگر تیم داوری نتواند حواشی اطراف این انتخاب را مدیریت کند، دربی قطعا" از داوری آسیب خواهد دید.


بعد از فاجعه  ویلموتس بازهم مشخص شد تا فوتبال ایران دارای ساختار محکم اداری و تشکیلاتی نشود این قصه ها سَر دراز دارند.


واما بعد ...

 

استقلال

آبی های شهر تهران بعد از کسب عنوان نائب قهرمانی و با فراغ بال از بدست آوردن سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و با انگیزه های بیشتری نسبت به رقیب سنتی پای به مستطیل سبز استادیوم آزادی خواهند گذاشت.فرهاد مجیدی و شاگردانش می دانند با فتح دربی حافظه هواداران استقلال را که در پنج سال اخیر پُر از اتفاقات تلخ و ناخوشایند است را، پاک و فصل تازه ای از زندگی فوتبالی شان را رقم خواهند زد.استقلال برای اجرای یک نمایش با شکوه نیاز دارد تا به کمک تیم پزشکی اش دو مهره کلیدی خود را برای این بازی در اختیار داشته باشد.

 

معادله علی کریمی ؟
 علی کریمی بازیکن پُست شماره ۶ (هافبک دفاعی) آبی ها نقش تعیین کننده ای در کارگردانی پِلَن های تاکتیکی کادر فنی تیمش دارد، مهره ای با ویژگی های جنگنده و گاها" در نقش یک طراح که در فصل پایان یافته لیگ برتر از بهترین های تیمش بود. خبر رسیدن کریمی به دربی ۹۳ و حضور او اتفاق مثبتی برای تیم مجیدی است‌.

 

1518480

 

 

معمای روزبه؟
روزبه چشمی که در پست شماره ۶ (هافبک دفاعی) به فوتبال ایران معرفی شد در دو سال اخیر بنا بر نیاز تاکتیکی و نبود مهره کارساز در تیم استقلال و تیم های ملی امید و بزرگسالان  شاید برخلاف میلش تبدیل به بازیکن پست شماره ۴ (سوئیپر) شده که انصافا" در کارنامه اش نمره قبولی ثبت شده است، حضور روزبه هم به اما و اگر های پزشکی کشیده شده و کادر فنی استقلال برای دفع حملات زهر دار سرخ ها حساب ویژه ای روی بودنش باز کرده اند، و نبودش نگران کننده!

 

1507265

 

 

سید در نقش مربی؟
گلر جسور و بی باک آبی ها در هفته های پایانی لیگ برتر با اشتباهات خود در جایگیری و خروج از دروازه اسیر سوپر گل هایی شد که شاید هر دروازه بان دیگری هم که بود جز تسلیم راهی برایش نمی ماند، حسینی حالا فرصت جبران گل هایی که در هفته های اخیر خورده را با ارائه یک نمایش بی نقص دارد این موضوع را مربی اختصاصی اش بهزاد غلامپور بهتر از هر کس دیگری می تواند به او تفهیم کند چرا که غلامپور همیشه در دربی با سوپر واکنش هایش جزء تاپ ترین های زمین بود.

 

1518743

 

فیل و فنجان آبی در نقش ترمیناتور
شیخ دیاباته حالا در کنار کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر که با شایستگی نصیبش شد و نمایش های موثرش در اجرای نقشه های هجومی تیم استقلال از زمان استراماچونی تا الان اگر دچار اتفاقات بیرون از زمین مسابقه مثل مصدومیت نشود اولین دربی شهر تهران را تجربه می کند و مهار او توسط خط دفاعی سرخ ها از اصلی ترین دغدغه اندیشه های دفاعی یحیی گل محمدی است.
در کنار شیخ آقای گل، مهاجم ریزنقش و زهردار آبی ها مهدی قائدی هم می تواند یکی از بازیگران اصلی نمایش شهرآورد نیمه نهایی باشد. "چند سال قبل افشین قطبی در تعریف از علی کریمی سوپر استار سرخ ها می گفت : علی توپ را با جوراب خود حمل می کند" این جمله قطبی درباره شماره ۱۰ آبی ها هم صدق می کند.قائدی بعد از عملی کردن قول خودش به هواداران آبی با زدن ۱۰ گل در لیگ برتر حالا می خواهد یکی از گلزنان دربی تهران باشد؛ او که مثال مهدی طارمی هم اُستانی و همزبان خودش در گرفتن پنالتی هم دارای تخصص شده بدنبال طنازی و دلبری از هواداران تیم آبی است.
آمارها نشان می دهد زوج دیاباته-قائدی قدرت تخریب هر خط دفاعی در لیگ برتر و حتی آسیا را دارند و تقابل آنها بعنوان گلزن ترین زوج خط حمله لیگ برتر مقابل بهترین خط دفاع پنج سال اخیر فوتبال ایران در شهرآورد ۹۳ چالشی دیدنی است.

 

1512225

 

 

گیتار ارسلان برای دربی کوک است؟

ارسلان مطهری از وقتی به استقلال آمده در نقش یک مهاجم ذخیره کارنامه قابل دفاع و خوبی داشته و در اولین دربی زندگی اش توانست جلوی سرخ ها دَبل کند، اگر روز چهارشنبه مجیدی به گیتاریست تیمش فرصت خودنمایی بدهد قطعا" حضور او در زمین می تواند برای خط دفاع سرخ ها کابوس باشد.
ارسلان نشان داده برای بازی های بزرگ ساخته شده و می تواند در نقش یک مهاجم زهر دار برای شادی بعد از گلزنی اش در دربی ۹۳ گیتار بزند، تنها نکته نگران کننده برای مهاجم گلزن استقلال این است که به تازگی از بند مصدومیت رها شده و شاید عدم آمادگی بدنی روی او تاثیر منفی بزارد و گیتارش را ناکوک کند.

 

1512183

 

 

 

پرسپولیس


نمایش پرسپولیسی ها در آخرین هفته لیگ برتر مقابل سایپا نشان داد سرخ ها خیال باختن دربی را ندارند و اصولا" در دادن جام به تیم های رقیب خِساست دارند.
میل و اشتیاق سیری ناپذیر شاگردان یحیی گل محمدی  برای کسب یک جام دیگر حاصل فلسفه فوتبالی است که پروفسور برانکو ایوانکویچ طراح و معمار پوکر قهرمانی سرخ ها از خود به یادگار گذاشته است.
گل محمدی برای اینکه از زیر سایه سنگین نام پرفسور سرخ ها خارج شود مجبور است قبل از اِکران تیم ساخته شده بر اساس تفکرات خوش در لیگ آتی اینبار فاتح دربی باشد تا بتواند با حمایت سکوهایی که این روزها بجای حضور در استادیوم ها در فضای مجازی جولان می دهند، به مسیر افسانه ای سرخ ها ادامه دهد.

 

شماره رادوشویچ
بوژیدار رادوشویچ دروازبان کاریزماتیک پرسپولیسی ها آنقدر نمایش خوب داشته است که هواداران سرخ اشتباهات او را در هفته های پایانی لیگ برتر نبینند و همچنان مطابق عادت مثبت پنج سال اخیرشان از تنها بازمانده کروات های پرسپولیس حمایت کنند.
این از بخت و اقبال رادو است که اولین حضورش بعنوان شماره یک سرخ ها در دربی حساس ترین و چالشی ترین دربی این چند سال اخیر است و اگر سکه شانس با او همراه باشد، می تواند قلب هواداران پرسپولیس را فتح کند و جایگاه خود را بعنوان شماره یک پرسپولیس تثبیت کند ؛ حضور یک دوباره بان هم طراز با رادو باز هم خیال  سرخ ها را از پست شماره یک راحت می کند؛ رادو بهتر از هر کسی می داند دربی جای اشتباه نیست چراکه قانون نانوشته دربی می گوید اولین اشتباه آخرین اشتباه است!

 

 

 

شام آخر با بشار؟
هافبک عراقی و محبوب سرخ ها یکی از بهترین سالهای فوتبالی اش را بعنوان بازیکن پست شماره ۸ (هافبک میانی) با پرسپولیس پشت سر گذاشت او که اینروزها تبدیل به دغدغه و نگرانی هواداران این تیم در بازار پُر التهاب نقل و انتقال شده به نقل از خبرنگار هم وطن خود مشتری دست به نقد سعودی هم دارد و حفظ او برای کادر مدیریتی سرخ ها کار بسیار سختی است، بشار با گل دقایق پایانی اش در آخرین دربی از زاویه صفر نشان داده برای این بازی به اندازه کافی انگیزه و آمادگی فنی دارد، شاید این آخرین نمایش هافبک فانتزی سرخ ها در این تیم باشد و او می خواهد تصویر با شکوهی از خود بجای بگذارد.

 

 

 

مهدی ترابی؛ با انگیزه و ستاره
مهدی ترابی بیشتر از همه پرسپولیسی ها برای این دربی انگیزه دارد او که فصل فوق العاده ای را با تیم محبوبش پشت سر گذاشت و با گل های ۳ امتیازی اش بازی های زیادی را در این فصل برای سرخ در آورد حالا فقط گلزنی و درخشش در شهرآورد را در ویترین افتخارات فوتبالی اش کم دارد. جوان انرژیک و شوتزن سرخ ها اگر باهوش باشد می تواند روی ضعف اینروزهای حسینی گلر تیم آبی یکی از آن شوت های غیرقابل مهار خود را به گل تبدیل کند، نمونه شوتی که به سمت دروازه گل گهر سیرجان در بازی رفت لیگ برتر به ثمر رساند.

 

1512516

 

 

(حاج)احمد نوراللهی
احمد نوراللهی در کنار کمال کامیابی نیا یکی از هافبک دفاعی های پرسپولیس در پست شماره ۶ است، میل به هجوم در بازی نوراللهی بیشتر از کامیابی نیا ست.نوراللهی هم میل به شدت زدن دارد و هم از قدرت سرزنی خوبی چه در فاز دفاع و چه در فاز حمله برخوردار است و سابقه گل زدن به استقلال را با ضربه سر دارد. احمد نور می تواند روز دربی ۹۳ پرسپولیس را بالا و به سمت دروازه آبی نگه دارد و اگر روز خوبش باشد کار برای هافبک های استقلال سخت می شود.
 

1516673

 

 

بچه محل ها آتشبار سرخ
علی علیپور در کنار مهدی عبدی هر دو اهل روستای قراخیل قائمشهر مازندران باز هم می توانند نقش اول شهرآورد برای سرخ ها باشند،هر دو در جوانی به استقلال گل زده اند و از نظر روانی کاملا" با فضای دربی آشنا هستند.
زوج قراخیلی سرخ ها هم با پا خیلی خوب توپ را در کنترل خود دارند و هم اگر خوب تغذیه شوند سرزن های مسلطی هستند که می توانند دروازه آبی ها را به خطر بیاندازند، سرعت بالای این دو مهاجم پوئن مثبت آنها به خط دفاع استقلال است که فرهاد مجیدی باید برای مهار همشهری هایش فکری اساسی بکند.

 

1514150

 

 

 پارتی آفریقایی
کریستین اوساگوانا مهاجم نیجریه ای پرسپولیسی ها سر انجام در هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران پایش به گلزنی باز شد و طلسم گل نزدن هایش شکست. مهاجم قد بلند سرخ ها در آخرین دربی برگزار شده پاس گل اول را به علیپور داد تا در همان بازی نشان دهد دربی برای او با بقیه بازی ها فرق اساسی دارد.

 

 

 


شاید آوردن نام اوساگوانا بعنوان یکی از بازیگران موثر دربی ۹۳ برای خیلی ها جنبه طنز داشته باشد ولی تجربه نشان داده دربی بازی غیر قابل پیش بینی هاست و فوتبالیست هایی در این بازی موفق هستند که از نظر روانی و ذهنی آماده جنگیدن در این کارزار باشند و معمولا" خارجی های فوتبال ما که فعلا" با قانون جدید سازمان لیگ مبنی بر عدم جذب فوتبالیست های خارجی آخرین نسل فوتبالیست های وارداتی هستند ؛ از ویترین دربی نهایت استفاده را خواهند کرد، اگر اوساگوانا فرصت حضور در زمین را پیدا کند و توسط کناره های پرسپولیس خوب تغذیه شود می تواند از پوئن قد بلند و سرزنی اش برای جادوانه شدن در تاریخ گلزنی دربی ها نهایت استفاده را ببرد.

 

به نظر می رسد دربی ۹۳ همه آپشن های جذابیت را یکجا با هم دارد ؛ اولین چهارشنبه شهریور ۹۹ هوای دربی داغ و سوزان است و قطعا" یک طرف داستان دچار گرمازدگی خواهد شد!

 

مجتبی مالکی

 

 

دیدگاه‌ها