کد خبر : 1704184 | 04 شهریور 1399 ساعت 18:36 | 15.7K بازدید | 0 دیدگاه

سویا همچنان بی رحمانه می تازد؛

اسپانیا و رکوردی خیره کننده در فینال های اروپایی!

باشگاه سویا را می توان نماد رسیدن به موفقیت در فوتبال قلمداد کرد.

اسپانیا و رکوردی خیره کننده در فینال های اروپایی!

به گزارش "ورزش سه"، سویا در فینال دیداری پنج گله کلن در آلمان اینترمیلان را شکست داد. سویا همچنان در لیگ اروپا فوق العاده کار می کند و با شش قهرمانی در کل و چهار عنوان در هفت دوره اخیر، رکورددار قهرمانی در لیگ اروپا محسوب شده و متخصص فتح این تورنمنت است.

 

باشگاه آندلسی پیش از این در فصول 2005/06 و 2006/07 در فرمت جام یوفا و در سال های 2013/14، 2014/15 و 2015/16 به نام لیگ اروپا در این رقابت ها قهرمان شده بود. مونچی، مدیر ورزشی در تمامی این موفقیت ها در این باشگاه حضور داشته و حالا توضیح داد که قهرمانی در این مسابقات چقدر برای سویا اهمیت دارد. مونچی گفت: "امیدوارم هواداران از این موفقیت لذت ببرند، زیرا جام در جایی که باید باشد و در خانه اش است و هیچ تیمی نمی تواند مانند سویا در لیگ اروپا موفق ظاهر شود."

 

1522149

 

بازیکنان و مربی جدید

 

استخدام مونچی برای این آخرین قهرمانی نکته ای کلیدی بود، زیرا 9 بازیکن از ترکیب سویا مقابل اینتر در دو پنجره نقل و انتقالات قبلی جذب شده بوده و تنها کاپیتان این تیم خسوس ناواس و اور بانگا از گذشته در سویا بازی می کردند.

 

سازماندهی خریدهای جدید مونچی نیز بر عهده خولن لوپتگی بود که تابستان سال گذشته هدایت سویا را بر عهده گرفت. سرمربی سابق اسپانیا و رئال مادرید علاوه بر ساخت تیمی تشنه موفقیت و مصمم، فلسفه اصلی مالکیت توپ مختص خود را در سویا جا انداخته است. لوپتگی پس از پیروزی جمعه به رسانه ها گفت: "هواداران در شعار باشگاه می گویند ما هرگز نباید تسلیم شویم و این چیزی ست که رخ داده است."

 

1522148

 

با توجه به اینکه اینتر با پنالتی دقیقه 5 روملو لوکاکو به گل رسید، برخی تیم ها در چنین شرایطی تسلیم می شوند، اما سویا به پیروزی باور داشت و مهاجم این تیم لوک دی یونگ با زدن دو گل این تیم را پیش انداخت. دی یونگ در نیمه نهایی مقابل منچستریونایتد نیز گل پیروزی را به ثمر رسانده بود.

 

گل دیگو گودین، مدافع سابق ویارئال و اتلتیکومادرید بازی را به تساوی کشاند، اما سویا به لطف گلزنی مدافع وسط خود پیروز این نبرد پرگل لقب گرفت. دیگو کارلوس در دقیقه 74 با ضربه ای آکروباتیک دروازه اینتر را تهدید کرد که توپ بعد از برخورد با لوکاکو وارد دروازه شد. سپس مقابله با حملات اینتر در دقایق پایانی باعث شد سویا دوباره قهرمان لیگ اروپا لقب گیرد.

 

1522154

 

پس از صعود از مرحله و گروهی و گذر از سد رم، ولوز و منچستر یونایتد در مراحل حذفی، سویا در ادامه بر اینتر غلبه کرد تا فصل جدیدی را در کتاب تاریخ باشگاه بنویسد. حتی دو باشگاه ثروتمند انگلیس و ایتالیایی نیز نتوانستند تیم لالیگایی را متوقف کنند.

 

موفقیتی دیگر برای اسپانیا در اروپا

 

قهرمانی سویا در لیگ اروپا آخرین نمونه موفقیت تیم هایی لالیگایی در این قاره است. در قرن بیست و یکم، تیم های اسپانیایی 9 بار از 19 بار ممکن موفق به کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و 10 بار از 19 دفعه ممکن جام یوفا یا لیگ اروپا را بدست آورده است. این بدان معنی است که دقیقا نیمی از فینال های اروپایی در این قرن فاتحی اسپانیایی داشته اند. اگر فقط 15 فصل گذشته را حساب کنیم، باشگاه های لالیگا از هر سه جام اروپایی تقریبا دو مقام قهرمانی کسب کرده اند.

 

1522152

 

تیم های لالیگایی واقعا در این فینال ها بی رحمانه بوده اند. از 15 فینال که بین یک تیم اسپانیایی و یک تیم غیر اسپانیایی در لیگ قهرمانان اروپا یا جام یوفا/ لیگ اروپا از سال 2001، تیم هایی لالیگا در تمامی بازی ها برنده شده اند.

 

حالا هدف بعدی سویا برتری برابر بایرن مونیخ در سوپرجام اروپا 2020 است. این مسابقه در تاریخ 24 سپتامبر در بوداپست مجارستان برگزار می شود. عنوان فصل بعدی کناب این باشگاه "یادگیری چگونه پیروز شدن" است.

 

سویا سال 2001 در دسته دوم بازی می کرد، اما از آن مقطع فاتح 10 عنوان داخلی و اروپایی شده، هشتمین تیم برتر رده بندی یوفا لقب گرفته و 32مین برند با ارزش در فوتبال در سراسر جهان محسوب می شود. اما مهمتر از آن، سویا به یکی از بهترین مثال های موفقیت در فوتبال در طول قرن بیست و یکم تبدیل شده است.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا laliga
This Content Is Provided By Laliga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها