کد خبر : 1704186 | 04 شهریور 1399 ساعت 17:50 | 32.2K بازدید | 1 دیدگاه

ورشکستگی و اخراج نیمی از بازیکنان

ویرانی باشگاه مالاگا به دست مالک قطری

باشگاه مالاگا یکی از بدترین دوران حیات خود را سپری می کند و چوب حراج به بسیاری از بازیکنانش زده است.

ویرانی باشگاه مالاگا به دست مالک قطری

به گزارش "ورزش سه"، مالاگای دسته دومی ماه فوریه 2020 به دلیل مشکلات مالی فراوانی که داشت، اعلام ورشکستگی کرد و به این ترتیب فرآیند پایان دوران مالکیت جنجالی مالک قطری این باشگاه، عبدالله بن‌ناصر آل ثانی آغاز شد.

پس از آن شایعاتی مبنی بر احتمال ناتوانی باشگاه برای به پایان رساندن فصل به دلیل مشکلات مالی و سوءمدیریت مطرح شد، اما این تیم در نهایت در ابتدای ماه آگوست توانست فصل را به پایان برساند و از سقوطش به دسته سوم و رفتن به لیگ‌های غیرحرفه‌ای فوتبال اسپانیا جلوگیری کند.

 

 

1195906

 

 

با این وجود، بقا در دسته دوم سبب نشده است که مشکلات مالی مالاگا برطرف شود و به همین دلیل مدیریت باشگاه با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم خود برای تعدیل نیروی گروهی برای کاهش هزینه‌ها و خروج از بحران مالی خبر داد. در همین راستا قرار است بیش از نیمی از بازیکنان اصلی باشگاه کنار گذاشته شوند.

 

مالاگا زمانی محل پرورش و حضور تعدادی از بهترین ستارگان فوتبال دنیا از جمله ایسکو، خواکین و ژولیو باپتیستا بود و سال 2013 حتی به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

 

 

1522368

 

 

مشکلات مالی این تیم از همان سال آغاز شد و در نهایت منجر به سقوط این تیم در سال 2018 شد. در ماه ژانویه امسال، خاویر تباس رئیس سازمان لیگ اسپانیا به مالاگا هشدار داد که باید از محل فروش بازیکن دو میلیون یورو درآمد کسب کند تا از ورشکسته اعلام کردن آن جلوگیری شود، اما این اتفاق رخ نداد و بحران تیمی که از سال 2010 به مالکیت آل ثانی درآمد، بیشتر شد.

دیدگاه‌ها