کد خبر : 1704342 | 05 شهریور 1399 ساعت 12:39 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

عجیب ترین و کم تماشاگرترین دربی تاریخ (عکس)

پرسپولیس و استقلال در بهمن ماه سال 73 و بعد از بازی پراز جنجال در آزادی که به محرومیت یازده نفر انجامید بازی برگشت را در بندرعباس برگزار کردند.

به گزارش" ورزش سه" کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در سال 73 و بعد از اتفاقات بازی جنجالی دو تیم استقلال و پرسپولیس با اعلام نتیجه سه بر صفر به نفع استقلال یازده نفر از بازیکنان وعوامل دو تیم را نیز محروم کرد. سپس بازی برگشت یک هفته بعد در بندرغباس برگزار شد تا یکی از متفاوت ترین دربی های تاریخ رقم بخورد.


سفر تیم ها به بندرعباس هم با حواشی همراه بود به طوری که هواپیمایی که پرسپولیس با آن به بندرعباس می رفت به دلیل اینکه مشکوک به بمب گذاری بود با تاخیر و دردسرهای فراوانی در نهایت پرواز کرد.


مسابقه ای که در ورزشگاهی داخل یک پادگان و با چمن زرد رنگ و عجیب و همچنین تعداد کمی تماشاگر برگزار شد ، یک بازی کم حادثه و بدون گل که مهمترین اتفاقش شوت محمدرضا مهرانپور بود که نیما نکیسا آن را مهار کرد.

 

1522615


در این بازی برای پرسپولیس که با محرومیت چند بازیکن اصلی اش مثل رضا شاهرودی، فرشاد پیوس، مجتبی محرمی ، احمدرضا عابدزاده و بهزاد داداش زاده مواجه شده بود نیما نکیسا، افشین پیروانی، امیر موسوی نیا، منوچهر عبدالله‌ نژاد، بهروز رهبری فرد، حسن شیر محمدی، محسن عاشوری (کاپیتان)، علی دایی، محمود کلهر، حسین عبدی، محمدرضا پیرهادی بازی کردند. سرمربی پرسپولیس حمید درخشان بود. اما دراستقلال که هدایتش به عهده نصرالله عبداللهی بود و محمودفکری، امیرقلعه نویی، صادق ورمرزیار و مسعود غفوری اصل را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت بهزاد غلامپور، جواد زرینچه (کاپیتان)، علی اکبریان، ‌هاشم سلطانی، مهدی پاشا‌زاده، محمد نوری، قاسم سیانکی (کورش تشت زر)، علی حاج اکبری، محمد جمال ندافی (ایمان عالمی)، محمدرضا مهرانپور، ادموند اختر در این بازی به میدان رفتند.


با وجود حضور ستاره های مطرحی چون علی دایی نیز این بازی در نهایت گلی نداشت هرچند شرایط عمومی فوتبال ایران و همچنین وضعیت دو تیم بعد از آن مسابقه پر زد و خورد شرایط ویژه ای بود و کمتر کسی انتظار داشت این دربی نیز مسابقه ای جذاب از آب دربیاید. در واقع مسابقه ای بود که انگار همه دوست داشتند زودتر و با کمترین حادثه برگزار و تمام شود.


در این عکس علی دایی ستاره جوان و تازه مطرح شده آن زمان فوتبال ایران را می بینیم که در کنار محمدنوری مدافع باتجربه آن زمان استقلال در کورس رسیدن به توپ هستند.

 

1522616

دیدگاه‌ها