کد خبر : 1704354 | 05 شهریور 1399 ساعت 13:07 | 49.6K بازدید | 3 دیدگاه

دعوای حقوقی مسی- بارسا؛ هیاهو بر سر یک بند

در تنش ایجاد شده بین مسی و بارسلونا هر دو طرف به قرارداد او اشاره می‌کنند و حق را به خود می‌دهند ولی چرا این قرارداد اجازه تفسیرهای متفاوت را می‌دهد؟

دعوای حقوقی مسی- بارسا؛ هیاهو بر سر یک بند

به گزارش "ورزش سه"، لئو مسی بعد از شانزده فصل حضور در بارسلونا و معادل شدن نامش با باشگاه کاتالان قصد ترک این تیم را دارد. نوشتن این جمله بدون استفاده از علامت تعجب واقعاً دشوار است. مسی با ارسال یک بوروفکس به دفتر باشگاه اعلام کرد قصد دارد بندی در قراردادش که به او اجازه می‌دهد در پایان هر فصل قرارداد را فسخ کند، فعال کند.

 

1522564

 

در عمل اما این بند در روز 10 ژوئن امسال منقضی شده ولی تغییرات استثنایی در برنامه این فصل در نتیجه بحران اپیدمی کرونا راه را برای این درخواست مسی باز کرده. این اولین قدم در راه مذاکراتی دانسته می‌شود که به زودی بین دو طرف شروع خواهد شد. فراموش نکنید که بدون وجود این بند، طبق قرارداد، بند آزادسازی مسی در شرایط عادی 700 میلیون یورو است!

 

تنها عاملی که مسی به آن استناد خواهد کرد بندی است که به او امکان می‌دهد در پایان هر فصل قرارداد را فسخ کند. در یک فصل نرمال که بازی‌ها در اولین روزهای ماه ژوئن به پایان می‌رسد مسی فرصت داشته تا درباره آینده اش فکر کند و تصمیم خود را تا 10 ژوئن به باشگاه اطلاع دهد.

 

1522597

 

اما مسی و وکلایش به اسنادی ارجاع می‌دهند که باشگاه بارسلونا و یوفا امضا کرده اند. بر اساس این اسناد زمان پایان فصل از نظر حقوقی روزی خواهد بود که تیم آخرین بازی اش را انجام دهد. مسی و وکلایش می‌گویند بر اساس این اسناد زمان پایان فصل جاری مصادف به روز برگزاری فینال چمپیونزلیگ است و فکس مسی پیش از این تاریخ به باشگاه ارسال شده و در نتیجه معتبر است.

 

ولی باشگاه بارسلونا این استدلال را قبول نداشته و می‌گوید مهلت مسی طبق قرارداد در روز 10 ژوئن به پایان رسیده و چون او تا آن تاریخ درخواستی نداشته در نتیجه تا پایان فصل آینده نمی‌تواند از بند مورد اشاره استفاده کند.

 

 

 

 

دیدگاه‌ها