کد خبر : 1704372 | 05 شهریور 1399 ساعت 14:58 | 9.3K بازدید | 2 دیدگاه

پرسپولیس - دربی بعد از 1563 روز بدون بیرانوند

پرسپولیس پس از 1563 روز بدون علیرضا بیرانوند در شهرآورد تهران حاضر می شود.

پرسپولیس - دربی بعد از 1563 روز بدون بیرانوند

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم استقلال و پرسپولیس، عصر امروز و از ساعت 19 در آخرین دیدار مرحله نیمه نهایی جام حذفی به مصاف هم می روند تا حریف تراکتورسازی در دیدار فینال مشخص شود.


هر کدام از دو تیم برای پیروزی در این بازی انگیزه های متفاوت خود را دارند و انتظار می رود یک شهرآورد زیبا و حساس را شاهد باشیم. یحیی گل محمدی که توانست برای اولین بار به قهرمانی لیگ برتر برسد، سخت به دنبال پیروزی در شهرآورد تهران است تا بتواند با قهرمانی در این دیدار، لیگ، حذفی و سوپرجام را برای تیمش به ارمغان بیاورد.


اما یحیی امروز و در ترکیب تیمش گزینه ای جز رادوشوویچ را برای درون دروازه پرسپولیس سراغ ندارد. پس از جدایی علیرضا بیرانوند از جمع سرخپوشان و پیوستن این بازیکن به تیم آنتورپ بلژیک، حالا سنگربان کروات پرسپولیس می تواند پس از 4 سال حضور در لباس سرخپوشان، نخستین دربی خود را تجربه کند.
پرسپولیس پس از 1563 روز، در دیدار مقابل استقلال، علیرضا بیرانوند را درون دروازه خودش نمی بیند. بیرانوند نخستین بار و در 26 شهریور 95 و در شهرآورد شماره 84 درون دروازه پرسپولیس ایستاد که آن دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.


آخرین نفری که پیش از بیرو در داربی درون دروازه پرسپولیس ایستاده، سوشا مکانی است. سوشا در شهرآورد شماره 83 که در تاریخ 27 فروردین 95 برگزار شد، وظیفه حراست از دروازه تیمش را برعهده داشت. از آن دیدار که با نتیجه 4 بر 2 به سود شاگردان برانکو ایوانکوویچ به پایان رسید، 1563 روز میگذرد و حالا پرسپولیسی ها شخص دیگری را غیر از بیرانوند به عنوان سنگربان خود در دیدار مقابل استقلال خواهند داشت.


نیلسون کوریا آخرین سنگربان خارجی پرسپولیس است که در دیدار مقابل استقلال درون دروازه این تیم ایستاده است. نیلسون در شهرآورد های شماره 77 تا 80 سنگربان پرسپولیس بود که تنها در آخرین داربی اش توسط سجاد شهباززاده دروازه اش را باز شده دید و در 3 شهرآورد دیگر موفق به ثبت کلین شیت شد.
بوژیدار رادوشوویچ سنگربان 31 ساله پرسپولیس، در این فصل 16 بار درون دروازه پرسپولیس ایستاد و موفق به ثبت 11 کلین شیت شد. حالا و پس از 9 دربی، علیرضا بیرانوند دیگر در ترکیب پرسپولیس حضور ندارد و رادو این شانس را دارد تا با درخشش در نخستین دربی اش، محبوبیتش را نزد هواداران پرسپولیس افزایش دهد.

دیدگاه‌ها